پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری همچنان در انتظار تخصیص بودجه!

به گزارش صبح مهریز، نقی زاده گفت: مبلغ 50 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری اختصاص داده شده، اما هیچ مبلغی از آن به حساب وزارت علوم واریز نشده است.

پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری همچنان در انتظار تخصیص بودجه!

رضا نقی زاده عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در گفت وگو با خبرنگاران، درباره آخرین شرایط از پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری گفت: پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری از محل فروش اموال دولت بوده که مبلغ آن 50 میلیارد تومان است.

پژوهانه اعتبار اقتصادی تخصیص داده شده به مراکز تحقیقاتی و دانشگاه هاست که مبلغ آن هر ساله مطابق آئین نامه تصویب شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشخص می گردد و هدف آن ارتقای کیفیت پژوهش های اساتید و رساله های دانشجویان در جهت احتیاج های اساسی کشور، توسعه فراوری و حل مسائل جامعه، تحقق اهداف و احتیاج های کشور و.. است که به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی اختصاص داده می گردد. سازمان برنامه و بودجه 80 درصد منابع را به اولویت ها اختصاص می دهند و با پیگیری چند ماهه مسئولان وزارت علوم این موضوع هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

نقی زاده تاکید نمود که تا الان هیچ مبلغی برای پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری به حساب وزارت علوم واریز نشده است و اگر دولت پیگیری های لازم در این زمینه را انجام دهد سازمان برنامه و بودجه می تواند مبلغ مورد نظر را پرداخت کند.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری می گوید که هیچ نهادی تاریخ دقیقی برای پرداخت مبلغ حقوق پژوهشگران دکتری به وزارت علوم اعلام نکرده است و در این زمینه باید دید که دولت چه فعالیت هایی جهت فروش اموال خود انجام داده است تا بتواند این مبلغ را واریز کند و لازم به ذکر است که تا به امروز هیچ مبلغی در این زمینه پرداخت نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1977

به "پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری همچنان در انتظار تخصیص بودجه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری همچنان در انتظار تخصیص بودجه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید