خریدوفروش عجیب مرغ در کوچه پس کوچه های تهران!

به گزارش صبح مهریز، فارس نوشت: قیمت مرغ مجددا دوباره روند افزایشی پیدا نموده است، در منطقه ها مختلف تهران مرغ از کیلویی 85 هزار تومان تا 95 هزارتومان به فروش می رسد.

خریدوفروش عجیب مرغ در کوچه پس کوچه های تهران!

فروشندگان مرغ می گویند نظارتی بر محل توزیع مرغ در میدان بهمن نیست و خرید و فروش در کوچه بازار ها و حاشیه این میدان انجام می گردد.

ستاد تنظیم بازار اخیرا قیمت مرغ را کیلویی 73 هزار تومان تصویب و تأکید کرد هرگونه قیمت های بالاتر از این نرخ، گرانفروشی محسوب شده و متخلفان به تعزیرات معرفی می شوند که جریمه های سنگین و احتمالا پلمب مغازه ها در انتظار آن ها خواهد بود.

گزارش میدانی فارس حاکی است که بسیاری از فروشگاه ها به خاطر اینکه سود بیشتری داشته باشند مرغ را قطعه قطعه نموده و به قیمت های بسیار بالاتر عرضه می نمایند که بعضی فروشگاه ها فیله مرغ را تا کیلویی 150 هزار تومان هم می فروشند.

در این باره، مهدی دستوری، مدیر یکی از فروشگاه های بزرگ محصولات پروتئینی به خبرنگار فارس گفت: مرغ در بازار کم است، امکان خرید راحت از میدان بهمن (کشتارگاه) وجود ندارد. اما خرید و فروش مرغ در کوچه پس کوچه ها و یا اطراف میدان بهمن به قیمت های بالاتری انجام می گردد، در حالی که نرخ مصوب خرید عمده مرغ کیلویی 68 هزار تومان است، اما حداقل با 10 هزار تومان گران تر می فروشند و مغازه ها هم در سطح شهر به کیلویی 85 هزار تومان و بالاتر عرضه می نمایند.

* نظارت بر عرضه و توزیع در میدان بهمن بسیار ضعیف است

دستوری اضافه کرد: مشاهداتی وجود دارد که در خود میدان بهمن هم نظارت کافی وجود ندارد و بعضی با چرخ دستی با قیمت بالاتر مرغ می فروشند.

وی اضافه کرد: راه چاره ها این است که دولت یخچال مرغی را که از کشتارگاه به میدان بهمن می فرستد، پلمب کند و در میدان بهمن پلمب باز و بین مردم توزیع گردد.

وی ادامه داد: راه چاره دوم این است که دولت مرغداری های متخلف که گرانفروشی می نمایند را جریمه کند و یا خوراک یارانه ای آن ها را قطع کند.

این مدیر فروشگاه محصولات پروتئینی تأکید کرد: در حال حاضر بعضی مراکز عرضه دولتی به خاطر اینکه سهمیه بسیار کمتری به آن ها داده می گردد، مجبور می شوند از دلال ها خریداری نمایند و مغازه خود را بچرخانند.

* سهمیه فروشگاه های عرضه مرغ دولتی کم است

وی گفت: سهمیه بعضی از مراکز توزیع دولتی 100 کیلوگرم در روز است و این برای آن ها کافی نیست، آن ها مغازه اجاره نموده اند، فروشنده استخدام نموده اند و بالاخره باید حقوق آن ها را پرداخت نمایند.

دستوری ادامه داد: متصدی فروشگاه های غیر دولتی هم باید از ساعت 5 صبح به محل توزیع مرغ در میدان بهمن بروند و در بعضی مواقع تا بعدازظهر به آن ها مرغ نمی رسد و به همین علت ترجیح می دهند که از خارج از این محل و از دلالان خریداری نمایند؛ بنابراین گزارش در حال حاضر قیمت مرغ طبق تصویب ستاد تنظیم بازار کیلویی 73 هزار تومان است و در بعضی میادن میوه و تره بار سطح شهر مرغ با این قیمت عرضه می گردد، اما مرغ با نرخ مصوب در مغازه های سطح شهر به سختی دیده می گردد.

فارس کوشش کرد در این باره موضوع را معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی پیگیری کند که با وجود پیگیری های تلفنی، پیروز به صحبت با وی نشد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2281

به "خریدوفروش عجیب مرغ در کوچه پس کوچه های تهران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریدوفروش عجیب مرغ در کوچه پس کوچه های تهران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید