غذاهای خوشمزه کوبایی کدامند؟

به گزارش صبح مهریز، کوبا پر است از جاذبه های رنگارنگ. قطعا وقت اصلی تان صرف تماشای دیدنی های هاوانا، سیفگوئس، سانتاکلارا و... خواهدشد. اما از لذت چشیدن غذاهای کوبایی هم نمی توان به سادگی گذشت. شکم گردی در کوبا را از قلم نیاندازید. ما در این مطلب غذاهای کوبایی را معرفی خواهیم کرد. دسرهای خوشمزه کوبا تا ساندویچ های هیجان انگیز این کشور، همه و همه دراین مطلب معرفی خواهندشد.

غذاهای خوشمزه کوبایی کدامند؟

1- ساندویچ های کوبایی مدیانوچه Medianoche

این ساندویچ ها آنقدر خوبند که حتما باید امتحان شوند. گوشت گاو یا خوک تازه، ژامپون گوشت، پنیر سوئیسی اعلا و البته ترشیجات کوبایی مواد اصلی این ساندویچ های معرکه هستند. آنها را در نان ساندویچ با ظرافت خاصی می چینند و در نهایت برخی آشپزها تخم مرغ هم به این ساندویچ اضافه می کنند. کار تمام است و ساندویچ شما آماده شده. نوش جان.

2- رُپا ویجا (غذای سنتی کوبایی ها)

رُپا ورژن های مختلفی دارد و هر کدام با مواد غذایی متنوعی درست می شود. اما این نوع از رُپا، از گوشت گاو تازه به همراه زیتون و فلفل دلمه ای درست می شود. ادویه و چاشنی هم به این غذا اضافه می کنند. ترکیب این مواد یک غذای خوشمزه کوبایی را می سازد. لذت چشیدن این رُپا را در یک رستوران کوبایی از دست ندهید.

3- موجو Mojo

راسته گوساله را تصور کنید که در مواد لازم برای کباب کردنش خوابانده شده. این غذای عالی در فر پخته می شود و پس از اینکه حسابی گوشت راسته، کبابی و برشته شد از فر خارج می شود. حالا همه آن چیزی که منتظرش بودید برای خوردن آماده است. این غذا از آنجایی که به کباب های خودمان شبیه است، بسیار به ذائقه ما ایرانی ها سازگار است.

4- ماهی با سس مخصوص کوبایی

شاید طبخ ماهی تنوع زیادی نداشته باشد اما وقتی پای این سس کوبایی به نام اسکابچه در میان باشد، قضیه کاملا متفاوت می شود. این سس از ترکیب سیر، پیاز سفید، فلفل دلمه ای و برخی ادویه جات مثل برگ بو تهیه می شود.

5- الوته Elote

بلال در کوبا با نام الوته شناخته می شود و کمی با آن پاپ کرن ها و بلال های کبابی روی منقل که در فکر دارید، فرق دارد. بلال اینجا سرخ شده و سپس در لایه ای از پنیر کوجیتا، غلتانده می شود. پودر فلفل چیلی روی آن می پاشند و کمی آب لیموی تازه رویش می چکانند. بلال کوبایی ما آماده شده. الوته را امتحان کنید.

6- پلنتیاس Plantains

ماده اصلی این غذا موز سبز و کمی با نوع زرد رنگ آن فرق دارد. موز سبز نشاسته بیشتری دارد و قند کمتر است. در آشپزخانه های کوبایی این موز سرخ می شود و وقتی به رنگ کارامل یا شکر سوخته درآمد، پلنتیاس آماده خوردن است. این دسر خوشمزه قهوه ای رنگ، کمی چسبنده و شیرین است.

7- خوراک لوبیای سیاه

خوراک لوبیای سیاه همان غذاییست که کوبا به آن معروفیت دارد. زمانی غذای اصلی مردمان کوباف لوبیای سیاه بود. هر چند امروز کم کم سبک آشپزی نوین به آشپزخانه های کوبا راه پیدا کرده اما هنوز این دسته از غذاهای سنتی کوبایی جای خود را دارند.

8- فِلَن

دسر سنتی کوبایی ها فلن است؛ یک کیک نرم و شیرین. چیزی شبیه همان ژله خودمان اما با خامه و شیر و کارامل.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2152

به "غذاهای خوشمزه کوبایی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای خوشمزه کوبایی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید