کدام کشورها بالاترین نرخ مالیات را دارند؟

به گزارش صبح مهریز، نرخ مالیات یکی از شاخصهای سنجش توان رقابت پذیری کشورهاست که هر چه کمتر باشد، به بهبود فضای کسب و کار یاری می نماید.

کدام کشورها بالاترین نرخ مالیات را دارند؟

به گزارش خبرنگاران، مجمع دنیای اقتصاد به تازگی گزارش رقابت پذیری دنیای درباره شرایط اقتصادهای دنیا را منتشر نموده است. این گروه به تحلیل آمار شامل میزان فساد، تورم و ثبات سیاست پولی پرداخته تا تصویر کاملی از هر کشور فراهم کند. یکی از شاخص های مورد استفاده مجمع دنیای اقتصاد، نرخ اقتصادیات یک کشور بوده که هر اندازه پایین تر باشد رقابت پذیری بالاتر را نشان می دهد. مجمع دنیای اقتصاد برای محاسبه نرخ اقتصادیات، از نرخ اقتصادیات کلی بانک دنیای استفاده نموده که به جای اقتصادیاتهایی که از کارمندان دریافت می گردد، کل اقتصادیات هایی که از شرکت ها دریافت می گردد را حساب می نماید.

پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر به آنالیز کشورهایی پرداخته که در این گزارش بالاترین نرخ اقتصادیات را داشته اند. این کشورها عبارتند از:

1- آرژانتین(137.4 درصد)

گردش اقتصادیاتی این کشور به تنهایی 90 درصد از درآمد شرکت ها بدون محاسبه اقتصادیات بر حقوق و مبادلات اقتصادی آنها را می بلعد.

2- بولیوی(83.7 درصد)

اقتصادیات مبادلات در بولیوی حتی پیش از محاسبه اقتصادیات های دیگر، 60 درصد از سود یک شرکت را تصرف می نماید.

3- تاجیکستان(81.8 درصد)

طبق گزارش مجمع دنیای اقتصاد، این کشور که در آسیای مرکزی واقع شده است، سال گذشته نرخ اقتصادیات را از 80.9 درصد افزایش داد.

4- الجزایر(72.7 درصد)

الجزایر بالاترین نرخ مجموع اقتصادیات را در آفریقا دارد.

5- موریتانی(71.3 درصد)

این کشور متکی به کشاورزی در سال 2013 یک اقتصادیات تکلیفی 15 درصدی معرفی کرد تا مانع جابجایی پول به خارجی ها گردد.

6- کلمبیا(69.7 درصد)

این کشور سال گذشته نرخ اقتصادیات را از بیش از 73 درصد کاهش داد اما همچنان یکی از بالاترین نرخ های اقتصادیات را در دنیا دارد.

7- برزیل(69.2 درصد)

برزیل به سرعت در حال از دست دادن توان رقابتی بوده و به دلیل شوک های تجاری و آشفتگی سیاسی، این کشور در فهرست رقابت پذیری، 6 رتبه تنزل یافته و در رده 81 نهاده شده است.

8- چین(67.8 درصد)

چین با وخامت شرایط اقتصادی روبرو بوده و کسری بودجه این کشور از سال 2014 تا 2015 بیش از دو برابر افزایش یافته و به بیش از 2.7 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

9- ونزوئلا(65 درصد)

اقتصاد ونزوئلا به دلیل نرخ بالای تورم، جنایت و فساد فلج شده است. این کشور تحت ریاست جمهوری هوگو چاوز، مدل اقتصادیات بالاتر را دنبال کرد و اقتصادیات شرکت های نفتی خارجی را افزایش چشم گیری داد.

10- ایتالیا(64.8 درصد)

نرخ اقتصادیات بالا در ایتالیا مشکل سازترین عامل برای انجام کسب و کار در این کشور است که مطابق با گزارش مجمع دنیای اقتصاد، حتی از بوروکراسی دولتی هم مشکل حادتری محسوب می گردد.

11- نیکاراگوئه(63.9 درصد)

طبق گزارش مجمع دنیای اقتصاد، این کشور از سطح بالای بوروکراسی دولتی و همچنین نرخ های بالای اقتصادیات آسیب دیده است.

12- چاد(63.5 درصد)

چاد مانند زامبیا به کشاورزی وابسته بوده و بی نهایت فقیر است و برای 1.5 درصد از گردش اقتصادی یا 40 درصد از سود، اقتصادیات دریافت می نماید.

13- گامبیا(63.3 درصد)

گامبیا بدون داشتن منابع طبیعی بزرگ، یکی از فقیرترین کشورهای دنیا است و دریافت اقتصادیات از گردش اقتصادی به جای سود، نرخ های اقتصادیات برای شرکت ها در این کشور را به میزان قابل توجهی بالا برده است.

14- بنین(63.3 درصد)

بانک دنیای می گوید اقتصادیات بر درآمد شرکت ها در این کشور به 15.9 درصد می رسد اما مجموعه ای از سایر اقتصادیات ها، مجموع نرخ اقتصادیاتی که از شرکت ها دریافت می گردد را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

15- فرانسه(62.7 درصد)

دولت کنونی فرانسه سیستم اقتصادیاتی را اصلاح نموده و اقتصادیات شرکت ها را کاهش داده است اما فرانسه نسبت به همتایان اروپایی خود همچنان بالاترین نرخ اقتصادیات را دارد.

16- هند(60.6 درصد)

بهره وری بازار داخلی هند به دلیل مقررات اقتصادی که به ایالت های فدرال اجازه می دهد نرخ های اقتصادیات بر ارزش افزوده مختلفی داشته باشند، سخت مانده است.

17- تونس(59.9 درصد)

نرخ اقتصادیات تونس بالا بوده اما طبق گزارش مجمع دنیای اقتصاد، در مقایسه با بیش از 62 درصد در سال گذشته، کاهش قابل توجهی پیدا نموده است.

18- بلژیک(58.4 درصد)

بلژیک که مقرر اتحادیه اروپا است، چهارمین نرخ بالای اقتصادیات را در منطقه یورو و بالاترین نرخ اقتصادیات را در خارج از دایره پنج کشور بزرگ یورو دارد.

19- کاستاریکا(58 درصد)

این کشور کوچک یکی از معدود کشورهای آمریکای مرکزی است که نرخ اقتصادیاتش بالاتر از 50 درصد است. این امر به دلیل سطح بالای فعالیت اقتصادیاتی در سال های اخیر بوده که باعث شده سیاست گذاران مجموع اقتصادیات را افزایش دهند.

20- سریلانکا(55.2 درصد)

طبق گزارش مجمع دنیای اقتصاد، درحالی که نرخ های اقتصادیات سریلانکا بالا به شمار می رود اما بی ثباتی سیاستی و دسترسی ضعیف به فاینانس، موانع بزرگتری برای انجام تجارت در این کشور ایجاد نموده است.

21- اوکراین(52.2 درصد)

شرکت ها در اوکراین علاوه بر اینکه با نگرانی های ژئوپلیتیکی جدی روبرو هستند، باید با یکی از بالاترین نرخ های اقتصادیات در اروپا کنار بیایند.

22- اتریش(51.7 درصد)

اتریش یکی از جالب ترین سیستم های اقتصادیاتی را دارد. در این کشور زوج ها حتی زمانی که ازدواج نموده اند، باید به طور جداگانه اقتصادیات پرداخت نمایند.

23- مکزیک(51.7 درصد)

فساد و بوروکراسی دولت موانع اصلی برای انجام تجارت در مکزیک هستند که نرخ های بالای اقتصادیات را تحت الشعاع قرار داده اند.

24- ژاپن(51.3 درصد)

نرخ های بالای اقتصادیات ژاپن در رتبه بندی این کشور در شاخص رقابت پذیری مجمع دنیای اقتصاد تاثیر گذاشته است و این کشور با سه رتبه سقوط، سال جاری در رتبه هشتم نهاده شد.

25- اسپانیا(50 درصد)

اسپانیا مجموع نرخ اقتصادیات را از 58 به 50 درصد کاهش داده و به این ترتیب دیگر یکی از پنج کشور دارای بالاترین نرخ اقتصادیات برای انجام تجارت در اروپا نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 694

به "کدام کشورها بالاترین نرخ مالیات را دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورها بالاترین نرخ مالیات را دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید