کرونا در اروپا، از وخامت اوضاع مالی فرانسه تا عبور آمار مرگ ها در ایتالیا از مرز 50 هزار نفر

به گزارش صبح مهریز، جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که شرایط مالی در فرانسه به دلیل اعمال قرنطینه دوم به پایین ترین سطح خود در 5 ماه گذشته تنزل پیدا نموده و شمار مرگ های کرونایی در ایتالیا هم از مرز 50 هزار نفر عبور نموده است.

کرونا در اروپا، از وخامت اوضاع مالی فرانسه تا عبور آمار مرگ ها در ایتالیا از مرز 50 هزار نفر

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا همچنان در اروپا جولان می دهد و عواقب گسترده تری به بار می آورد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وخامت اوضاع اقتصادی فرانسه تحت قرنطینه دوم

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که در فرانسه هم به دلیل قرنطینه جدید برای مقابله با شیوع موج دوم کرونا شرایط اقتصادی به پایین ترین سطح خود در 5 ماه گذشته رسیده است. این خبر را اداره آمار ملی فرانسه اعلام نموده است. فرانسه به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و اواخر اکتبر مجددا محدودیت های سختگیرانه ای در سراسر این کشور اعمال شده است. رئیس جمهور فرانسه از احتمال کاهش مرحله ای محدودیت ها اطلاع داده است.

هشدار مجلس اروپا درباره بستن مرزها برای مهار کرونا

نمایندگان مجلس اروپا هم با بستن مرزهای داخلی اروپا در دوران بحران کرونا مخالفت نموده اند. نمایندگان مجلس اروپا روز سه شنبه در بیانیه ای بر این مسئله تاکید نمودند. بر این اساس بستن عجولانه و ناهماهنگ مرزها مردم اطراف این مناطق را به شدت تحت تاثیر قرار داده و تاثیرات منفی بر تجارت بین المللی، علوم و صنعت گردشگری خواهد داشت.

249 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده از طرف انستیتو رابرت کخ آلمان در عرض 24 ساعت 13554 نفر دیگر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 249 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت جان خود را از دست داده اند.

شرایط وخیم بیمارستان ها در اتریش

پیتر هاکر، از مقامات بهداشتی عضو حزب سوسیال دموکرات اتریش با اشاره به اینکه کشور مدتی است در آمار مبتلایان به کرونا در جهت پایداری قرار گرفته در عین حال درباره شرایط در بیمارستان های این کشور ابراز نگرانی نموده و همچنان فشار بر بیمارستان ها را شدید عنوان نمود.

وی تاکید نمود که در حال حاضر حدود 160 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و از این رو در حال حاضر ما از خبرهای خوش فاصله زیادی داریم. این تعداد بسیار نزدیک مرز ظرفیت بیمارستان ها قرار گرفته است و کارکنان بخش بهداشت و سلامت شغل وحشتناکی دارند.

وی شرایط در بیمارستان ها را متشنج دانست.

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم بر لزوم تست گیری های سراسری برای مهار کرونا قبل از کریسمس تاکید نموده و از تزریق احتمالا حدود 100 هزار دوز واکسن کرونا به شهروندان در ماه ژانویه اطلاع داده و گفت: ابتدا گروه های خطر ، کارکنان پزشکی و کارمندان خانه های سالمندان واکسینه می شوند.

رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش هم اخیرا با اشاره به دشواری هایی که موج دوم کرونا ایجاد نموده گفت که از این رو بعد از انتها این موج دوم همه چیز مانند سابق نخواهد بود.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز دوشنبه برگزار گردید اعلام نمود که آمارهای مبتلایان همچنان بسیار بالا است.

وزیر بهداشت اتریش در بخش دیگری از سخنانش گفت که تاثیر قرنطینه سخت در کشور تازه در روزهای آینده تعیین می گردد.

وی تاکید نمود که همچنان برای پایین آوردن آمارها و کاهش محدودیت ها راه طولانی را در پیش داریم. وی انتها دوران قرنطینه سخت در کشور را بازگشت به روال سابق ندانسته و گفت: برای جلوگیری از ورود به موج سوم کرونا بعد از تعطیلات همچنان اقدامات ضد کرونایی و محدودیت ها ضروری است.

دبیرکل ناتو: بحران کرونا نباید منجر به بحران امنیت گردد

دبیرکل ناتو در تبادل نظر با فونکه آلمان مجددا درباره این مسئله که به دلیل فشارهای اقتصادی حاصل از بحران کرونا تحقق هدف افزایش بودجه نظامی اعضاء به دو درصد فراوری ناخالص ملی زیر سوال قرار گیرد هشدار داده و گفت: مهم ترین وظیفه ناتو این است که از این مسئله جلوگیری کند که بحران سلامت کرونا به بحرانی امنیتی تبدیل گردد. وی اضافه کرد: بنابراین ما باید همچنان سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه داشت باشیم.

استولنبرگ تاکید نمود که چالش ها و مسائل امنیتی در دوران کرونا کم تر نشده است.

وی همچنین با توجه به بحث ها درباره لزوم در پیش دریافت سیاست امنیتی مستقل اروپایی درباره ضعف ناتو و جدایی اروپا در سایه این بحث ها هشدار داده و گفت: واقعیت این است که اتحادیه اروپا نمی تواند از اروپا دفاع کند. تضمین های امنیتی آمریکا، بازدارندگی هسته ای و حضور نیروهای آمریکایی در اروپا برای دفاع ازاین اتحادیه کاملا ضرورت دارد.

پادشاه اسپانیا به قرنطینه رفت

فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا بعد از تماس نزدیک با فردی که آزمایش کرونای او مثبت شد، از روز دوشنبه قرنطینه 10 روزه را شروع نموده است.

فیلیپ ششم روز دوشنبه ریاست یک نشست علمی را در مادرید پایتخت برعهده داشت.

به گزارش رسانه های اسپانیایی ملکه لتیسیای همسر او و دو دختر آنها همچنان به فعالیت های عادی سلطنتی خود ادامه می دهند.

500 مرگ کرونایی روزانه در فرانسه

نهادهای بهداشتی در فرانسه هم برای اولین بار در چند هفته اخیر از آمار مبتلایان روزانه زیر 5 هزار نفر در این کشور اطلاع دادند. بر این اساس در 24 ساعت 4450 نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده که پایین ترین میزان مبتلایان روزانه از انتها سپتامبر محسوب می گردد. البته آمار مرگ های روزانه در این کشور همچنان بالا است و در عرض 24 ساعت 500 نفر دیگر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان داده اند.

عبور آمار مرگ های کرونایی در ایتالیا از مرز 50 هزار نفر

شمار مرگ های کرونایی در ایتالیا هم از مرز 50 هزار نفر عبور کرد نهادهای بهداشتی ایتالیا شب گذشته از 630 مرگ روزانه کرونایی دیگر در این کشور اطلاع دادند. 22930 نفر هم در این مدت زمان به کرونا مبتلا شده اند.

شیوع کرونا در بین راسوها در لهستان

برای اولین بار در لهستان هم شیوع کرونا در بین راسوها گزارش شده است. براساس اطلاعات یک دانشگاه علوم پزشکی در این کشور هشت مورد ابتلا در بین راسوها در شمال این کشور تشخیص داده شده است.

پیش از این هم بعضی از دیگر کشورهای اروپایی مواردی از این بیماری در بین راسوها را گزارش داده بودند. در شمال فرانسه هزار مورد مرگ و میر راسوها در اثر ابتلا به کرونا گزارش شده است.

حمایت بهتر از زنان در برابر خشونت در دوران قرنطینه در دستورکار شورای اروپایی

دبیر کل شورای اروپایی هم خواهان حمایت بهتر از زنان در دوران بحران کرونا شد. وی تاکید نمود که اقدامات موثر برای جلوگیری از خشونت علیه زنان باید یک بخش اساسی در دوران قرنطینه های جدید باشد.

این مقام اروپایی تاکید نمود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که محدودیت های جدید برای مهار کرونا منجر به رنج بیشتر برای زنان و بچه ها نمی گردد.

قرنطینه سراسری در لوکزامبورگ اعمال می گردد

با توجه به آمار بالای مبتلایان جدید به کرونا در لوکزامبورگ این کشور می خواهد تا اواسط دسامبر یک قرنطینه سراسری برای مهار کرونا را اعمال کند. مجلس این کشور روز چهارشنبه در این باره تصمیم گیری خواهد نمود و از روز پنج شنبه این محدودیت ها اجرا خواهد شد.

ابراز امیدواری رئیس دفتر مرکل درباره بهبود اوضاع با توجه به واکسن ها

هلگا براین، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم انتظار بهبود آشکار اوضاع کرونا در اوایل امسال میلادی را دارد.

وی تاکید نمود: من بر این عقیده ام که این بحران 4 تا 5 ماه آینده ما را شدیدا درگیر خود خواهد نمود. اما همه می توانند امیدوار باشند که این بیماری در سال آینده به صورت گام به گام وحشت سابقش کم می گردد. وی از تاثیر واکسن ها در به وجود آمدن این شرایط اطلاع داد.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2144660 نفر به کرونا مبتلا شده و 49232 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1606905 نفر به کرونا مبتلا شده و 43131 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1527495 نفر به کرونا مبتلا شده و 55230 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 1431795 نفر به کرونا مبتلا شده و 50453 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در آلمان هم تا به حال 947714 نفر به کرونا مبتلا شده و 14613 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1295

به "کرونا در اروپا، از وخامت اوضاع مالی فرانسه تا عبور آمار مرگ ها در ایتالیا از مرز 50 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از وخامت اوضاع مالی فرانسه تا عبور آمار مرگ ها در ایتالیا از مرز 50 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید