معرفی فرودگاه بین المللی ماکائو چین

به گزارش صبح مهریز، فرودگاه ماکائو چین | Macau International Airport

ماکائو یک منطقه اداری ویژه در ناحیه غربی رودخانه پرل (Pearl) در جنوب جمهوری خلق چین می باشد. این منطقه ویژه با جمعیتی بیش از 653 هزار نفر در مساحتی معادل 32.9 کیلومتر مربع به عنوان پرتراکم ترین منطقه در دنیا شناخته می گردد. ماکائو در گذشته به عنوان مستعمره پرتغالی ها بوده که در سال 1557 کشور چین این ناحیه را به عنوان یک منطقه تجاری از آن ها اجاره کرد. بر اساس تاریخی حکمرانان چینی در سال 1887 کنترل این منطقه را برای همواره به پرتغالی ها سپردند. این منطقه تا سال 1999 که به چینی ها بازگشت در اختیار پرتغالی ها قرار داشت. ساختار حکومتی ماکائو به عنوان یک منطقه ویژه اداری متفاوت از آن چیزی است که در سرزمین اصلی چین وجود دارد. ماکائو در حقیقت مجموعه ای از جزایر بوده که به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای پر رفت و آمد به شمار رفته و یکی از مقاصد اصلی گردشگری به شمار می رود. ماکائو به عنوان نهمین شهر از نظر میزان درآمد از گردشگران به شمار رفته و اگرچه که دارای بالاترین سرانه درآمد در دنیا می باشد اما نابرابری شدیدی میان درامدها وجود دارد. ماکائو دارای رتبه چهارم در میزان امید به زندگی در دنیا بوده و این سرزمینی بسیار شهری است به گونه ای که تقریبا دو سوم زمین های آن بر روی دریا ساخته شده است. در ادامه معرفی فرودگاه های دنیا قصد داریم تا فرودگاه ماکائو چین و خدمات این فرودگاه بین المللی را معرفی نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید

معرفی فرودگاه بین المللی ماکائو چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

فرودگاه بین المللی ماکائو چین

فرودگاه ماکائو چین که به فرودگاه بین المللی ماکائو نیز شهرت دارد با کد یاتا MFM و کد ایکائو VMMC در انتهای شرقی جزیره منطقه ویژه ماکائو و در کنار آب های همجوار آن واقع شده است. این فرودگاه بین المللی که در 9 نوامبر 1995 عملیاتی گشت در طول دورانی که ماکائو در اختیار پرتغالی ها قرار داشت راه اندازی شده است. از آن موقع این فرودگاه به نقطه ای برای انتقال مسافران بین سرزمین اصلی و منطقه ویژه ماکائو تبدیل شده و همچنین برای مسافرت به مقاصد مختلفی در سرزمین چین و جنوب شرق آسیا مورد استفاده قرار می گیرد. در سال 2006 در حدود 5 میلیون مسافر 220 هزار تن بار به وسیله این فرودگاه بین المللی جا به جا شد و این میزان در سال 2017 به بیش از 7 میلیون مسافر رسید. این میزان بیش از 6 میلیون مسافری است که ترمینال برای آن طراحی شده است.

ترمینال ها و باند فرودگاه ماکائو چین

ظرفیت طراحی شده برای ترمینال این فرودگاه 6 میلیون مسافر در سال بوده که این به معنی پذیرش 2 هزار مسافر در ساعت است. این فرودگاه بین المللی در طول شب خدمات ارائه نمی نماید. ترمینال فرودگاه ماکائو چین دارای 24 فضای پارکینگ و همچنین 5 جت وی (jetway) بوده و 10 گیت وجود دارد. همانند منطقه آزاد هنگ کنگ، ماکائو نیز سیاست های و قوانین مهاجرتی و اقامتی خاص خود را دارد. تمامی مسافران از جمله افرادی که به سرزمین اصلی چین و یا هنگ کنگ سفر می کنند احتیاج است تا از نظر قوانین بین المللی آنالیز شوند. باند فرودگاه ماکائو چین بر روی نوار باریکی بر روی دریا در مجاورت جزیره تایپا (Taipa) واقع شده و ترمینال اصلی و کنترل کننده های ترافیک هوایی در داخل این جزیره قرار دارند. باند فرود شماره 34 این فرودگاه بین المللی دارای سیستم های رادیویی و یاری ناوبری می باشد و با وجود کوچک بودن آن توانایی نشست و برخاست بویینگ 747 و آنتونوف 124 را دارد. این هواپیماها در حقیقت ارتباط بین تولیدکنندگان محلی و بازارهای خارجی را فراهم می آورد.

خدمات و امکانات فرودگاه ماکائو چین

اینترنت وای فای: خدمات اینترنت وای فای رایگان در سراسر فرودگاه بین المللی ماکائو چین قابل دسترس می باشد. برای اتصال به شبکه می توانید Airport-Free-WiFi یا Airport-Free-WiFi-S را جستجو نمایید.

کانتر اطلاعات: کانتر اطلاعات جهت ارائه خدمات به مسافران در بخش پروازهای خروجی و پروازهای بین المللی خروجی و همچنین در طبقه پروازهای ورودی وجود دارد.

فروشگاه فری شاپ و خرید: خدمات فروشگاه های فری شاپ و بدون مالیات توسط اسکای شیلا ماکائو (Sky Shilla Macau) در بخش شمالی ترمینال فرودگاه و در نزدیکی گیت های 1 تا 4 ارائه شده در حالی که فری شاپ کینگ پاور (King Power) در بخش جنوبی و در نزدیکی گیت های 5 تا 8 ارائه می شود. علاوه بر این فروشگاه 7 / 11 از ساعت 7:30 تا 11 شب در بخش عمومی فرودگاه در دسترس می باشد.

رستوران و کافی شاپ: گزینه های متنوعی از رستوران ها و کافی شاپ ها در سراسر فرودگاه بین المللی ماکائو چین وجود داشته اما هیچ کدام از آن ها خدمات 24 ساعته را ارائه نمی کنند.

خدمات پولی و صرافی: در هر دو بخش عمومی و مسافران فرودگاه بین المللی ماکائو خدمات ATM و خودپردازها قابل دسترسی می باشند. تنها ممکن است که هزینه های کارمزدی برای دریافت نقدی از حساب شما کسر شود. علاوه بر این در بخش مسافران و در قسمت پروازهای خروجی شما می توانید خدمات کامل بانکی را دریافت نمایید. از سوی دیگر خدمات تبادل ارز و صرافی ها نیز در بخش مسافران و قسمت پروازهای خروجی توسط دلتا بانک (Delta Bank) ارائه می شود. همچنین اولین صندوق بین المللی (First International Resources) به وسیله کیوسک های خود در بخش عمومی و مسافران فرودگاه بین المللی خدمات تبدیل ارز را ارائه می نماید.

روش های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی ماکائو چین

کشتی: برای رفتن به هنگ کنگ می توانید به وسیله کشتی از ترمینال بندر ماکائو که در فاصله 10 دقیقه ای از فرودگاه واقع شده است استفاده نمایید. بلیط های سفر خود با کشتی را می توانید از داخل فرودگاه و یا از ترمینال کشتی ها خریداری کنید. برای اطلاع از جزییات و برنامه کشتی ها می توانید به سایت فرودگاه ماکائو چین مراجعه نمایید.

اتوبوس ها مرزی: اتوبوس های مرزی می توانند خدمات حمل و نقل از فرودگاه بین المللی ماکائو را به شهرهای عظیم استان گوانگدونگ (Guangdong) ارائه کنند. این اتوبوس های مرزی در سالن پروازهای ورودی دارای کانترهای اطلاعات می باشند.

اتوبوس های محلی: اتوبوس های محلی برای ارائه خدمات حمل و نقل در منطقه ماکائو مورد استفاده قرار گرفته و برای اطلاع از برنامه زمانبندی آن ها می توانید از سایت فرودگاه دیدن نمایید.

تاکسی: خدمات تاکسی ها در فرودگاه بین المللی ماکائو با تاکسی متر صورت می گیرد. 1600 متر اول با تاکسی ها در حدود 19 ماکائو پاتاکا (Macau pataca) یا واحد پول این کشور بوده و پس از آن به ازای هر 240 متر 2 ماکائو پاتاکا دریافت می شود. هر ماکائو پاتاکا معادل 0.12 دلار آمریکا می باشد.

اجاره اتومبیل: خدمات اجاره اتومبیل نیز در این فرودگاه بین المللی ارائه می شود. از جمله این شرکت ها می توان به آویس (Avis) و هپی موکس (Happy Mokes) اشاره نمود.

منبع: www.sleepinginairports.net

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 965

به "معرفی فرودگاه بین المللی ماکائو چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی ماکائو چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید