گاف بزرگ فتح الله زاده در استقلال؛ 15 میلیارد دیگر برای یک خارجی هدر رفت

به گزارش صبح مهریز، عزیزبک آمانوف هافبک طراح 25 ساله فصل قبل استقلال هم به صف طولانی و همیشگی خارجی های شاکی از باشگاه های ایرانی اضافه شد.

گاف بزرگ فتح الله زاده در استقلال؛ 15 میلیارد دیگر برای یک خارجی هدر رفت

به گزارش خبرنگاران آنلاین، آمانوف دو فصل پیش در همان نیم فصلی که به قهرمانی بدون شکست استقلال ختم شد با قراردادی به ارزش یک میلیون دلار و به مدت 2.5 سال آبی پوش شد. بر اساس این قرارداد هافبک بازیساز تیم مجیدی در نیم فصل اول 250 هزار دلار و در فصل های دوم و سوم 350 و 400 هزار دلار دریافت می کرد و البته بر اساس بند فسخ تنها با پرداخت 750 هزار دلار اجازه داشت از جمع آبی ها جدا گردد. مجیدی که به توانمندی این هافبک ازبک باور داشت معتقد بود آبی ها باید این ملی پوش را با قرارداد طولانی مدت جذب نمایند.

مبلغ نیم فصل اول قرارداد بعلاوه بخشی از قرارداد سال دوم و پاداش ها به آمانوف پرداخت شد اما در نیم فصل سال گذشته، دی ماه 1401 پس از تغییرات مدیریتی و در شرایط بحرانی استقلال، هافبک ازبک که مدعی بود مدت 5 ماه هیچ دریافتی از باشگاه نداشته و در ترکیب تیم ساپینتو هم قرار نمی گیرد خواهان دریافت مطالبات و رضایتنامه خودش با توافق دوجانبه شد.

مدیران وقت استقلال به آمانوف اعلام کردند با بخشیدن کلیه مطالبات خودش رضایتنامه را دریافت کند در غیر اینصورت بر اساس بند فسخ تنها می تواند با پرداخت 750 هزار دلار از این باشگاه جدا گردد، غافل از اینکه به علت عدم پرداخت به موقع دستمزد بازیکن، آمانوف طبق قوانین فیفا با ارسال نوتیس(هشدار فسخ) هم می توانست از استقلال جدا گردد و هم مطالبات به جامانده خودش را از این باشگاه طلب کند.

در نهایت همزمان با غفلت آبی ها آمانوف به لیگ ازبکستان بازگشت و با باشگاه نسف قارشی به توافق رسید اما مدیران استقلال همچنان اطمینان داشتند این بازیکن به شکل غیرقانونی جدا شده و در فیفا محکوم می گردد.

فتح الله زاده حاضر به صدور ITC هافبک ازبک به وسیله فدراسیون فوتبال ایران نشد و طبق روال با درخواست باشگاه نسف قارشی فیفا ITC را صادر کرد تا آمانوف با ثبت قرارداد رسمی به ترکیب تیم تازهش اضافه گردد که اتفاقا بعد از مدت ها نیمکت نشینی عملکرد موفقی هم در ترکیب این تیم داشت و دوباره به تیم ملی ازبکستان دعوت شد.

حالا آمانوف مانده و 550 هزار دلار مبلغ به جامانده از قرارداد با استقلال که در همین خصوص به فیفا شکایت نموده در حالی که اگر دستمزد هافبک ازبک به موقع پرداخت می شد نه تنها امکان شکایت برای دریافت مبلغ به جامانده از قراردادش در 1.5 سال به جامانده را نداشت بلکه برای جدایی مجبور بود 750 هزار دلار به استقلال پرداخت کند.

البته ذکر این نکته ضروری است که عزیزبک آمانوف مستحق دریافت کل مبلغ 550 هزار دلار مورد ادعا نیست چرا که در نسف قارچی قرارداد تازه ای به ارزش 250 هزار دلار به امضا رسانده و در نهایت می تواند فاصله قرارداد تازه خودش با قرارداد استقلال و مطالبات فصل قبل خودش از این باشگاه را دریافت کند. در صورتی که باشگاه استقلال با ارائه مستندات لازم به درستی در این پرونده دفاع کند، احتمالا به پرداخت مبلغی کمتر از 300 هزار دلار محکوم خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2277

به "گاف بزرگ فتح الله زاده در استقلال؛ 15 میلیارد دیگر برای یک خارجی هدر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاف بزرگ فتح الله زاده در استقلال؛ 15 میلیارد دیگر برای یک خارجی هدر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید