یک کارشناس: بازار سرمایه در شرایط فوق العاده است

به گزارش صبح مهریز، خبرنگاران : یک کارشناس بازار سرمایه گفت: از نظر تکنیکالی اصلاح شاخص دیگر باید به سرانجام برسد. شاید این اتفاقاتی هم که این روزها برای بازار می افتد از نشانه های همین فرایند رو به سرانجام اصلاح باشد.

یک کارشناس: بازار سرمایه در شرایط فوق العاده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، بورس اوراق بهادار تهران امروز در سرانجام معاملات امروز با کاهش 15 هزار و 591 واحد شاخص کل به رقم یک میلیون و 151 هزار و 871 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن با کاهش 1207 واحد به رقم 420 هزار و 811 واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 607 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 4.7 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 204 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 352 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بهنام صمدی، کارشناس بازار سرمایه، در مورد فرایند کنونی بازار گفت: با توجه به این که بازار خیلی ارزنده است اما امروز ریزش بسیار زیادی داشت و سهامداران را شوک و عصبانی کرد. امروز حدود 750 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که عمدتا این سهم های در حال معامله، از سهم های عظیم بازار است. سهم های خردها و متوسط عمدتا در صف فروش قفل شده اند. هزار میلیاردی هم که امروز معامله شد از عظیم ها بود که عمدتا نقدشونده تر هستند.

وی با اشاره به این که بازار همچنان منتظر نتیجه تصمیمات سران قوا است، گفت: این تصمیمات به دلیل این که اجرایی نشده اثری هم روی بازار نداشته است. در حال حاضر آقای همتی برای تزریق آن 200 میلیون دلار دست دست میکند. یک 5100 میلیارد تومان هم که برای صندوق توسعه ملی است، نزد سازمان امور اقتصادیاتی است و قرار است که به بازار تزریق گردد. صندوق توسعه بازار هم 4500 میلیارد تومان اوراق تبعی فروخت و آن پول هم فردا قرار است تزریق گردد.

وی اضافه کرد: باید در نظر گرفت که مصوبات سران قوا به صورتی نبود که صرفا اثر کوتاه مدت داشته باشد. فرایند اداری این مصوبات باید طی گردد.صمدی بیان نمود: از نظر تکنیکالی اصلاح شاخص دیگر باید به سرانجام برسد. شاید این اتفاقاتی هم که این روزها برای بازار میفتد از نشانه های همین فرایند رو به سرانجام اصلاح باشد.

وی با اشاره به این که روز سه شنبه جلسه برای تصمیم گیری در مورد دامنه نامتقارن است، گفت: خیلی ها میگویند دامنه باید حذف گردد ولی تا وقتی که بازار از فاز هیجانی خارج نگردد و افراد تازه وارد به سمت سرمایه گذاری غیرمستقیم راهنمایی نشوند این اقدام به این راحتی عملی نیست و احتیاج به زیرساخت دارد. باید توجه داشت که بازار ما حداقل 20 سال است که به این دامنه عادت نموده است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: شرایط بنیادی بازار فوق العاده است. قیمت های جهانی مثل مس 10 هزار دلاری، روی 3 هزار دلاری، سنگ آهن 200 دلاری، نفت 70 دلاری و... شرایط خیلی خوبی را رقم میزنند. گزارش های 12 ماهه و مجامع نیز در پیش است. فقط باید از شوک خارج شویم که هنوز بعد از 9 ماه در آن مانده ایم.

صمدی با بیان این که بازار رمزارزها مقصد پول های خارج شده از بازار سرمایه شده است، گفت: باید ببینیم اقدامات بانک مرکزی برای این که پول به این راحتی به سمت رمزارزها نرود چقدر موثر است. مردم در رمزارزها سود میکنند ولی هیچ عایدی برای اقتصاد ما ندارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1649

به "یک کارشناس: بازار سرمایه در شرایط فوق العاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کارشناس: بازار سرمایه در شرایط فوق العاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید