چرا فرانسه بهترین مقصد گردشگری دنیاست؟

به گزارش صبح مهریز، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

چرا فرانسه بهترین مقصد گردشگری دنیاست؟

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان دنیا دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

فرانسه کشوری در شمال غربی اروپا است که با نام رسمی جمهوری فرانسه شناخته می گردد. نقشه فرانسه به شکل شش ضلعی است و خاک این کشور در شمال¬شرقی با بلژیک و لوکزامبورگ، از شرق با آلمان، سوئیس و ایتالیا، در جنوب با دریای مدیترانه، اسپانیا، آندورا، در غرب با خلیج بیسکای و در شمال غربی توسط کانال مانش با انگلیس هم مرز است. فرانسه در امتداد تنگه باریک داور با جنوب شرقی انگلستان روبه رو است. موناکو یک قلمرو مستقل در سواحل جنوبی است، در حالیکه جزیره کرسیکا در دریای مدیترانه به عنوان بخش جدایی ناپذیر کشور رفتار می نماید. مدت هاست که فرانسه یک پل جغرافیایی، مالی و زبانی را برای پیوستن به شمال و جنوب اروپا فراهم نموده است.

از نظر تاریخی و فرهنگی در بین مهمترین ملل دنیا غرب، فرانسه نقش مهمی در امور بین المللی ایفا نموده و مستعمرات آن در هر گوشه ای از دنیا وجود دارند. این کشور در نزدیکی انتهای غربی منطقه وسیع اوراسیا و در عرض های جغرافیایی 42 تا 51 درجه سانتی گراد واقع شده است. پاریس پایتخت فرانسه و مهمترین شهر این کشور و از مراکز مهم فرهنگی و تجاری دنیا محسوب می گردد. از دیگر شهرهای مهم فرانسه می توان به لیون، مارسی، نانت و بوردو اشاره نمود. پرچم فرانسه با سه رنگ قرمز در سمت راست، سفید در وسط و آبی در سمت چپ به نمایش درآمده که به صورت عمودی در کنار هم قرار می گیرند. رنگ سفید در پرچم فرانسه به سلطنت این کشور اشاره دارد و رنگ آبی و قرمز نشان دهنده پایتخت فرانسه یعنی پاریس است.

در این مقاله قصد داریم درباره کشور فرانسه و جاهای دیدنی آن صحبت کنیم.

همه چیز درباره کشور فرانسه

همان طور که از نقشه فرانسه پیداست، این کشور از دشت های نسبتاً کم ارتفاع، فلات¬ها و کوهستان های سنگی قدیمی تشکیل شده است. این الگوی ساختاری به نسبت در رشته کوه های مرتفع و جوان تر همچون آلپ و پیرنه نیز حاکم است که گوناگونی و تنوع اراضی قاره اروپا را به تصویر می کشد. به طور کلی فرانسه از نظر آب و هوایی شرایط مطلوبی برای کشاورزی دارد. توده های آب و هوایی که از غرب و از آتلانتیک شمالی و از جنوب و از دریای مدیترانه وارد فرانسه می شوند شرایط آب و هوایی آن را تحت تأثیر قرار می دهند. از این رو قسمت جنوبی فرانسه آب و هوایی مدیترانه ای و نیمه گرمسیری دارد.

با حرکت به سمت شمال فرانسه متوسط دمای سالانه کاهش می یابد و آب و هوایی معتدل تر را تجربه خواهید کرد. عمدتاً بادهایی که از غرب و از اقیانوس اطلس می¬وزند عامل بارش در فرانسه خواهند بود و اقلیمی اقیانوسی را در این مناطق پدید می آورند. میزان بارندگی سالانه در ارتفاعات غرب و شمال غرب فرانسه و همینطور در ارتفاعات پیرنه و رشته کوه های آلپ به بیش از 1270 میلی متر در سال می رسد. در زمستان، شرق فرانسه تحت تأثیر فشار جوی قاره ای قرارگرفته که با هوای سرد و وارونگی دما در شهرها و مه و آلودگی شهری همراه خواهد بود.

فرانسه در ماه های آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا نوامبر بهترین شرایط آب و هوایی را داشته و تجربه ای فراموش نشدنی از سفر را برایتان به همراه خواهد داشت.

آنچه قبل از سفر درباره کشور فرانسه باید بدانید این است که برای سفر به این کشور به ویزا احتیاج دارید. به همین دلیل، ابتدا باید از سفارت فرانسه و یا آژانس جهانگردی ققنوس برای اخذ ویزای فرانسه اقدام کنید. سفارت فرانسه در خیابان نوفل لوشاتو واقع شده است..

یکی دیگر از مواردی که درباره کشور فرانسه باید بدانید این است که فرانسوی زبان ملی این کشور بوده و مردم در تمام نقاط این کشور به فرانسوی صحبت می نمایند. با این وجود گویش ها و لهجه های محلی در مناطق روستایی بسیار گسترده بوده و مردم تمایل دارند آداب و رسوم و گویش خاص منطقه ای خود را حفظ نمایند. این گرایش ها در مناطق مرزی فرانسه قوی تر است. در قسمت شرق و شمال کشور به زبان های هلندی و آلمانی نیز صحبت می گردد.

اقتصاد فرانسه

فرانسه در کنار کشورهایی چون آمریکا، ژاپن، آلمان، ایتالیا و انگلستان یکی از مهمترین قدرت های مالی دنیا محسوب می گردد. پیش از تشکیل اتحادیه اروپا ابتدا فرانک واحد پول فرانسه محسوب می شد اما از اول ژانویه2002، استفاده از یورو در کشورهای منطقه یورو نظیر آلمان، بلژیک، اتریش، پرتغال، اسپانیا، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، فنلاند و هلند شروع شد و پس از آن یورو به عنوان واحد پول فرانسه مورد استفاده نهاده شد.

اقتصاد فرانسه بازتاب یک دوره طولانی از رشد بی سابقه ای است که از دوره پس از جنگ تا اواسط دهه 1970 ادامه داشته است. بین سال های 1960 تا 1973 افزایش فراوری ناخالص ملی این کشور به طور متوسط سالانه نزدیک به 6 درصد بوده است. اما در پی بحران های نفتی دهه 1970 نرخ رشد به میزان قابل توجهی تعدیل داشته و بیکاری به طور فراوانی افزایش یافت. با این وجود در اواخر دهه 1980 رشد اقتصاد فرانسه مجدداً مشهود شد. اگرچه این فرایند با سرعت کمتری انجام شد اما تا قرن بیست و یکم ادامه داشت.

در همان دوره پس از جنگ، ساختار اقتصاد فرانسه به طور قابل توجهی تغییر یافت به طوریکه در دهه 1950کشاورزی و صنعت بخش های غالب اقتصاد بودند و فعالیت های خدماتی و اداری از آن موقع به بعد به منابع اصلی و فراورینماینده ثروت ملی تبدیل شده اند. با وجود تسلط بر بخش خصوصی، سنت اقتصاد مختلط در فرانسه به خوبی برقرار شد و همانطور که از برنامه ها و صنایع ملی کشور پیداست دولت ها پی درپی برای محافظت و ترویج انواع فعالیت های مالی در فرانسه مداخله نموده اند. رشد اقتصاد فرانسه پس از جنگ، با رشد فراوانی در سطح زندگی نیز همراه بود به¬طوری¬که بازتاب آن را می توان در افزایش تعداد خانوار، کاهش ساعات کاری و افزایش روزهای تعطیل مشاهده کرد.صنعت فرانسه تا مدت ها پس از جنگ، قدرت اصلی بهبود مالی کشور محسوب می شد. با این وجود صنعت فرانسه پس از یک دوره تجدید ساختار و تعدیل قابل توجهی که در دوره های متوالی رکود و در اواخر دهه 1970 داشته اکنون فقط یک چهارم نیروی کار کشور را استخدام می نماید و به همان نسبت به فراوری ناخالص داخلی یاری می نماید. با توسعه صنعت فرانسه در دهه 1950 تا 1960 فراوری و اشتغال رشد نموده و منجر به افتتاح بازارهای جدید و افزایش درآمد شد.

با این حال، فراوری صنعتی در اواسط دهه 1970 کاهش یافت و به دنبال آن فراورینمایندگان به کاهش تقاضای داخلی و رقابت شدیدتر با کالاهای خارجی پاسخ دادند. اگرچه در سال های اخیر سرمایه گذاری و بازده کاری در فرانسه افزایش یافته اما اشتغال صنعتی در حال کاهش است. تمرکز روزافزون مالکیت در نتیجه گسترش گروه های عظیم چندملیتی این اجازه را به بازارهای خارجی داده است تا تأثیر بیشتری بر صنعت فرانسه داشته باشند.

جاهای دیدنی فرانسه

در کنار مناظر طبیعی، شاهکارهای هنری معماری و موزهای چشمگیر زیادی در فرانسه وجود دارد که غنی بودن تاریخ فرانسه را به رخ می کشد. یکی از مهمترین اتفاقات در تاریخ فرانسه انقلاب کبیر فرانسه بود که در سال 1789 رخ داد و دوره جدیدی را در تاریخ فرانسه رقم زد. از این رو دلایل زیادی سبب شده تا فرانسه به عنوان برترین مقصد توریستی دنیا شناخته گردد. در این بخش قصد داریم بعضی از جاهای دیدنی فرانسه را باهم مرور کنیم:

 پایتخت فرانسه: اگر فقط یک بار نگاهی به کارت پستال های شهر پاریس بیندازید عاشق آن خواهید شد. پایتخت فرانسه از آن شهرهایی است که حداقل یک بار باید از آن دیدن کرد. در پاریس می توانید از دیدن برج ایفل لذت برده و در امتداد رود سن قدم بزنید. پس از بازدید از کلیسای جامع نتردام می توانید در کافه ادبی و کتاب فروشی شکسپیر و شرکا بنشینید و ساعاتی را به مطالعه بپردازید.

 دره لویر: یکی دیگر از جاهای دیدنی فرانسه دره لویر است که در اطراف آن قلعه های خیره نماینده ای وجود دارند. می توانید از قلعه چمبورد دیدن نموده و در اطراف رودخانه شر گشتی بزنید.

 ریویرا فرانسه: این نوار ساحلی در تابستان میزبان جهانگردان زیادی خواهد بود. شهر ساحلی ریویرا از دیگر جاهای دیدنی فرانسه است که دارای موزه های هنری برجسته، معماری بی نظیر، سواحل سنگریزه و تفرجگاه های افسانه ای بسیاری است.

 پروونس فرانسه: نور و چشم انداز فوق العاده در این بخش از جنوب فرانسه بسیار خیره نماینده خواهد بود. این بخش از فرانسه که از مارسی شروع شده و از بنادر هزار ساله و موزه های قابل توجهی چون میوسم(Mucem) گذر می نماید همانند فیلمی جلوی چشمتان به تصویر درمی آید.

رشته کوه های آلپ، بریتنی و نرماندی از دیگر جاهای دیدنی فرانسه هستند که زیبایی طبیعی، شاهکارهای هنری و تاریخ فرانسه را از دریچه ای دیگر به تصویر می کشند. امیدواریم با اطلاعاتی که در این مقاله درباره کشور فرانسه در اختیارتان گذاشته ایم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی به شما ارائه داده و سفری لذت بخش تر را برایتان رقم بزنیم.

منبع: ققنوس
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1307

به "چرا فرانسه بهترین مقصد گردشگری دنیاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فرانسه بهترین مقصد گردشگری دنیاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید