کرونا در اروپا، از موج دائمی در آلمان تا افزایش بستری ها در بخش مراقبت های ویژه فرانسه

به گزارش صبح مهریز، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که به گفته یکی از مقامات بهداشتی در آلمان این کشور موج دائمی کرونا را تجربه نموده و تا مدتها در این شرایط قرار خواهد داشت و میزان بستری کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه هم رو به افزایش است.

کرونا در اروپا، از موج دائمی در آلمان تا افزایش بستری ها در بخش مراقبت های ویژه فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از کاهش تدریجی محدودیت های کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی این ویروس دوباره فرصت خوبی پیدا نموده تا شیوع پیدا نموده و افراد بیشتری در این اتحادیه را درگیر خود کند.

ابراز خوش بینی آلمان درباره فراوری قریب الوقوع واکسن کرونا

جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان در این باره که در یافتن واکسنی برای کرونا موفقیت های سریعی شکل گیرد ابراز خوش بینی نموده و در این باره ابراز اطمینان کرد که هرگز پیش از این در تاریخچه بشریت فراوری واکسنی با این سرعت وجود نداشته است.

وی در مصاحبه با یک رسانه آلمانی تاکید نمود: ما نامزدهای بسیار امیدوارنماینده و داده های بسیار امیدبخشی در فراوری واکسن کرونا داریم و اگر در ماه های آینده به موفقیتی در این راستا دست یابیم این سریع ترین فراوری واکسن در تاریخ بشریت خواهد بود.

وزیر بهداشت آلمان همچنین تاکید نمود: مراحل بالینی نهایی مطمئنا در 6 ماه آینده انجام خواهد شد. وی درباره فراوری سریع ترین واکسن برای مقابله با کرونا درتاریخ بشریت ابراز خوش بینی کرد.

ضرر بالای فراوری نماینده خودروی بی ام وی آلمان

شرکت فراوری نماینده خودروی بی ام وی آلمان هم در سه ماهه دوم امسال میلادی به دلیل بحران کرونا در شرایط قرمز قرار گرفته است. بر اساس داده های مقامات این شرکت نتیجه نهایی از ضرر 212 میلیون یورویی این شرکت در این دوره زمانی خبر داده است. این در حالی است که حدود یک سال پیش این شرکت خودروسازی آلمان سود 1.48 میلیارد یورویی در این دوره زمانی داشته است.

موج دائمی کرونا در آلمان

بر اساس ارزیابی انجمن پزشکی جهانی، آلمان در حال حاضر به جای موج دوم کرونا یک موج دائمی کرونا را تجربه می نماید.

فرانک اولریش مونتگومری، رئیس انجمن پزشکی آلمان و معاون رئیس انجمن پزشکی جهانی در این باره به رادیو آلمان گفت : ما در یک موج دائمی کرونا هستیم. این شرایط تا مدتها با ما همراه خواهد بود.

وی اضافه نمود: هر گونه افزایش اندک در تعداد مبتلایان باید به عنوان زنگ هشدار برای مبارزه با شیوع کرونا ارزیابی گردد. مشکل ویروس کرونا مسئله ای طولانی مدت است.

گسترش استفاده اجباری از ماسک به فضاهای عمومی پاریس

شهر پاریش فرانسه هم استفاده اجباری از ماسک در فضاهای عمومی را در دستور کار قرار می دهد. به گفته مقامات این شهر هدف از این اقدام جلوگیری از شیوع مجدد کرونا است.

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که نهادهای بهداشتی در آلمان در دوران بحران کرونا پرسنل خود را به شدت تقویت نموده و تا به حال حدود 5900 صندلی شغلی بیشتر در این نهادها ایجاد شده است.

لغو هشدارهای سفر آلمان برای بعضی مناطق توریستی ترکیه

دولت آلمان هم هشدارهای سفر برای بعضی مناطق توریستی ترکیه را لغو نموده است. این خبر را وزارت امور خارجه آلمان روز سه شنبه خاطرنشان کرد.

بعد از تصمیم دولت آلمان برای لغو بعضی محدودیت ها برای سفر به ترکیه، حزب چپ آلمان انتقاد شدیدی به این مسئله وارد نموده و سویم داگدلان ار نمایندگان بلند پایه این حزب این اقدام دولت آلمان را نوعی سر خم کردن در برابر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دانسته است.

وی همچنین درباره آمارهای کرونای کشور ترکیه ابراز تردید کرد.

تشدید محدودیت ها در ترکیه به دلیل افزایش آمار مبتلایان

ترکیه هم به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید به کرونا اقدامات حمایتی برای مقابله با این مسئله را تشدید می نماید.

آمارها نشان می دهد شمار افراد بستری در بخش های مراقبت های ویژه در فرانسه رو به افزایش است.

وزارت خارجه فرانسه روز گذشته (سه شنبه) با اشاره به شرایط امنیتی منطقه ای به اتباع این کشور توصیه کرد به ایران سفر ننمایند.

در این بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: به دلیل شرایط امنیتی منطقه ای به شدت ناپایدار، به شهفرایندان فرانسوی رسما توصیه می گردد که به ایران سفر ننمایند. از فرانسوی های [ساکن ایران] که قادر به ترک این کشور نیستند، خواسته می گردد تا کاملا هشیار باشند و موازین اولیه را برای امنیت خود در پیش گیرند.

وزارت خارجه فرانسه از شهفرایندان این کشور در ایران خواسته است تا حد امکان از سفر میان شهرهای این کشور پرهیز و از حضور در تجمعات خودداری نمایند.

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که عشق به خرید کریسمس در بین شهفرایندان آلمانی بیشتر از ترس از ابتلا به ویروس کرونا است و بیشتر آن ها گفته اند که برایخرید به بازارهای کریسمس می فرایند.

ایرلند هم به دلیل افزایش شمار مبتلایان جدید فرایند کاهش محدودیت ها به تعویق افتاده و محدودیت های سفر تقویت می گردد.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها شیوع کرونا در کشورهای مهم اروپایی همچنان ادامه داشته و تا به حال در کشور اسپانیا 349894 نفر به کرونا مبتلا شده و 28498نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 306293 نفر به کرونا مبتلا شده و 46299 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماریجان خو را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 248419 نفر به کرونا مبتلا شده و 35171 نفر هم در اثر ابتلا به این یماری جان خود را از دست داده اند.

آلمان هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 213080 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 9239 نفر هم در اث ابتلا به ین بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 192334 نفر به کرونا مبتلا شده و 30296 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خو را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1144

به "کرونا در اروپا، از موج دائمی در آلمان تا افزایش بستری ها در بخش مراقبت های ویژه فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از موج دائمی در آلمان تا افزایش بستری ها در بخش مراقبت های ویژه فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید