عدم روابط بانکی با اندونزی، تعاملات تجاری را کاهش داد

به گزارش صبح مهریز، خبرنگاران: صبح امروز وزرای اقتصاد، انرژی، نماینده بانک مرکزی و فعالان بخش خصوصی جمهوری اندونزی با وزیر ارتباطات در قالب یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های مالی دیدار کردند.

عدم روابط بانکی با اندونزی، تعاملات تجاری را کاهش داد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، دریازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های مالی دوکشور، محمود واعظی مشترکات فرهنگی، دینی و اجتماعی دو کشور را بسیارمهم ارزیابی و اظهار کرد: این موضوع مهمترین سرمایه و پشتیبان گسترش همکاری های دو کشور است.

وی حضور کشور اندونزی در جنبش عدم تعهد و سازمان کنفرانس اسلامی و آ سه آن را بسیارمثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: متاسفانه دهمین اجلاس کمیسیون دو کشور در سال 2010 برگزار شده است و پس از آن، طی سال های آینده حجم روابط از 2 میلیارد دلار به حدود 450 میلیون دلار کاهش یافت.

وزیر ارتباطات دلایل کاهش روابط بین دو کشور را عدم داشتن روابط بانکی مناسب میان ایران و اندونزی عنوان نمود و ادامه داد: اگر توافقات بانکی بین دو کشور به صورت مناسب تنظیم گردد زمینه های همکاری بین دو کشور نیز بسیار افزایش خواهد یافت.

رئیس یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های مالی ایران و اندونزی به واردات روغن نخل در ایران اشاره نمود و گفت: ایران می تواند با توجه به روابط خوب دو کشور، این واردات را به سمت اندونزی جهت دار کند.

وی به گسترش همکاری ها در زمینه کاغذ، لاستیک و محصولات شیمیایی بین دو کشور اشاره و عنوان نمود: در زمینه صدور خدمات فنی مهندسی، پالایشگاه نفت، جاده سازی، تاسیس نیروگاه می توانیم با هم همکاری داشته باشیم.

وزیر ارتباطات به تشکیل کمیته های مختلف زیر نظر وزرای مربوطه اشاره نمود و گفت: از وزیر ارتباطات اندونزی برای همکاری در زمینه IT ، مخابرات، فضایی، ماهواره و تحقیقات دعوت می کنم تا به تهران سفر داشته باشد.

واعظی به همکاری های علمی، فنی و دانشگاهی بین دو کشور نیز پرداخت و ابراز کرد: تشکیل سه کمیته تخصصی همکاری های سرمایه گذاری و بانکی، کمیته همکاری های زیربنایی و زیرساخت و کمیته موضوعات تجاری و سایر امور ضروریست.

وی به سفر رئیس جمهور به اندونزی اشاره نمود و گفت: توافق بین دو رئیس جمهور زمینه برگزاری یازدهمین کمیسیون مشترک ایران و اندونزی را فراهم کرد.

او به همکاری های بین المللی بین دو کشور اشاره نمود و گفت: در سال های گذشته حجم روابط بین دو کشور به دلیل بعضی مسائل و عدم تشکیل کمیسیون مشترک مالی کاهش یافته است.

وزیر ارتباطات گسترش همکاری بین دو کشور را نشانگر گسترش اسلام رحمانی دانست و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در کوشش است تا با تقویت ارتباطات با کشورهای مسلمان منطقه، کوشش مخدوشگران اسلام را خنثی کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 357

به "عدم روابط بانکی با اندونزی، تعاملات تجاری را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم روابط بانکی با اندونزی، تعاملات تجاری را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید