هوآوی به دنبال راه اندازی کارخانه چیپست سازی است

به گزارش صبح مهریز، خبرگزاری خبرنگاران- شرکت هوآوی اعلام نموده که در حال راه اندازی کارخانه چیپست سازی خود برای دور زدن تحریم های آمریکا است.

هوآوی به دنبال راه اندازی کارخانه چیپست سازی است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حدود یک سال از اعمال تحریم های آمریکا علیه شرکت هوآوی می گذرد و هوآوی در این مدت از ترفند های مختلفی برای تامین لوازم مورد احتیاج خود استفاده نموده است؛ نباید فراموش کرد که هوآوی در این مدت از سیستم عامل اختصاصی خود رونمایی نموده است که هارمونی نام دارد. اما از آنجایی که فروش پردازنده به این شرکت از طرف آمریکا ممنوع اعلام شده است، ظاهرا هوآوی به دنبال راهی برای تامین پردازنده گوشی های جدید خود است. به همین دلیل اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که اعلام می نماید هوآوی در حال ساخت کارخانه ساخت تراشه خود است تا از این طریق بتواند تحریم های آمریکا را دور بزند.

ظاهرا شرکت شنژن در حال آماده سازی کارخانه چیپست سازی خود است تا از این طریق احتیاج هوآوی به شرکت TSMC بی احتیاج گردد؛ لازم به ذکر است این کارخانه کاملا چینی بوده و مدیریت آن نیز بر عهده دولت این کشور خواهد بود.

محدودیت در فراوری چیپست در کارخانه هوآوی

از آنجایی که این کارخانه هنوز در ابتدای راه خود است، ظاهرا با محدودیت فراوری چیپست رو به رو است و صرفا می تواند چیپست های نانومتری که در سال 2007 معرفی شدند را فراوری کند. اما بعضی منابع از هوآوی اعلام کردند که فراوری چیپست در این کارخانه به زودی بهبود خواهد یافت و تا انتها سال 2021 چیپست های فراوری شده از سوی این شرکت 28 نانومتری خواهد بود و تا انتها سال 2022 چیسپت های این شرکت 20 نانومتری خواهند شد که برای استفاده از فناوری 5G مناسب هستند.

با این حال هنوز هم شرکت هوآوی برای گوشی های رده بالای خود به شرکت های بزرگی مثل TSMC احتیاجمند است و باید منتظر بود و دید برای تامین قطعات پرچمداران جدید خود از چه روشی استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1316

به "هوآوی به دنبال راه اندازی کارخانه چیپست سازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوآوی به دنبال راه اندازی کارخانه چیپست سازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید