واکنش تند ایلهان عمر به تحریم های تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش صبح مهریز، ایرنا نوشت: نماینده مسلمان کنگره آمریکا درباره تحریم های جدید اعلام شده از سوی وزارت خزانه داری این کشور علیه ملت ایران گفت که این تحریم ها تهیه غذا و دارو را برای ایرانیان سخت تر می نماید.

واکنش تند ایلهان عمر به تحریم های تازه آمریکا علیه ایران

ایلهان عمر عضو زن مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا روز آدینه در پیامی توییتری نوشت: این تحریم های جدید خرید غذا و دارو را برای مردم ایران سخت تر و نزدیک تر متحدان ما را دورتر می نماید و مطلقا هیچ چیزی به منافع آمریکا نمی افزاید. مثل همواره ترامپ، پمپئو و آبرامز به شکل حیرت انگیزی بی رحم و از لحاظ راهبردی سردرگم هستند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه ای با هدف به زانو درآوردن مردم ایران اظهار داشت، شرکت تامین سرمایه امین، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان و بانک ایران زمین بخشی از تحریم شدگان امروز توسط آمریکا هستند.

بر اساس این بیانیه، بانک همکاری منطقه ای اسلامی، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، موسسه اعتباری مهر ایران، بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون و بانک گردشگری هم در فهرست تحریم ها قرار گرفته اند.

این در حالی است که آمریکا در یک اقدام فریبنده، روز گذشته (چهارشنبه) مدعی شد ایران پیشنهاد آنها برای یاری در مبارزه با کرونا را رد نموده است.

دولت ترامپ در طول سه سال گذشته، شدیدترین تروریسم مالی را علیه مردم ایران به کار گرفته است و پس از آنکه در سازمان ملل متحد و شورای امنیت بازنده شد، به هر شکل ممکن در کوشش است تا در مدت باقی مانده به انتخابات آمریکا که احتمال پیروزی در آن را اندک می بیند، هرگونه جهت برای بهبود شرایط و بازگشت آمریکا به توافق هسته ای را مسدود سازد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در پیامی توییتری در مورد تحریم های جدید ایالات متحده نوشت: در میانه همه گیری کرونا، رژیم ایالات متحده درصدد نابودکردن کانال های باقی مانده برای پرداخت پول دارو و غذا است.

وزیر امور خارجه ایران تاکید نمود که ایرانیان این آخرین سبوعیت ها را نیز از سر خواهند گذراند. اما تبانی برای گرسنگی دادن یک ملت، جنایت علیه بشریت است. آمران و مجریان که پول های ما را بلوکه نمایند به دست عدالت سپرده خواهند شد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1262

به "واکنش تند ایلهان عمر به تحریم های تازه آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند ایلهان عمر به تحریم های تازه آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید