چین برای ادامه جنگ تجاری با آمریکا اعلام آمادگی کرد

به گزارش صبح مهریز، حزب کمونیست چین از شرکت ها و مردم این کشور خواست تا همچون صخره در برابر جنگ تجاری آمریکا مقاومت نمایند و با اتکاء به تمدن 5 هزارساله خود بار دیگر از پس طوفانی سهمگین با پیروزی و سربلندی سَر برآورند.

چین برای ادامه جنگ تجاری با آمریکا اعلام آمادگی کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از یورونیوز، نهاد برنامه ریزی دولت چین روز آدینه اعلام نمود که نتایج آنالیز های آنها با وجود تائید تبعات منفی اقدامات تجاری آمریکا علیه اقتصاد چین، نشان می دهد که این تبعات با اقدامات دولت قابل مهار و کنترل خواهد بود.

کمیسیون ملی اصلاحات و توسعه چین در جریان نشستی رسانه ای ضمن اعلام این خبر تاکید نمود که دولت چین برنامه منطقی لازم را برای مقابله با سیاست افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی از سوی آمریکا طراحی نموده و با اجرای آن سطح آثار منفی سیاست های تجاری آمریکا بر اقتصاد این کشور به حداقل ممکن خواهد رسید.

بیانیه رسمی این کمیسیون در حالی با حضور نمایندگان رسانه ها قرائت شد که دولت چین روز چهارشنبه اعلام نموده بود که رشد خرده فروشی و افزایش فروش محصولات صنعتی فراوری شده در این کشور تحت تاثیر اختلافات تجاری با آمریکا طی ماه آوریل کاهش یافته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهری آمریکا در واکنش به کسری تجاری 420 میلیارد دلاری این کشور در مبادلات سالانه با چین، سال گذشته تعرفه واردات 50 میلیارد دلار از کالاهای چینی را به 25 درصد افزایش داد.

البته آقای ترامپ دلیل عمده این اقدام خود را رعایت نکردن حق مالکیت معنوی طرح ها و فناوری های ابداع شده در آمریکا و سرقت اسرار فنی و بانک های اطلاعاتی از سوی شرکت های چینی اعلام نموده بود. دلیلی که بر پایه آن و از روز پنج شنبه ادامه فعالیت شرکت چینی خدمات مخابراتی هواوی در بازار آمریکا ممنوع شد.

در واکنش به اقدام روز گذشته وزارت بازرگانی آمریکا، ارگان رسمی حزب کمونیست چین روز آدینه با انتشار تفسیری از شرکت های این کشور خواست تا همچون صخره در برابر اقدامات دولت آمریکا ایستادگی نمایند.

در این تفسیر تاکید شده که چینی ها با تکیه بر تمدنی 5 هزارساله همیشه پس از وقوع طوفان ها سربلند نموده اند و اکنون نیز به عنوان بزرگ ترین ملت دنیا با اعتماد به نفس به راستا خود ادامه خواهد داد.

حزب کمونیست چین به مردم وعده داده که اقدامات تجاری دولت آمریکا در نهایت موجب تقویت اقتصاد چین خواهد شد. تلویزیون دولتی چین نیز طی روزهای اخیر پخش فیلم های حماسی از جنگ های تاریخی این کشور با همسایگانش را شروع نموده است.

تاکنون حدود نیمی از مجموع 540 میلیارد دلار کالای چینی که به آمریکا صادر می شوند، مشمول تعرفه واردات 25 درصدی شده اند. اما آقای ترامپ اخیرا با ابراز نارضایتی از مذاکرات تجاری دو طرف، اعلام نمود که 325 میلیارد دلار باقیمانده نیز تنها برای دوره کوتاهی از تعرفه معاف خواهد بود و این بخش از کالاهای چینی نیز مشمول تعرفه واردات 25 درصدی خواهند شد.

البته دولت چین نیز طی یکسال گذشته و در اقدامی متقابل واردات 110 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکایی را مشمول پرداخت تعرفه نموده ولی با توجه به این که مجموع صادرات آمریکا به چین سالانه حدود 120 میلیارد دلار است، جنگ تجاری دو طرف تاثیر منفی بیشتری بر اقتصاد چین داشته است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 224

به "چین برای ادامه جنگ تجاری با آمریکا اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "چین برای ادامه جنگ تجاری با آمریکا اعلام آمادگی کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای ادامه جنگ تجاری با آمریکا اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید