4 روش خانگی برای درمان حساسیت دندان

به گزارش صبح مهریز، مشکل دندان های حساس که اغلب پیامد پوسیدگی مینای دندان است می تواند بسیار ناخوشایند و آزاردهنده باشد.

4 روش خانگی برای درمان حساسیت دندان

به گزارش خبرنگاران، علاوه بر پوسیدگی مینای دندان، استفاده از مسواک سفت و روش ناصحیح در مسواک کردن دندان ها نیز می تواند به حساسیت دندان ها منجر گردد.

دندانپزشکان برای درمان حساسیت دندان ها راهکارهای پزشکی مختلفی را توصیه می نمایند. اما در کنار این راهکارها، ترکیب های ساده و در دسترسی نیز وجود دارند که به تسکین این مشکل یاری می نمایند.

روزنامه تایمزآوایندیا در مطلبی در همین رابطه به بعضی از این راهکارهای خانگی اشاره نموده که به توضیح زیر است:

برگ گواوا

جویدن دو تا سه برگ گواوا می تواند به تسکین درد و کاهش حساسیت دندان ها یاری کند. همچنین در مطالعه ای که سال 2017 میلادی انجام گرفت معین شد گواوا دارای خواص ضد درد، ضد التهاب و آنتی میکروبیال است.

سیر

سیر منبع غنی از منگنز، مس، ویتامین های B6 و C و ماده معدنی مس است. هنگام جویدن دو تا سه حبه سیر ترکیبی موسوم به آلیسین آزاد فراوری که این ترکیب دارای خواص آنتی میکروبیال است و می تواند به از بین بردن باکتری های مؤثر در بروز بیماری های دهان و دندان یاری کند.

شستشو دهان با آب نمک

آب نمک باکتری های موجود در دهان را از بین می برد و گزینه مناسبی برای حفظ بهداشت دهان است. مطالعه صورت گرفته در سال 2017 نشان داد آب نمک همچون دهان شویه ها در کاهش پلاک های دندان به شیوه ای مؤثر عمل می نماید.

زردچوبه

این ماده که خواص متعددی برای سلامتی دارد به دلیل دارا بودن ترکیب کورکومین به تسکین درد دندان نیز یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 191

به "4 روش خانگی برای درمان حساسیت دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش خانگی برای درمان حساسیت دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید