اصفهان از دارک تا دروازه شیراز شهر آبی رویایی

به گزارش صبح مهریز، احتمالا کل ایران مَثَل، اصفهان نصف دنیا را شنیده باشند، اما واقعا این مثل درست است یا مبالغه ای است که از طرف خود مردم این شهر گفته شده؟ اصفهان یکی از شهرهای بزرگ، مهم، قدیمی و دوست داشتنی ایران است که به نظر من هر ایرانی باید یک بار آن را از نزدیک ببیند. تماشای دیواره های دریایی، گفت و گو با مردم شیرین و زبان باز، قدم زدن در خیابان های سنگفرش شده زیر درختان بلند و تنفس کنار رودخانه می تواند لذت سفر را در وجود شما نهادینه کند.

اصفهان از دارک تا دروازه شیراز شهر آبی رویایی

به نظر من برای مقایسه، اصفهان را فقط با اصفهان بسنجید، زیرا نمونه آن در کل نیمه دیگر دنیا قابل مشاهده است. در ادامه این مطلب از مجله خبرنگاران زیروبم این شهر رویایی را معین می کنم پس با من در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

فاصله تهران تا اصفهان چقدر است؟

فاصله اصفهان تا تهران به صورت زمینی 441 کیلومتر و حدود 6 ساعت سفر است. این مسافت برای هواپیما به 55 دقیقه تنزل می یابد.

جاهای دیدنی تاریخی اصفهان کدام است؟

در این شهر انواع جاذبه های گردشگری تاریخی، تفریحی، سنتی، مدرن رستوران های متفاوت را تجربه می کنید که شامل میدان نقش دنیا، کاخ چهلستون، پارک جنگلی ناژوان، کلیسای وانک و… می شوند.

بهترین رستوران های اصفهان کدامند؟

رستوران های شهرزاد، عالی قاپو، مس و قالی و بریانی اعظم از جمله رستوران های خوب اصفهان اند.

بهترین هتل های اصفهان کدامند؟

دو هتل عباسی و کوثر بهترین هتل های اصفهان هستند.

نکاتی که باید قبل از سفر به نصف دنیا بدانید

هر کس که برای اولین بار بخواهد به اصفهان برود، ممکن است گول ظاهر ساده آن را بخورد و در زمان نامناسبی راهی آن جا گردد. هرچند اصفهان به ظاهر آب وهوای معینی دارد، ولی از نظر بازه های مختلف سفر، آب وهوا و… دوره خاصی در این شهر وجود دارد. اگر اهل این شهر باشید، می توانید زمان درست و ریزه کاری های گشت وگذار در آن را بدانید و به دیگران توصیه کنید.

هوا و آب در این شهر چه وضعیتی دارند؟

شهر اصفهان تقریبا در فلات مرکزی ایران در همسایگی شهرهای یزد، قم، چهار محال، سمنان و استان مرکزی نهاده شده است. از همسایه ها و نام هایی که گفته شد می توان حدس زد که این شهر چه آب وهوایی دارد. هوایی خشک، آبی که در زمستان مثل برف سرد است و در تابستان مثل آتش داغ.

این شهر در منطقه ای از ایران نهاده شده که علی الخصوص بعد از کم آبی و خشکسالی استعداد عجیبی برای تبدیل شدن به کویر از خود نشان داد. کم کم برف های سنگین و سفیدی قدیم فراموش شدند و جای خود را به سرمای سوزناک دادند. تابستان اصفهان بسیار گرم و زمستان آن بسیار سرد است، با این شرایط پیدا کنید پرتقال فروش را.

برای سفر به شهر اصفهان چه زمانی چمدان ببندید

اگر قصد سفر به این شهر را دارید پس بهتر است قبل از عزیمت معین کنید که با خودتان چند چندید. سفر به این شهر ریزه کاری هایی دارد که با رعایت آن ها می توانید تمام زیبایی های دنیا را با هم ببینید. اگر برای خرید، دیدنی بناهای تاریخی، گشت و گذار کنار رودخانه، اتراق در روستاهای ییلاقی یا هر علت دیگری قصد سفر به نیمه دنیا را دارید، بهتر است همین الآن معین کنید.

برای رسیدن به اصفهان از تهران چند ساعت منتظرید؟

اگر گشت کوچکی در اصفهان داشته باشید، به راحتی متوجه خواهید شد که اغلب مسافران این شهر از تهران می آیند. تهرانی ها، قمی ها، لُرهای چهار محال و تقریبا بیشتر مردم استان های اطراف ارتباط بسیار زیادی با اصفهانی ها دارند. به همین علت در ادامه بهترین جهت و فاصله تهران تا اصفهان را آنالیز می کنیم.

از تهران به اصفهان دو جهت معمول وجود دارد که بیشتر اتوبوس و خودروهای شخصی از آن ها به این شهر می فرایند. جهت اول از تهران تا قم و سپس از قم به کاشان، نطنز و شهر اصفهان است. این جهت اغلب به صورت اتوبان ساخته شده و جاده های بسیار خوبی دارد. امکانات فراوان و استراحتگاه های بین جهت زیادی هم در آن هست.

جهت دوم تا قم شبیه جاده کاشان است، اما پس از شهر قم جاده به سمت شهر دلیجان می رود. وسط هر دو جهت شهرهای مجذوب نمایندهی هستند که سوغات های معروفی هم دارند. فاصله جهت کاشان و دلیجان تقریبا برابر است و در کل چیزی حدود 5 ساعت زمان می برد تا شما از تهران به اصفهان برسید.

  • تور اصفهان
  • هتل اصفهان
  • بلیط هواپیما اصفهان

اسکان خوبی را در نصف دنیا تجربه کنید

یکی از احتیاجهایی که در هر سفر پیش روی افراد است، اقامتگاه افراد است. در ادامه هتل هایی که مردم نظر خوبی به آن ها داشته اند را معرفی می کنیم.

5 ستاره بگیرید

اگر اهل سفرهای پر زرق و برق هستید پس باید پیشنهاد کنم دنبال هتل های 5 ستاره اصفهان بگردید. در این شهر داستان های تاریخی حتی در بگو مگوهای مردمش هم جاری است، چه برسد به هتل های بزرگی که دارد. طبیعتا استفاده از هتل مناسب یکی از درخواست های هر مسافری است پس با ما همراه باشید تا با بهترین هتل های این شهر آشنا شوید.

هتل عباسی، یک شب کنار تاریخ بخوابید

سر هر کوچه و از هر فردی که بپرسید بهترین هتل اصفهان کجاست محال است که نام هتل عباسی را نشنوید. هتلی مجلل، تاریخی، زیبا، بزرگ و متنوع که از بودن در آن خسته نمی شوید. هتل عباسی جزو هتل های 5 ستاره اصفهان است که سال ها به عنوان کاروانسرا مورد استفاده بود، اما با بازسازی و ایجاد فضایی تاریخی تغییر کاربری داد و به هتلی مجلل تبدیل شد.

آرزوی هر انسانی است که بتواند مثل ساختمان این هتل تغییر کند. اگر شما هم علاقه مندید این تغییرات را از نزدیک ببینید، پیشنهاد می کنم با استفاده از آدرس زیر سری به هتل عباسی بزنید.

آدرس هتل عباسی روی نقشه

هتل کوثر، زندگی کنار زنده رود را تجربه کنید

اصفهان با زنده رود همواره زاینده زندگی و مردمانی خونگرم و خوشمرب بوده است. زندگی کنار این رود دوست داشتنی آرزویی است که اغلب نصیب خود اهالی اصفهان هم نمی گردد. این در حافهرست که شما می توانید با رزرو هتل کوثر یک قدم از جلوتر از اصفهانی ها باشید. سال های قبل از انقلاب هتل کوثر زیر نظر گروه شرایتون ساخته و مورد بهره برداری نهاده شد. هم اکنون این هتل که یکی از هتل های 5 ستاره اصفهان است به عنوان به روزترین ساختمان های شهر شناخته می گردد و خدمات مناسب و زیادی برای مسافران نصف دنیا ارائه می نماید.

آدرس هتل پارسیان کوثر روی نقشه

4 ستاره بگیرید

لوکس و تاریخی دو کلمه ای است که می توان با آن ها هتل های 5 ستاره شهر را توصیف کرد. اگر قصد صرف هزینه زیاد و اسکان در آن ها را ندارید، اما کیفیت و امکانات هنوز برای شما مهم است سری به هتل های 4 ستاره اصفهان بزنید. هتل های اغلب خوش ساخت و خوش جا که دسترسی مناسبی به جاذبه های گردشگری دارند و قیمتشان هم کمتر از هتل 5 ستاره است.

هتل عالی قاپو، در چهارباغ زندگی کنید

توفیق اجباری زندگی به سبک قدمی و بدون آسیب به تاریخ را می توان با رزرو هتل عالی قاپو تجربه کرد. این هتل، زیبایی منحصر به فرد و ساخت عجیبی ندارد، اما امکانات و تنوع بسیار زیاد در اتاق ها و خدمات باعث شده تا یکی از هتل های مجذوب نماینده اصفهان باشد. هتل عالی قاپو روبه روی هتل عباسی نهاده شده با این حال هیچ بویی از گرانی و قیمت زیاد آن نبرده است. درصورتی که قصد رزرو این هتل را دارید به این مسئله توجه کنید که ورودی این هتل فقط پیاده رو است و پارکینگش حدود 70 متر دورتر از خود هتل قرار گرفته است.

آدرس هتل عالی قاپو در نقشه

هتل آسمان، اصفهان را از بالا ببینید

هتلی زیبا، بلندبالا و مورد احترام که از روی پل فلزی نمای بسیار زیبایی دارد. این هتل 4 ستاره که دسترسی قابل قبولی به جاذبه های گردشگری شهر دارد توانسته با معماری متفاوت هتلی متمایز از شهر باشد. همین مسئله باعث شده تا بین گزینه های رزرو هتل های 4 ستاره اصفهان بیاید. هتل آسمان با معماری زیبا، امکانات فراوان و خدمات عالی تجربه خوبی از اسکان در نصف دنیا برای شما می سازد.

آدرس هتل آسمان روی نقشه

هتل سفیر، نوشیدن چای و دیدنی چهار باغ را از دست ندهید

به علت اینکه عمده تمرکز مراکز تاریخی و جاذبه های گردشگری شهر اصفهان اطراف خیابان چهارباغ است هتل های زیادی آن اطراف ساخته شده است. هتل هایی که بهترین نوع خود هستند و همه ژن هایی از تاریخ شهر را در خون خود دارند. هتل سفیر که در خیابان آمادگاه اصفهان ساخته شده جز دسترسی به جاذبه های گردشگری کنار بازار بزرگ کتاب اصفهان هم هست و پاتوق خوبی برای کتاب و کتاب خوان ها محسوب می گردد.

آدرس هتل سفیر روی نقشه

سه ستاره بگیرید

در این شهر جز مکان های ذکر شده هتل های ساده و کم هزینه تری هم هست که می توانید رزرو کنید. هتل های 3 ستاره اصفهان کمترین قیمت را با امکانات ساده و قابل قبول ارائه می دهند.

هتل زهره، ساختمانی تاریخی که دربست در اختیار شماست

هتل زهره یکی دیگر از ساختمان های قدیمی شهر است که با معماری سنتی و مجذوب نماینده مخصوص دوران صفویه ساخته شده است. هتلی مجذوب نماینده که وسط شهر نهاده شده می تواند جوابگوی شما برای دسترسی به جاذبه های گردشگری و تمام بخش های نصف دنیا باشد. درصورتی که قصد رزرو هتل های 3 ستاره اصفهان را دارید هتل زهره پیشنهاد مناسبی است.

آدرس هتل زهره روی نقشه

هتل آزادی، در مسجد سید زندگی کنید

یکی از خیابان های معروف و دراصل اداری اصفهان خیابان مسجد سید است. هتل آزادی که هتلی مربوط به سال های قبل از انقلاب است در این خیابان نهاده شده. این هتل کمی از جاذبه های گردشگری شهر دور است و همین می تواند برای مسافران مشکل ساز گردد. پیشنهاد می کنم درصورتی که هدفتان از سفر به اصفهان بازدید از عمارت ها و خیابان های تاریخی این شهر است هتلی دیگر را انتخاب کنید. البته این ساختمان بین هتل های 3 ستاره اصفهان نمره خوبی می گیرد و هتلی خوب قلمداد می گردد.

آدرس هتل آزادی روی نقشه

جاهای دیدنی نیمی از دنیا را بشناسید

سفرهای متعدد و توریستی همواره باعث ساخت و ساز مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری می شوند. حال چه این مکان ها تاریخی باشند و چه تفریحی. در اصفهان جز عمارت های زیبا و چشم نواز، محله ها، پارک ها و سازه های زیادی هم هستند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. در ادامه این مطلب ابعاد و زوایا تمام جاهای دیدنی اصفهان را آورده ایم.

جاذبه های تاریخی شهر اصفهان کجاست؟

در ادامه فهرستی از دیدنی ترین جاذله های تاریخی اصفهان را آورده ایم.

میدان نقش دنیا، زیبایی وسط شهر آبی

قدیمی ها می گفتند وقتی یک چیزی ارزشمند است حتی دشمنانش هم برای آن نام می گذارند و قصد دارند آن را برای خودشان نمایند. میدان نقش دنیا اصفهان جزو همین چیزها است. به هیچ وجه نمی توان این مجموعه زیبا و دوست داشتنی را به چشم نیاورد. به همین علت است که هزاران نام برای آن گفته می گردد و با تغییر و تثبیت حکومت ها هم هنوز این میدان بی نظیر است.

دسترسی به نقش دنیا شهر اصفهان

این میدان جایی ساخته شده که از هر نقطه اصفهان بتوان به راحتی به آن رسید و دسترسی داشت. همین مسئله باعث شده تا در مرکز گردش تمام وسایل و حمل و نقل عمومی باشد. همان طور که اطلاع دارید مجموعه نقشه دنیا یک میدان است که ساختمان ها و عمارت های زیادی را در خود جای داده است به همین علت نمی توان یک خیابان را برای آدرس آن گفت. بعلاوه جز خیابان های منتهی به این میدان که تعدادشان کم نیست، بازارهای زیادی هم هستند که اطراف این میدان قرار دارند و به آنجا دسترسی دارند.

انتهای سه خیابان سپه، سعدی و حافظ ورودی های مستقیم به میدان نقش دنیا هستند. خیابان حافظ به سمت میدان احمد آباد، خیابان سپه به سمت میدان امام حسین و خیابان استانداری و خیابان سعدی هم به سمت خیابان استانداری و بهشتی نژاد می رود. گفتنی است که هر سه خیابان ذکر شده برای تردد با خودرو ممنوعیت دارند.

ایستگاه امام حسین دقیقا اول خیابان سپه قرار گرفته است و این یعنی پس از سوار مترو شدن برای رسیدن به میدان نقش دنیا باید در این ایستگاه پیاده شوید.

اصفهان اتوبسرانی بسیار دقیق و کاربردی دارد و از نقاط مختلف شهر خطوط مختلف اتوبوس به مقصد میدان امام وجود دارد. شما می توانید با خط 43 از خیابان لاله و پروین اعتصامی، با خط 92 از خانه اصفهان و میدان جمهموری و با خط 42 از خیابان همدانیان و باغ غدیر به سمت میدان امام حسین و از آنجا با پیاده روی در خیابان سپه به میدان نقش دنیا برسید.

ساعت و هزینه بازدید از میدان نقش دنیا

این مجموعه همواره باز است و ورودی های آن هیچگاه بسته نمی شوند، اما برای بازدید از عمارت های داخل آن باید در ساعات خاصی حاضر شوید که در ادامه گفته می شوند.

آدرس میدان نقش دنیا روی گوگل مپ

پل خواجو پاتوق دوست داران هنر

کمتر کسی هست که آوازه پل خواجو و دیگر پل های ساخته شده روی زاینده رود را نشنیده باشد. پل هایی که در گذشته برای رفت و آمد بوده اند، اما به علت استفاده از هنر و معماری اصیل و بسیار خوب، هم اکنون به عنوان شاهکارهای سازه دنیا شناخته می شوند. این پل یکی از معروفترین جاهای دیدنی اصفهان محسوب می گردد.

جهتهای دسترسی به پل خواجو

دسترسی به پل خواجو با وسایل نقلیه مثل اتوبوس و تاکسی بسیار ساده است. برای رسیدن به این سازه زیبا فقط کافیست امتداد زاینده رود را بپیمایید. بعلاوه این پل روبه روی چهارباغ خواجو قرار گرفته است و اگر قصد کرایه تاکسی دارید می توانید آدرس این خیابان را به آن ها بدهید. در این منطقه از شهر به علت اینکه رودخانه و پل های قدیمی قرار گرفته است اجازه حفر تونل و ساخت مترو داده نشده و با این وسیله نمی توانید به آن برسید. بعلاوه اتوبوس های خط 1 اتوبوسرانی از ترمینال باقوشخانه به این خیابان می فرایند.

ساعت و هزینه بازدید از پل خواجو

این پل جزو آن مکان های دیدنی است که هیچ محدودیتی برای بازدید و دیدنی آن ندارید. هزینه نمی دهید و فقط از چشم انداز و قدم زدن روی آن لذت می برید.

آدرس پل خواجو روی گوگل مپ

بازار مجلل قیصریه اصفهان

بازار قیصریه اصفهان از جمله فضاهای منتهی به میدان نقش دنیا است. شمال این میدان بازار قیصریه نهاده شده است. سردر این بازار با عنوان سردر قیصریه شناخته می گردد. این بازار که به عنوان مرکز فروش فرش اصفهان شناخته می گردد در گذشته به عنوان مجلل ترین بازار صفویه شناخته شده بوده است.

جهتهای دسترسی به بازار قیصریه

برای دسترسی به این بازار می توانید از همان جهتهای ذکر شده برای میدان نقش دنیا بهره ببرید. این بازار و تعداد زیادی از کوچه های بازاری اطرافش به هم مرتبط هستند که بهترین راه ورود به آن ها از میدان است.

ساعت و هزینه بازدید از بازار قیصریه

بازار قیصریه هزینه ورودی ندارد، اما اگر می خواهید که خریدی داشته باشید، بهتر است از ساعات 8 تا حداقل 5 بعد ازظهر به آن جا بروید، زیرا حجره دارها و استادان مغازه های خود را می بندند.

آدرس بازار قیصریه روی گوگل مپ

دیدنی شکوه در کاخ عالی قاپو

هنر، معماری اصیل، قدرت و عظمت را می توانید با حظور در کاخ عالی قاپو تجربه کنید. عمارت عالی قاپو یکی از جاهای دیدنی اصفهان است که در مجموعه میدان نقش دنیا نهاده شده است. عمارتی زیبا که در گذشته محلی برای دیدنی مرنام های برگذار شده در میدان و جلسات پادشاه بوده است. دنبال کردن داستان نقوش طاق و دیوارهای این عمارت لذت بخش است و پیشنهاد می کنم آن را از دست ندهید.

جهتهای دسترسی به عمارت عالی قاپو

همان طور که گفته شد درِ این عمارت در میدان نقش دنیا باز می گردد پس باید از جهتهای گفته شده برای این میدان بهره ببرید. با این حال اگر فقط مختص بازدید از این عمارت به میدان می روید از خیابان سپه وارد میدان شوید، زیرا به کاخ نزدیکتر است.

ساعت و هزینه بازدید عمارت عالی قاپو

ساعت 6 الی 5 بعد از ظهر زمان بازدید های نیم تا یک ساعته از این کاخ بسیار بزرگ و مجلل است. هزینه هر بلیط نیز 3000 هزار تومان برای ایرانی ها و 20000 هزار تومان برای اتباع مشخص شده.

آدرس عمارت عالی قاپو روی گوگل مپ

سی و سه پل، پلی طولانی با ساحلی رویایی

برای اصفهانی ها همواره اطراف سی و سه پل ساحل زاینده رود بوده و می ماند. سی و سه پل که جزو معدود پل های قرینه و البته با معماری دقیق ایرانی است محلی برای استراحت و دورهمی های خانوادگی اصفهانی ها شناخته می گردد. اطراف آن کافی شاپ های زیادی ساخته شده که لذت استراحت در ساحل زنده رود را با نوشیدنی لذیذ، کامل می نماید. جاهای دیدنی اصفهان همواره نام سی و سه پل را بالای فهرست خود یدک می کشند پس بهتر است بازدید از آن را جزو اولین کارهای سفر قرار دهید.

جهتهای دسترسی به سی و سه پل

دسترسی به سی و سه پل شبیه پل خواجو است. امتداد زنده رود به این پل دوست داشتنی ختم می گردد. این امتداد در انتهای خیابان کمال ناماعیل و اول خیابان مطهری کنار میدان انقلاب به سی و سه پل می رسد. شما می توانید اتوبوس های خط 36 را از پایانه صفه و کوی امام سوار شوید تا به سی و سه پل برسید. یکی از ویژگی های این پل قرارگیری کنار چهار باغ عباسی است که حالت پیاده رو دارد و سر دیگرش به میدان امام حسین می رسد.

پس می توانید با مترو به ایستگاه امام حسین بروید و با قدم زدن در چهار باغ به سی و سه پل برسید که به نظر من اصفهانی بهترین کار همین است.

ساعت و هزینه سی و سه پل

همان طور که گفته شد برخی از جاهای دیدنی اصفهان هیچ محدودیتی در بازدید از نظر ساعت و هزینه ندارند که این پل هم از همین دسته است.

آدرس سی و سه پل روی گوگل مپ

کاخ چهلستون، 20 ستون یا 40 ستون

کمتر پیش میاید که پادشاهی برای جلسه های خارجی خود چنین عمارت عجیبی بسازد ولی شاه عباس با درایت و کاردانی بهترین هنرمندان عصر را برای ساخت این ساختمان اجیر کرد. عمار چهلستون که در باغی به همین نام قرار گرفته است ساختمانی مجلل با نقاشی، کاشی کاری و گچبری های زیبا است که در هیچ جای دنیا نظیر آن نیست. کمتر ایران دوستی را می توان یافت که این بنا را ندیده باشد. پس اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی اصفهان را دارید کاخ چهلستون را زودتر ببینید.

جهتهای دسترسی کاخ چهلستون شهر اصفهان

کاخ چهلستون در خیابان استانداری نزدیک میدان امام حسین ساخته شده است. برای دسترسی به این بنا با مترو می توانید در ایستگاه امام حسین پیاده شوید و با کمی پیاده روی به آن برسید. بعلاوه خطوط 42 و 43 اتوبوس که برای میدان نقش دنیا گفته شدند، نیز شما را به میدان امام حسین می رسانند.

ساعت و هزینه بازدید کاخ چهلستون

برای مشاهده اوج شکوه و زیبایی که انسان می تواند خلق کند باید از ساعت 8 الی 16:30 به این مکان بروید و هزینه 5000 هزار تومانی آن را هم بپردازید.

آدرس کاخ چهلستون روی گوگل مپ

جاذبه های مذهبی شهر اصفهان چیست؟

شهر اصفهان را می توان یکی از شهرهای مذهبی ایران دانست که اماکن مذهبی اما دیدنی مختلفی دارد.

مسجد شیخ لطف الله با گنبدی به رنگ آسمان

اصفهانی ها با نام مسجد شیخ لطف الله بزرگ شده اند. آن ها همواره با مشاهده عکس گنبدی زیبا و منحصربه فرد آن به وجد می آیند و برای مشاهده نقوش به وجود آمده از پنجره و نور در مسجد همواره حاضر می شوند. این مسجد که یکی از جاهای دیدنی اصفهان محسوب می گردد عضوی از خانواده بزرگ میدان نقش دنیا است.

جهتهای دسترسی مسجد شیخ لطف الله

دسترسی به این مسجد از خیابان های حافظ، سعدی و سپه امکان پذیر است، اما خیابان حافظ و ورودی آن به میدان فاصله کمتری با مسجد دارد.

ساعات و هزینه بازدید شیخ لطف الله

درب مسجد شیخ لطف الله برای بازدید عموم از ساعت 9 الی 17 هر روز باز است و هزینه بلیط ورود به آن نیز 5000 هزار تومان مشخص شده است.

آدرس مسجد شیخ لطف الله روی گوگل مپ

مسجد امام تجلی عظمت معماری

با ورود به میدان نقش دنیا و گشت کوچکی زدن اولین ساختمانی که بزرگی و زیبایی آن چشم شما را می گیرد ساختمان، گنبد و مناره های مسجد امام اصفهان است. مسجدی بی نظیر در تاریخ با شاهکارهایی از کاشی کاری، نجاری و معماری که بازدید یکباره، دوباره و حتی سه باره آن جا نیز تمام حقایق بنا را برای شما معین نمی نماید. جاهای دیدنی اصفهان مسجد زیاد دارد، اما هیچکدام مثل مسجد امام با عظمت نیستند.

جهتهای دسترسی به مسجد امام

مسجد امام در ظلع جنوبی میدان نقش دنیا روبه روی خیابان سعدی قرار گرفته است. برای رسیدن به این مسجد باید از ورودی خیابان سعدی وارد مسجد شوید که کمی بد راه است. پیشنهاد می کنم با ورود از ورودی خیابان حافظ با یک تیر دو نشان بزنید. هم کمی در محیط میدان پیاده روی کنید و هم در جهت نمای بسیار چشم نواز مسجد را از دور ببینید که یکی از ویژگی های آن محسوب می گردد.

ساعت و هزینه بازدید مسجد امام

بازدید از مسجد امام در تابستان از 9 صبح تا 9 شب و در زمستان از 9 صبح تا 4 بعد از ظهر آزاد است. برای ورود به این مسجد باید بلیط 5000 هزار تومانی را بپردازید.

آدرس مسجد امام روی گوگل مپ

کلیسای زیبای وانک اصفهان

کسانی که با اصفهان آشنا نیستند نمی دانند که یکی از دلایل لقب نصف دنیا تعدد و تفاوت مردم در دین و مذهب های شان است. یکی از نشانه های این مسئله کلیسای بزرگ وانک است که در محله جلفای اصفهانی ها ساخته شده. کلیسایی تاریخی که بازدیدهای گردشگری نیز دارد.

جهتهای دسترسی به کلیسای وانک

کلیسای وانک در محله جلفا قرار گرفته است. اطراف این محله دو خیابان معروف حکیم نظامی و نظر نهاده شده اند که به نسبت دیگر خیابان ها دسترسی بهتری با وسایل حمل و نقل عمومی دارند. شما می توانید با حرکت در خیابان حکیم نظامی وارد خیابان کلیسا شوید. این خیابان اول محله جلفا محسوب می گردد و حتی در آن پارکینگی هم برای پارک خودرو هست، اما به علت عرض کم کوچه های محله پیشنهاد می کنم خودرو خود را در خیابان حکیم نظامی پارک و پیاده وارد محله جلفا شوید.

کوچه های آن طول زیادی ندارند، اما با ورود به آن ها متوجه می شوید که فضای آن با دیگر کوچه های شهر تفاوتش از زمین تا آسمان است.

ساعات و هزینه بازدید از کلیسا وانک

جز شب ها زمان دیگری برای ممنوعیت ورود به این کلیسا مشخص نشده است. شما می توانید روزهای تعطیل آدینه و… وارد آن شوید و با مشاهده فضای زیبا و دوست داشتنی که دارد لذت ببرید. البته هزینه 5000 هزار تومانی بابت ورود هر نفر گرفته می گردد که به نظر من اگر 100000 هزارتومان هم بود ارزشش را داشت.

آدرس کلیسای وانک روی گوگل مپ

آتشگاه اصفهان، دیدنی خدا روی کوه

همان طور که گفته شد، اصفهان در گذشته و حتی حال محل زندگی مردم با ادیان مختلف بوده است. کوه آتشگاه یا آتشکده اصفهان یکی از آثاری است که از این مردم به جای مانده است. ساختمانی بزرگ روی کوه که البته پس از چندیدن میلیون سال قدمت قسمت های زیادی از آن تخریب شده است. این بنا جزو جاهای دیدنی اصفهان است که دور از دیگر مکان های گردشگری قرار گرفته است.

جهتهای دسترسی آتشگاه اصفهان

درسترسی به این بنا یکی از چالش هایی است که برای مسافران پیش می آید. قرار گیری این ساختمان روی کوه و پس از آن ایجاد یک اتوبان کنار آن بعلاوه دوری بنا از شهر باعث شده تا پیاده با مترو یا حتی اتوبوس نتوان به آنجا رفت. بهترین راهی که میتوان برای بازدید از آتشکده گیشنهاد داد کرایه تاکسی دربست است. آتشگاه اصفهان در خیابان آتشگاه جاده نجف آباد نهاده شده و برای رسیدن به آن نیز باید آدرس همین جهت را به تاکسی بدهید.

ساعت و هزینه بازدید از آتشگاه اصفهان

این بنا متاسفانه مورد بی مهری نهاده شده و بازدید از آن قانون خاصی ندارد. اگر علاقه مندید که بنا را بهتر ببینید صبح تا عصر راهی آن جا شوید. بعلاوه هزینه ای برای بلیط بازدید از آن گرفته نمی گردد.

آدرس آتشگاه اصفهان روی گوگل مپ

جاهای دیدنی اصفهان که برای پیاده گردی مناسب است

اصفهان با خیابان های سرسبز و دیدنی یکی از بهترین انتخاب ها برای پیاده روی است.

محله جلفا متفاوت و زیبا

محله جلفا یکی از جاذبه های گردشگری شهر اصفهان است که اگر فقط برای گردش پیاده در آن وقت بگذارید و از کلیسا و کافه های موجود در آن بازدید نکنید نصف روز شما را پر می نماید. کوچه هایی متفاوت با معماری شهر و مردمانی خونگرم و عزیز. این محله که مسیحی های اصفهان در آن زندگی می نمایند یکی از باکلاس ترین محله های اصفهان محسوب می گردد و میدانش پاتوق جوانان شهر است. شما می توانید در کافه های جلفا قرار بگذارید یا یا سفارش نوشیدنی گرم از دیدنی کوچه های آن لذت ببرید.

جهتهای دسترسی محله جلفا شهر اصفهان

دسترسی به محله جلفا از دو خیابان حکیم نظامی و نظر راحت تر است. این دو خیابان که اطراف محله قرار دارند ایستگاه های اتوبوس متعدد و تاکسی های خطی دارند که شما را به ورودی های محله جلفا می رسانند.

آدرس جلفا روی گوگل مپ

چهار باغ عباسی، خیابانی برای قدم زدن

خیابانی که برای قدم زدن ساخته شد. چهار باغ نام مجموعه باغ هایی بود که با معماری خاصی ساخته شده بود و بین آن ها خیابان های کیشده بودند. در اصل این خیابان ها محل قدم زدن و لذت از طبیعت بوده است پس خیابان چهار باغ را از همان اول برای قدم زدن ساختند.

به همت شهرداری اصفهان این محل بازسازی و سنگ فرش آن کامل شد. محیطی سنتی با رفت وآمد مردم و نیمکت هایی که می توانید ساعت ها روی آن بنشینید و متوجه گذر ساعت نشوید. دعا می کنم نصیبتان گردد پاییز در این خیابان قدم بزنید تا برگ ریزان درخت های آن را مشاهده کنید یا تابستان زیر درخت های تنومندش هوای سرد را بچشید و کمی سایه بگیرید.

جهتهای دسترسی چهار باغ عباسی

این خیابان بین میدان امام حسین یعنی آخر خیابان استانداری و میدان انقلاب یعنی آخر خیابان کمال ناماعیل قرار گرفته است. پارکینگ های زیادی اطراف آن هستند که می توانید خودرو خود را در آن ها پارک کنید، اما به علت ازدحام جمعیت معمولا سر شب همه پر هستند. پشینهاد می کنم برای رسیدن به این خیابان از مترو در ایستگاه امام حسین یا اتوبوس های خط یک باقوشخانه بهره ببرید.

آدرس خیابان چهار باغ روی گوگل مپ

موزه گردی در جاهای دیدنی اصفهان

اگر علاقه مندید که واقعیت نقاشی ها و عکس های قدیمی ساختمان های اصفهان را ببینید پیشنهاد می کنم سری به موزه های اصفهان بزنید.

موزه موسیقی اصفهان

یکی از معدود موزه های ایران است که شما می توانید واقعیت تمام نقاشی های دیده شده حتی در همان روز را مشاهده کنید. سازهای قدیمی که شباهت عجیبی به ساز در نقاشی های چهلستون و عالی قاپو دارند در موزه ای به نام موزه موسیقی اصفهان جمع شده است. این موزه خصوصی می تواند نقطه عطفی برای هر موسیقی دان باشد.

جهتهای دسترسی به موزه موسیقی

موزه در خیابان مهرداد پلاک 74 و قسمتی از محله جلفا ایجاد شده است. برای دسترسی به آن بهترین راه استفاده از اتوبوس های خیابان توحید است. پس از پیاده شدن به سمت محله جلفا و خیابان مهرداد بروید.

ساعت و هزینه بازدید از موزه موسیقی

این موزه از ساعت 9 صبح تا عصر هر روز جز روزهای تعطیل باز است و می توانید با پرداخت 15000 هزار تومان وارد آن شوید.

آدرس موزه موسیقی اصفهان روی گوگل مپ

موزه هنرهای تزئیینی اصفهان

ساختمان رکیب خانه محلی است که آثار تزیینی مثل تابلو، کتاب، دست خط، مجسمه و اشیاء قیمتی در آن نگهداری می شوند. ساختمانی قدیمی که می توانید رگه هایی از هنر اصیل ایرانی را در آن مشاهده کنید. این ساختمان که در گذشته محل نگهداری اشیاء اصطبل سلطنتی بوده است هم اکنون به عنوان یکی از پربازدیدترین موزه های اصفهان شناخته می گردد و بازدید نمایندگان زیادی به عنوان جاهای دیدنی اصفهان آن را می شناسند.

جهتهای دسترسی به موزه هنرهای تزیینی

موزه در خیابان استانداری، روبه روی دانشگاه پردیس نهاده شده است. ساختمان قدیمی آن باعث شده تا از دیگر بناهای اطراف متمایز باشد و بیشتر به چشم بیاید. شما می توانید برای دسترسی به آن از خطوط اتوبوسرانی منتهی به خیابان استانداری بهره ببرید.

ساعات و هزینه بازدید از موزه هنرهای تزئیینی

ساعت بازدید از موزه از 9 تا 1:30 دقیقه ظهر و از 2:30 تا 7 بعد ازظهر ادامه دارد. البته برای ورود به آن باید بلیط 4000 هزار تومانی هم بپردازید.

آدرس موزه هنرهای تزیینی روی گوگل مپ

پارک و جاهای دیدنی اصفهان برای تفریح کجاست؟

اگر برای گردش و تفریح به نیمی از دنیا قدم گذاشتید، پارک ها و جاهای دیدنی اصفهان را از دست ندهید.

شهر رویاهای اصفهان

شهر بازی رویاهای اصفهان مجموعه ای برای بازی و تفریح بچگانه است که بیشتر به وسیله بزرگترها استفاده می گردد. این مجموعه که قسمت های متفاوت سرپوشیده و سرباز دارند به عنوان یکی از بهترین مکان های تفریح در خاورمیانه شناخته شده است.

جهتهای دسترسی شهر رویاهای اصفهان

شهر رویاهای اصفهان در بزرگراه کمربندی شرق اصفهان، پس از روشن دشت، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ساخته شده است. طبیعتا دسترسی به این مجموعه، جز با خودرو شخصی راه دیگری ندارد.

ساعات و هزینه بازدید از شهر رویاهای اصفهان

بازدید از این مجموعه در فصل بهار تابستان از 9 صبح تا 12 شب امکان پذیر است، اما بازدید از آن در ماه های سرد سال فقط تا 5 بعدازظهر آزاد است. هزینه ای که برای هر بازی در شهربازی باید بپردازید چیزی بین 5000 تا 15000 هزار تومان است.

آدرس شهربازی رویاها روی گوگل مپ

پارک کوهستانی صفه شهر اصفهان

پارک کوهستانی صفه یکی از محبوبترین جاهای دیدنی اصفهان بین خود آن ها است. مجموعه ای از مکان های تفریحی روی قسمتی از رشته کوه زاگرس که دیدنی شهر روی آن بسیار دیدنی است. این پارک بین جوانان اصفهان مخصوصا صبح های آدینه یا روزها و شب های تعطیلی بسیار طرفدارد دارد.

جهتهای دسترسی به پارک کوهستانی صفه

برای رسیدن به این پارک هم می توان از تاکسی های دربست هم از خودرو شخصی و هم خطوط اتوبوسرانی استفاده کرد. انتهای بلوار شهدای صفه محفهرست که این پارک ساخته شده است. خط 107 از شهرک شهید کشوری، خط 54 از بهارستان، خط 80 از سه راه ملک شهر و خط 37 از راه آهن جهت هایی هستند که اتوبوس های آن به پارک و دو یا سه ایستگاهش ختم می شوند.

آدرس پارک کوهستانی صفه روی گوگل مپ

پارک جنگلی ناژوان

پارک جنگلی ناژوان مجموعه چندمنظوره است که شامل باغ بانوان، تله سیژ، آکواریوم، باغ گل ها، باغ پرندگان و جهت دوچرخه سواری می گردد. مردم اصفهان به بخش های طبیعی این پارک جنگلی بیشه نیز می گویند.

جهتهای دسترسی به پارک جنگلی ناژوان

ایستگاه اتوبوس و مترو در این پارک جنگلی وجود ندارد. اگر بخواهید به ناژوان بروید، باید با تاکسی یا خودرو شخصی به بزرگراه شهید حبیب اللهی رفته و باتوجه به تابلوهای هدایت از خروجی ناژوان خارج شوید.

ساعت و هزینه بازدید از پارک جنگلی ناژوان

ورود به پارک جنگلی ناژوان برای عموم آزاد است و فقط به منظور بازدید از بخش های آن باید هزینه پرداخت کنید. برای بازدید از باغ پرندگان این مجموعه باید از ساعت 8 تا 18 به ناژوان بروید. هزینه خرید بلیط برای هرنفر 18 هزار تومان است. هزینه بازدید از باغ خزندگان اصفهان برای اتباع ایرانی، 6 و اتباع خارجی 15 هزار تومان است.

یکی دیگر از تفریحاتی که نباید با رفتن به ناژوان از دست دهید، تجربه تله سیژ است. با این کار می توانید این پارک منحصر به فرد را از نمای بالا دیدن کنید. هزینه خرید بلیط تله سیژ ناژوان برای هر نفر 25 هزار تومان است.

آدرس پارک جنگلی ناژوان روی گوگل مپ

بهترین مراکز خرید شهر اصفهان کدام است؟

برای آن هایی که عاشق خرید هستند، مراکز تجاری و پاساژهای اصفهان انتخاب ایده آلی خواهند بود.

مرکز خرید سیتی سنتر

مرکز خرید سیتی سنتر مجموعه بزرگ و مجلل در شهر سپاهان شهر اصفهان است. این مجموعه که بخش های تفریحی و تجاری بسیار زیادی دارد توانسته با جذب سرمایه و افتتاح مغازههایی برای برندهای معروف توجه مردم را به خود جلب کند.

جهتهای دسترسی به سیتی سنتر

اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، محلی است که مجموعه بزرگ تفریحی گردشگری سیتی سنتر ساخته شده است. دسترسی به این مجموعه جز خودرو شخصی با هیچ وسیله نقلیه دیگری امکان پذیر نیست.

ساعات و هزینه بازدید از سیتی سنتر

بخش های مختلف این مجموعه ساعت بازدید مختلفی دارند که شامل فودکورت از 10:00 تا 24:00 موزه از 10:00 تا 22:00 شهربازی از 16:00 تا 23:00 و سینما از 10:00 تا 24:00 می گردد. هر کدام از این بخش ها هزینه های جداگانه ای دارند که مبلغی بین 20000 هزار تومان تا 500000 هزار تومان می گردد.

آدرس سیتی سنتر روی گوگل مپ

بازار اصفهان

سبزه میدان یا بازار بزرگ اصفهان بازاری متشکل از راسته های مختلف و کسب و کارهای فرق دارد که می توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در آن بیابید. این بازار ورودی های مختلفی دارد که اصلی ترین ورودی آن در خیابان عبدالرزاق قرار گرفته است.

جهتهای دسترسی به بازار اصفهان

دسترسی به این بازار که وسط شهر اصفهان ساخته شده است بسیار راحت است. اتوبوس های زیادی از نقاط مختلف اصفهان به خیابان عبدالرزاق می فرایند و می توانید از آن ها بهره ببرید. بعلاوه تاکسی های دربستی و خطی در خیابان های ابن سینا، تختی و محله طوقچی هستند که به هرکدام نام سبزه میدان را بگویید جهت را چشم بسته می فرایند.

ساعت باز شدن مغازه ها

این بازار از 9 صبح هر روز تا حدود 9 شب و در ایام پیک خرید مثل نوروز تا 12 شب هم هستند.

آدرس بازار بزرگ اصفهان روی گوگل مپ

ارگ دنیا نما

ارگ بزرگ دنیا نما یکی از پروژه های بزرگ و البته پر چالش شهرداری اصفهان محسوب می گردد. این ساختمان که به عنوان مجموعه تجاری ساخته شده است بیشتر بورس لوازم دیجیتال و لوازم جانبی کالاهای دیجیتال محسوب می گردد.

جهتهای دسترسی به ارگ دنیا نما

سر دروزاه دولت یا میدان امام حسین محلی است که این بازار بنا شده است. دسترسی به این بازار با سه روش تاکسی، مترو و اتوبوس امکان پذیر است. با مترو باید در ایستگاه امام حسین از زیر زمین بیرون بیایید که رو به رویتان ارگ قرار می گیرد. همچینین اتوبوس های زیادی از نقاط مختلف شهر به خیابان استانداری و میدان امام حسین می فرایند که جهت همه آن ها به ارگ دنیا نما می رسد.

ساعت مراجعه به ارگ دنیا نما

مغازه ها در ارگ دنیا نما از ساعت 9 صبح تا 5 بعد ازظهر باز هستند و امکان خرید از آن ها فراهم است.

آدرس ارگ دنیا نما روی گوگل مپ

مجتمع پارک

مجتمع پارک یکی از پاساژهای بی نظیر و بزرگ اصفهان است که با سر زدن به آن هر چیزی که احتیاج داشته باشید را به دست می آورید. در مجتمع پارک، فضای سبز بسیار بزرگی هم مشخص شده که استفاده از آن زمان خرید به راحتی شما یاری می نماید.

  • هتل عباسی اصفهان
  • هتل سوئیت اصفهان
  • بلیط قطار اصفهان
  • هتل پارسیان کوثر
  • هتل عالی قاپو اصفهان
  • هتل آسمان اصفهان
جهتهای دسترسی به مجتمع پارک شهر اصفهان

برای رفتن به این پارک باید به خیابان چهار باغ بالا بروید. خط اتوبوس های زیادی از جهتهای متفاوت به این خیابان می فرایند. جهت اتوبوس های تندرو هم به همین نقطه ختم می گردد که درصورت استفاده از آن متوجه کاربردی بودنش خواهید شد.

ساعات مراجعه به مجتمع پارک

مجتمع پارک نیز مثل تمام بازارها صبح تا شب باز است و در مواقع پیک خرید، این ساعات تا نیمه شب نیز ادامه می یابد.

آدرس مجتمع پارک روی گوگل مپ

بهترین کافه و رستوران های اصفهان

یکی از ویژگی های اصفهان غذاهای مجذوب نماینده و دوست داشتنی آن است. رستوران های این شهر انواع غذاهای سنتی و تازه ایرانی و خارجی را طبخ می نمایند. به شما پیشنهاد می دهم که حتما سری به رستوران های اصفهان بزنید و فقط برای یک بار خورشت ماست سفارش دهید تا عاشقش شوید.

رستوران شهرزاد

رستورانی دوست داشتنی و مجذوب نماینده با منویی از غذاهایی سنتی ایرانی. این رستوران که به غذاهای اصیل و خوش طعمش معروف است ویژگی مهم دیگری هم دارد که ساختمان آن است. ساختمان رستوران شهرزاد به شکل سنتی و بازسازی شده عمارتی قدیمی کنار چهار باغ عباسی است.

آدرس رستوران شهرزاد روی گوگل مپ

رستوران سنتی نقش دنیا

محیط میدان نقش دنیا محیطی مجذوب نماینده و دوست داشتنی است که اگر با غذاهای سنتی ایرانی در فضایی سنتی همراه گردد، بسیار دلنشین است. همخوانی این رستوران با حال وهوای هر فردی که وارد میدان می گردد باعث شده علی رغم گرانی قیمت ها، باز هم افراد زیادی مشتاق حضور در آن جا باشند.

آدرس رستوران نقش دنیا روی گوگل مپ

رستوران خوان گستر

رستوران خوان گستر یکی دیگر از مکان های سنتی و مجذوب نماینده اصفهان است که هیچ فردی از غذا خوردن در آن سیر نمی گردد. مطمئنا پس از قدم زدن در محله جلفا و مشاهده فضای صمیمی آن دلتان می خواهد در رستورانی سنتی غذای ایرانی اصیل را هم میل کنید. رستوران خوان گستر که با طراحی فضایی مینیمال و ساده توانسته نظر مردم را به خود جلب کند گزینه خوبی است که به شما پیشنهاد می کنم.

آدرس رستوران خوان گستر روی گوگل مپ

رستوران شاندیز صفه

رستوران شاندیز مجموعه ای بی نظیر و زیبا از انواع جاذبه های گردشگری به شمار می آید که مهم ترین آن فودکورت مجموعه است. رستورانی مدرن با نمای زیبای کوهستانی که دل مسافر و کوهنورد را آب می نماید.

آدرس شاندیز روی گوگل مپ

  • کافه رستوران عمارت نمکدان: عمارت نمکدان در گذر پست مطبخ میدان نقش دنیا نهاده شده با انواع غذا های سنتی از شما پذیرایی میکند.
  • رستوران نیکان: رستوران نیکان در خیابان میر محلی دوست داشتنی دنج و زیبا است که انواع غذاهای سنتی و تازه را طبخ می نمایند.
  • کافه رستوران مس و قالی: در کافه رستوران مس و قالی تلفیقی از علوم دیجیتال و سنت را کنار غذاهای مجذوب نماینده و فضای دیدنی تجربه کنید.
  • رستوران بریانی اعظم: بریانی یکی از غذاهای دوست داشتنی اصفهان است که در مجموعه رستوران های بریانی اعظم به بهترین شکل طبخ و آماده سرو می شوند.

نیمی از دنیا را در اصفهان مشاهده کنید

به نظرم تا به امروز متوجه شده اید که شهر اصفهان به چه علت نصف دنیا نامیده می گردد. در کمتر شهری می توانید کنار سماورسازی و فروش آن کافه و رستوران های سنتی بیابید. در هیچ شهری میدان نقش دنیا یا حتی چیزی شبیه به آن نیست یا بازارهای مجلل اصفهان نمونه دیگری ندارند. به جرئت می توانم ادعا کنم جاهای دیدنی اصفهان که در این مطلب گفته شد را در هیچ کجای دنیا نمی توانید بیابید پس از سفر به این شهر رویایی با آسمان آبی غافل نشوید.

منبع: علی بابا
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2062

به "اصفهان از دارک تا دروازه شیراز شهر آبی رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان از دارک تا دروازه شیراز شهر آبی رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید