چین به معاهده تجارت تسلیحات خواهد پیوست

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، کمیته دائمی کنگره ملی چین اعلام نموده که پکن به معاهده بین المللی تجارت تسلیحاتی خواهد پیوست.

چین به معاهده تجارت تسلیحات خواهد پیوست

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اعضای کمیته مذکور در نشست اخیر خود با رأی مثبت به عضویت در معاهده تجارت تسلیحاتی، این اقدام را در حمایت از کوشش ها در مقابله با سیاست اول آمریکا ی ترامپ عنوان کردند.

معاهده تجارت تسلیحات یک معاهده چند جانبه است که تجارت بین المللی سلاح های متعارف را تنظیم می نماید.

این معاهده در 24 دسامبر 2014 به اجرا درآمد. 104 کشور این معاهده را تصویب کرده اند و 33 کشور دیگر نیز فقط آن را امضا کرده اما تصویب نکرده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی در انستیتوی اقدام قانونی انجمن ملی سلاح NRA- ILA در آوریل 2019، اعلام کرده بود که کشورش از پیمان بین المللی تجارت اسلحه که در سال 2013 در سازمان ملل متحد به امضای 130 کشور رسیده، خارج می گردد.

آمریکا بزرگترین صادرکننده تسلیحات در جهان است. حدود 34 درصد از کل صادرات تسلیحات در جهان به آمریکا اختصاص دارد و در زمان ترامپ فروش تسلیحات آمریکا 29 درصد افزایش پیدا کرد. این رقم بیش از 55 میلیارد دلار در سال است.

در طرف دیگر بیشترین خریداران اسلحه در جهان بعضی متحدان آمریکا مانند عربستان هستند که بیش از ده درصد خرید تسلیحات جهان را به خود اختصاص داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1102

به "چین به معاهده تجارت تسلیحات خواهد پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به معاهده تجارت تسلیحات خواهد پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید