کرونا در اروپا، از واکسینه شدن ملکه دانمارک تا ابتلای روزانه بیش از 50 هزار انگلیسی

به گزارش صبح مهریز، جدیدترین خبرها از اروپا از واکسینه شدن ملکه دانمارک علیه کرونا و تداوم آمار مبتلایان روزانه بالای 50 هزار نفر در انگلیس خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از واکسینه شدن ملکه دانمارک تا ابتلای روزانه بیش از 50 هزار انگلیسی

با ما سفر کنید و با تور لحظه آخری اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج کرونا در اروپا همچنان جولان داده و یکی از بدترین و سخت ترین تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی را برای شهفرایندان مقام های اروپایی رقم زده است.

تشدید محدودیت ها در یونان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که یونان مجددا به منظور مهار کرونا اقدامات و محدودیت ها را تشدید می نماید. در این کشور مجددا از صبح یکشنبه ساعت 6 به وقت محلی محدودیت های شدیدی اعمال می گردد و بسیاری از کاهش محدودیت ها که آتن به دلیل کریسمس و شب سال نوی میلادی تصویب نموده بود لغو می گردد.

بر این اساس مجددا آرایشگاه ها، کتابخانه ها و کلیساها در یونان تعطیل می شوند. سخنگوی دولت یونان با اعلام اینکه مبارزه با ویروس همچنان ادامه دارد گفته است که بنابراین باید ضد حمله را در پیش گیریم. یونان از اوایل نوامبر قرنطینه سختگیرانه ای را اعمال کرد.

ساعات منع ترددهای شبانه در فرانسه بیشتر می گردد

منع ترددهای شبانه در بخصوص مناطق خطر کرونایی در فرانسه هم از روز شنبه راس ساعت 18 شروع می گردد. سخنگوی دولت فرانسه علت این تشدید محدودیت ها را تداوم گسترش و تشدید بحران کرونا مطرح کرد.

ملکه دانمارک واکسن کرونا را دریافت کرد

ملکه مارگارت دوم در دانمارک که 80 سال سن دارد هم علیه ویروس کرونا واکسینه شد. این خبر را خانواده سلطنتی دانمارک آدینه بعد از ظهر بیان کرد. دومین دوز از واکسن کرونا حدود 3 هفته دیگر به وی تزریق خواهد شد.

واکسیناسیون سراسری از 27 دسامبر در دانمارک شروع شد و تا به حال حدود 30 هزار نفر در این کشور واکسینه شده اند.

حدود 20 هزار ابتلای روزانه در فرانسه

نهادهای بهداشتی فرانسه هم شب گذشته از ابتلای 19348 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 133 مورد مرگ کرونایی دیگر اطلاع داده اند.

462 مرگ روزانه کرونایی در ایتالیا

وزارت بهداشت ایتالیا هم شب گذشته از 462 مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت و 22211 مورد ابتلای جدید به کرونا در این مدت اطلاع داده است.

بابانوئل ناقل کرونا هدیه مرگ را به خانه سالمندان بلژیک برد

بازدید یک بابانوئل مبتلا به ویروس کرونا از یک خانه سالمندان در بلژیک تا به حال منجر به مرگ ده ها تن از ساکنان این خانه سالمندان در اثر ابتلا به این بیماری شده است.

در اوایل دسامبر یک فرد ناقل ویروس کرونا که بعد از چند روز تست کرونایش مثبت اعلام شد از یک خانه سالمندان در شهر مول بلژیک بازدید کرد که تا به حال منجر به مرگ 26 نفر از ساکنان این خانه سالمندان شده است.

این خبر را روز آدینه سخنگوی یک نهاد بهداشتی دولتی در بلژیک بیان کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته وی بابانوئل کرونایی بعد از ملاقات از این خانه سالمندان تست کرونایش مثبت شد و بعدها همان نوع ویروس کرونا به جان ساکنان این خانه سالمندان افتاده و 179 نفر از آن ها را مبتلا کرد. رسانه های بلژیکی از 85 تست مثبت کرونا در بین ساکنان و 40 تست دیگر در بین پرسنل این خانه سالمندان اطلاع داده اند.

این مقام بهداشتی در بلژیک با بیان اینکه کاملا معین نیست که شیوع کرونا به دلیل ملاقات بابانوئل از این مرکز رخ داده در عین حال گفت: همه در این باره اتفاق نظر دارند که برگزاری چنین مراسمی در این دوران سخت ایده خوبی نبوده است.

خانه های سالمندان در بلژیک به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و آمارهای مبتلایان و فوتی ها در این اماکن به صورت چشمگیر افزایش داشته است. از ابتدای شیوع کرونا در این کشور 11066 نفر از ساکنان این اماکن در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که شامل 57 درصد همه مرگ های کرونایی در این کشور می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مارسل فراتسشر، رئیس انستیتو تحقیقات مالی در آلمان درباره داشتن انتظارات بالا درباره فرایند بهبود اوضاع مالی کشورش هشدار داده و تاکید نموده که خطر قرار دریافت کشور در رکود جدید هنوز رفع نشده است.

وی در مقاله ای به مناسبت شروع سال جدید میلادی در تاگس اشپیگل آلمان تاکید نمود: بسیاری از پیش بینی های مالی در حال حاضر با آرزوی خاتمه سریع کرونا و بهبود سریع اوضاع مالی در سال 2021 عنوان می گردد؛ اما این آرزوها نباید توهم ایجاد کند.

وی هشدار داد که بسیاری چیزها در سال جدید می تواند فرایند خوبی نداشته باشد و در این صورت فرایند بهبود اوضاع دشوارتر و طولانی تر از آنچه که خیلی ها در حال حاضر می توانند تصور نمایند پیش می رود.

2021 سال دلسردی مالی برای آلمان

رئیس انستیتو تحقیقات مالی در آلمان اضافه نمود: رشد اقتصاد آلمان در 3 ماهه چهارم سال 2020 کاهش یافت و این فرایند می تواند در سه ماهه ابتدایی سال جدید میلادی هم ادامه یابد به گونه ای که کشور در رکود مالی دومی قرار گیرد. بنابراین سال 2021 می تواند به سال دلسردی حداقل در زمینه های مالی تبدیل گردد.

وی اضافه نمود: ورشکستگی شرکت ها می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

این اقتصاددان ارشد در آلمان بر این عقیده است که با موج دوم کرونایی شکل گرفته بحران مالی به این سرعت رفع نمی گردد و با توجه به مسائل پیش آمده برای شرکت ها همچنین بیکاری افزایش می یابد. به ویژه ضعیف ترین ها و کارگران کوچک بیشترین هزینه را پرداخت می نمایند.

این اقتصاددان برجسته آلمانی تاکید نمود که برای پیش بینی های مالی مطمئن شرایط غیر قابل تحملی وجود دارد. بنابراین هرگز نباید پیش بینی های مالی در مدت زمان کوتاهی در این حد گسترده تغییر کند.

وی همچنین گفت که در حال حاضر این بینش ایجاد شده است که با ادامه موج دوم کرونا بحران مالی به زودی از بین نخواهد رفت. بنابراین مبارزه با موج دوم کرونا باید در اولویت قرار گیرد. تداوم محدودیت ها و قرنطینه برای مهار کرونا که به سال جدید هم کشیده شده است خسارات گسترده و دائمی را ایجاد می نماید.

درخواست پزشکان آلمانی برای تداوم قرنطینه سراسری

رئیس اتحادیه پزشکان آلمان هم با توجه به فشار بالا بر کادر درمان و بیمارستان ها در موج دوم کرونا کاهش این فشارها را تنها به وسیله تمدید اقدامات محدود نماینده در روابط اجتماعی امکان پذیر دانسته و خواهان تمدید قرنطینه سراسری در این کشور شده است.

وی با تاکید بر اینکه فشار مراقبت از بیماران همچنان در طول تعطیلات کریسمس هم افزایش می یابد تاکید نمود که سیستم بهداشت و درمان فورا به یک فرایند کاهش فشارها احتیاج دارد که این امر تنها به وسیله تمدید اقدامات محدود نماینده امکان پذیر است. در غیراین صورت شرایط از کنترل خارج می گردد.

رئیس اتحادیه پزشکان آلمان همچنین از کاهش پرسنل در بخش های مراقبت های ویژه به دلیل فرایند افزایشی ابتلای آن ها به کرونا سخن گفته و گفت: این بار کاری بالا در دراز مدت قابل تحمل نیست.

وی همچنین انتظارات از فرایند واکسیناسیون را کاهش داده و گفت: با وجود همه خوش بینی ها اما این مسئله باید آشکار گردد که به وسیله واکسیناسیون حداقل در 3 ماهه ابتدایی سال جدید میلادی فشارهای بالا به دلیل بالا بودن آمار مبتلایان کاهش نمی یابد.

336 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 12690 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 336 مرگ جدید در اثر ابتلا به این بیماری اطلاع داد.

هشدار درباره موج ورشکستگی ها در آلمان

مدیر کل اتحادیه بازرگانی آلمان هم درباره بازگشایی به زودی مراکز تجاری در کشورش ابراز دلسردی نموده و بیان کرد که تجارت در کشور احساس می نماید که در این بحران به حال خود رها شده است. شرایط واقعا بسیار جدی است.

وی همچنین گفت: وزیر دارایی آلمان همیشه از یاری های میلیاردی برای بهبود اوضاع تجاری سخن می گوید اما در واقع این یاری ها به دلیل موانع زیاد موجود پرداخت نمی گردد. وی درباره موجی از ورشکستگی ها در خرده فروشی ها طی چند ماه آینده هشدار داد.

وی اولویت اول را بازگشایی مجدد مغازه ها و کسب و کارها دانست و گفت: ما نمی توانیم مرتبا از یک قرنطینه به قرنطینه دیگری وارد شویم.

واکسیناسیون بیش از 160 هزار نفر در آلمان

بر اساس اطلاعات عصر گذشته انستیتو رابرت کخ آلمان بیش از 160 هزار نفر تا به حال در آلمان واکسینه شده اند. طرح واکسیناسیون جمعی رسما از 27 دسامبر در آلمان شروع شده و تا ظهر روز آدینه 165575 نفر در این کشور واکسینه شدند.

نابودی حدود 600 هزار شغل در آلمان

گابریل فلبرمایر، از اقتصاد دادن های ارشد آلمانی و رئیس انستیتو اقتصاد دنیای کیلر در آلمان هم اعلام نموده که پیامد بحران کرونا حدود 600 هزار شغل در آلمان از دست رفته است. وی بخصوص بخش توریسم و حمل و نقل هوایی را از آسیب دیدگان این بحران ارزیابی نموده است.

آلمان تا 10 ژانویه قرنطینه سراسری برای مهار کرونا را در دستور کار قرار داده است. قرار است در 5 ژانویه مقامات ایالتی و دولتی در آلمان برای چگونگی ادامه فرایند محدودیت ها با هم مشاوره و تصمیم گیری نمایند.

مدارس در لندن همچنان تعطیل می ماند

مدارس در لندن بعد از خاتمه تعطیلات کریسمس فعلا به صورت سراسری و به منظور مهار کرونا تعطیل باقی می مانند.

بیش از 53 هزار ابتلای روزانه در انگلیس

در انگلیس هم بر اساس آمار منتشر شده در روز گذشته در عرض 24 ساعت 53285 نفر به کرونا مبتلا شده و 613 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2639773 نفر به کرونا مبتلا شده و 64765 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 2542 نفر به کرونا مبتلا شده و 74125 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 2129376 نفر به کرونا مبتلا شده و 74621 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1963718 نفر به کرونا مبتلا شده و 50837 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1762504 نفر به کرونا مبتلا شده و 34388 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1438

به "کرونا در اروپا، از واکسینه شدن ملکه دانمارک تا ابتلای روزانه بیش از 50 هزار انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از واکسینه شدن ملکه دانمارک تا ابتلای روزانه بیش از 50 هزار انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید