پربارش و کم بارش ترین استان های کشور از ابتدای سال

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران، پربارش و کم بارش ترین استان های کشور از ابتدای سال کدامند؟

پربارش و کم بارش ترین استان های کشور از ابتدای سال

آنطور که صداوسیما گزارش داده، جدول اطلاعات پهنه ای بارش استان ها و کشور مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال آبی جاری تا سرانجام دی ماه نشان می دهد: استان گیلان با 445 میلیمتر بارش پر بارش ترین و سمنان با 20 میلیمتر بارش کم بارش ترین استان کشور بوده اند.

بر اساس این گزارش میانه بارش ها در سطح کشور اندکی بیش از 98 میلی متر گزارش شده است در حالی که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته حدود 74 میلیمتر بود.

بر اساس این گزارش در کل کشور بطور میانه در هر سال آبی 237 میلیمتر بارش داریم که جدول اطلاعات پهنه ای نشان می دهد تا به امروز فقط 41/4 درصد بارش داشته ایم، درحالیکه استان های آذربایجان غربی و شرقی، البرز، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، گیلان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد، سال جاری بیش از مدت مشابه سال گذشته بارش داشته اند.

در استان های اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کرمانشاه، گلستان، لرستان و همدان کمتر از مدت مشابه سال آبی قبل بارش داشته ایم.

بعلاوه در جدول پربارش ترین استان های کشور، پس از گیلان، استان های کهگیلویه و بویر احمد با 348، چهار محال و بختیاری با 261، مازندران با 285 و لرستان با 209 میلیمتر پر بارش ترین استان ها بوده اند.

در جدول کم بارش ترین ها نیز، بعد از استان سمنان با 20/3 میلیمتر بارش، استان های خراسان شمالی با 39/7، یزد با 41/8، سیستان و بلوچستان با 46/7، خراسان رضوی با 52/1، اصفهان و خراسان جنوبی با 55/6، قم با 70/3، کرمان با 70/7 تهران با 80 و ایلام با 95 میلیمتر بارش های زیر یکصد میلیمتر داشته اند.

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه خبرنگاران، بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1983

به "پربارش و کم بارش ترین استان های کشور از ابتدای سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پربارش و کم بارش ترین استان های کشور از ابتدای سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید