روحانی: زنجیره فولاد در این دولت به اندازه کل تاریخ کشور رشد داشت ، 1400 از سال هایی است که خداوند رحمتش را نازل می نماید خبرنگاران

به گزارش صبح مهریز، سخنرانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح چند طرح عظیم وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شروع شد.

روحانی: زنجیره فولاد در این دولت به اندازه کل تاریخ کشور رشد داشت ، 1400 از سال هایی است که خداوند رحمتش را نازل می نماید خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) در پنجاه و پنجمین برنامه از افتتاح طرح های ملی، و آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارتخانه های تعاون و میراث فرهنگی، پس از ارائه گزارشات پیرامون افتتاح های انجام شده، گفت: بسیار برای ما خرسند کننده است که یکی از بزرگترین کارخانه های گندله سازی کشور امروز افتتاح می گردد. کارخانه ای که ظرفیت 5 میلیون تن گندله آهن دارد و کارخانه بسیار مهمی است و با کمترین ضایعات می تواند در زنجیره فراوری فولاد قرار گیرد.

وی پس از ارائه گزارش در مورد طرح بهزیستی، اعلام کرد: کار بسیار ارزشمند و مردمی در حال اجرا است. امیدواریم سازمان بهزیستی هم بهترین هماهنگی و همکاری را داشته باشد.

رئیس جمهور پس از ارائه گزارش مونسان افزود: مراکز فرهنگی و آثار تمدنی ایران برای ما بسیار مهم است. این به معنای اهمیت علم و هنر ایرانیان در طول تاریخ است. این بنا ها یکی از آثار و ثمرات همان مناسبات علمی، ریاضی، اجتماعی و طراحی بسیار خوب در گذشته بوده است.

روحانی گفت: آثاری در ایران عزیز ما هست که موجب افتخار ما است و نشان می داده که در قرن ها پیش ایرانیان چگونه می زیستند و چگونه می اندیشیدند و چگونه ایران مهد علم، دانش، هنر و فرهنگ بوده است. اینجا قول می دهم هر طرح بازسازیی داشته باشید که تا سرانجام دولت بتوانید آن را تکمیل کنید، بودجه اش را تامین می کنیم تا با سرعت بیشتری در سرانجام سال جاری و شروع سال 1400 انجام گیرد. مزارعی که در ترکمن صحرا و قسمت های دیگر استان لرستان وجود دارد، بسیار برای ما و مردم ارزشمند است.

رئیس جمهور توضیح داد: از اینکه امروز شاهد هستیم 7 اثر بسیار مهم تاریخی ما در شهر همدان احیا و بازسازی می گردد بسیار خرسند کننده است. همدان مرکز بسیار مهمی با جاذبه های بسیار فراوان طبیعی و تاریخی است و هر اقدامی در این استان ها می تواند جاذبه این استان ها را برای توریستی داخلی و خارجی افزایش دهد که برای ما بسیار مهم است.

وی در ادامه این مراسم اعلام نمود: بسیار خرسندیم که امروز پنجاه و پنجمین افتتاح بزرگ در سال 1399 بود و توانستیم همه هفته های سال جاری را برای افتتاح های بسیار مهم اختصاص دهیم و بیش از 15 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شده است.

روحانی با بیان اینکه این افتتاح ها موجب اشتغال 13 هزار نفر می گردد، گفت: برای ما بسیار مهم است که در بخش های مختلف مانند بخش فولاد این افتتاح ها انجام شده است. این دولت اقدامات بسیار مهم در توسعه زنجیره فولاد داشته و این زنجیره تقریباً در طول 8 سال عمر دولت به حدود دو برابر رسیده است.

رئیس جمهور اعلام کرد: خیلی مهم است که 8 سال را با کل تاریخ کشور مقایسه می کنیم و کار بسیار بزرگی از کنسانتره، گندله و نهایت شمش فولاد موجب شده است که از خام فروشی جلوگیری گردد. ارزش این معادن بزرگ و صنایع معدنی ما باعث شده است که ارزآوری بسیار خوبی در شرایط این سه سال که سال تحریم و سختی بوده است، داشته باشد.

روحانی افزود: ان شاءالله سال 1400 از آن سال هایی است که خداوند رحمت خود را بر این مردم نازل می نماید. می توانیم پرده هایی که باعث آزار این مردم شده است را کنار بزنیم و مردم ما هم در بیماری کرونا و هم جنگ مالی موفقیت های بزرگی به دست خواهند آورد.

وی اعلام نمود: امروز یک طرح بسیار مهم گندله سازی که طرح بسیار مهمی هم بود با ارزش 9 هزار میلیارد تومان به افتتاح رسید که کار بسیار بزرگی بود که در این چند سال به افتتاح رسید. در زمینه بهزیستی کار خوبی با یاری و همت مردم و داوطلبین انجام گرفت و 2400 مرکز رونمایی و افتتاح شد.

رئیس جمهور تاکید نمود: با خدماتی که به خانواده ها و مردم داده می گردد، حدود 5 میلیون نفر تحت پوشش این خدمات قرار می گیرند. اینکه در یک روز می توانیم 2400 مرکز مثبت زندگی را افتتاح کنیم کار بسیار بزرگ اجتماعی است. برای همه خانواده هایی که برای توانمندی و مطلع سازی احتیاج به یاری دارند باید اقدام کنیم تا رنج مردم کاهش پیدا کند و همه آن هایی که به توانبخشی احتیاج دارند بتوانند توان خود را از خداوند و بعد از آن از مردم و مسئولین بگیرند.

روحانی گفت: بخش سوم افتتاح های ما مربوط به میراث فرهنگی است که بسیار برای ما اهمیت دارد. میراث فرهنگی یک سند است. هر چقدر کتاب بخوانیم که تمدن ایران گذشته چگونه بوده است و هزاران جلد کتاب بخوانیم، اگر یک سر به اصفهان بزنیم و میدان نقش دنیا را ببینیم بیش از خواندن کتاب دلالت دارد و سخن می گوید که چه دانشمندان و معماران و طراحان خوبی توانستند با بهترین مصالح، زیباترین ساختمان ها را برای ما بسازند.

وی ادامه داد: علاوه بر زیبایی این ساختمان ها، آدم احساس غرور می نماید، از اینکه می فهمد ایرانی است و ایرانیان ما پنج قرن و 10 قرن قبل این آثار را به وجود آورند و حتی می تواند امروز برای معماری شرقی، اسلامی و ایرانی ما الهام بخش باشد. خانه های زیبایی که بازسازی و احیا می گردد اولاً باعث ماندگاری نام صاحب خانه می گردد و برای استان یا شهر جاذبه توریستی ایجاد می نماید.

رئیس جمهور توضیح داد: خود آن مکان ها می تواند محل بهره برداری قرار گیرد و به موزه و چایخانه یا بوم گردی و هتل زیبا تبدیل گردد.

روحانی اظهار کرد: هتل های بسیار گران قیمتی در اسپانیا هست که قرن ها قبل به دست مسلمانان ساخته شده است. در نهایت ما از این مکان ها می توانیم هم بهره مندی مالی و هم بهره مندی اجتماعی و فرهنگی کنیم. توریستی کار بزرگ و بزرگی است و وزارت توریستی می تواند نقش مهمی در توریستی داشته باشد.

وی اعلام کرد: در دولت تدبیر و امید توریستی و جذب توریست دو برابر شد. سال گذشته سال سختی برای توریستی و هتل دار ها بود و آن هایی که خدمات توریستی ارائه می دهند دچار مشکل شدند، اما به هر حال ان شاءالله از این مسأله عبور می کنیم و سال آینده، سال غلبه بر ویروس کرونا و احیای همه مشاغل خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: به هر حال واکسن خارجی وارد می گردد و واکسن داخلی به بازار می آید و این مجموعه سال آینده را متحول می نماید. مردمی که مبتلا شدند و عبور کردند به طور طبیعی واکسینه شدند و عده ای که نگرفتند با واکسن، واکسینه می شوند. در مجموع می توانیم به این اپیدمی سرانجام دهیم تا مردم در سال 1400 بتوانند روز های راحت تری در زندگی داشته باشند. دولت تمام کوشش خود را به کار می گیرد. توریستی ما در سال آینده نیز روز های بهتری نسبت به سال 99 خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1538

به "روحانی: زنجیره فولاد در این دولت به اندازه کل تاریخ کشور رشد داشت ، 1400 از سال هایی است که خداوند رحمتش را نازل می نماید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: زنجیره فولاد در این دولت به اندازه کل تاریخ کشور رشد داشت ، 1400 از سال هایی است که خداوند رحمتش را نازل می نماید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید