تور ارزان قطر: جدول نیکوتین و قطران سیگارهای مختلف

به گزارش صبح مهریز، در این مقاله قصد داریم به تمامی اطلاعات راجع به سیگارهای مختلف بپردازیم اما پیش از آن بهتر است، توضیحات مختصری راجع به سیگار گفته گردد پس با ما همراه باشید.

تور ارزان قطر: جدول نیکوتین و قطران سیگارهای مختلف

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

سیگار، توتون خُرد شده ای است که معمولا در کاغذ نازک برای کشیدن دود استفاده می شود. جالب است بدانید که در زبان انگلیسی به یک نخ سیگار، سیگارت گفته می شود.

استفاده از سیگار بدین صورت است که یک طرف آن که توتون دارد را آتش زده و از سمت دیگر که فیلتر واقع شده است، دود توتون را به درون ریه ها می کشیم یا به اصطلاح پُک می زنیم.

  • اما تاریخچه سیگار از کجا شکل گرفت؟ تنباکو به وسیله بومیان قاره آمریکا در مراسم های مذهبی به کار می رفت که به تدریج بومیان دریافتند که می توانند تنباکو را بخورند. زمانی که کریستف کلمب وارد قاره آمریکا شد، او و همراهانش شاهد سیگار کشیدن مردم سرخ پوست شدند و در نتیجه این بومیان به کلمب برگ های تنباکو را برای تست کردن دادند.
  • پس از اینکه خدمتکارانِ کریستف کلمب، این برگ ها را امتحان کردند، برایشان بسیار لذت بخش بود و سبب شده که تنباکو را به خانه های خود نیز ببرند.
  • اگرچه در ابتدا، مشاهده بیرون رفتن دود از دهان و بینی یک مورد غیر عادی بود اما به تدریج محبوب شد و در بین مردم هواداران زیادی پیدا کرد. در ادامه قصد داریم به توضیحات و جزئیاتی راجع به انواع سیگار بپردازیم پس مطالعه این بخش را از دست ندهید.

انواع سیگارهای ایرانی:

پس از اینکه توضیحاتی راجع به سیگار به همراه جزئیات تاریخچه آن داده شد، در این قسمت می خواهیم به اطلاعاتی راجع به سیگارهای ایرانی بپردازیم:

نامفراوری کنندهانواعتوضیحاتنیکوتینقطران
بهمن (Bahman)شرکت دخانیات ایرانبهمن سوپر اسلیمسیگار بهمن یکی از قدیمی ترین سیگارهای فراوری ایران است که به وسیله شرکت دخانیات ایران، فراوری و توزیع می شود.0.44
بهمن نانو مشکی0.33
بهمن فول فلیور (سافت)0.812
بهمن لایت0.758
بهمن فول فلیور (هارد)0.911.5
بهمن سوپر اسلیم مشکی0.33
بهمن کتابی0.710.5
بهمن اولترا لایت0.56
بهمن کوچک0.659
بهمن میانه0.7510
فروردین (Farvardin)شرکت دخانیات ایرانفروردینسیگار فروردین یکی از قدیمی ترین سیگارهای فراوری ایران است که به وسیله شرکت دخانیات ایران، فراوری و توزیع می شود.115.5
تیر (TIR)شرکت دخانیات ایرانتیر کوچکسیگار تیر یکی از قدیمی ترین سیگارهای فراوری ایران است که به وسیله شرکت دخانیات ایران، فراوری و توزیع می شود.0.79.5
تیر میانه0.751
تیر 5 ستاره112.5
تیر اسلیم مشکی0.77
تیر لایت0.89
سی (30)شرکت دخانیات ایران30سیگار سی یکی از قدیمی ترین سیگارهای فراوری ایران است که به وسیله شرکت دخانیات ایران، فراوری و توزیع می شود.0.78
کاسپین (Caspian)شرکت دخانیات ایرانکاسپینسیگار کاسپین، یکی از سیگارهای فراوری ایران است که به وسیله شرکت دخانیات ایران فراوری و توزیع می شود.0.810
57شرکت دخانیات ایران57 میانهسیگار 57 یکی از سیگارهای فراوری ایران است که به وسیله شرکت دخانیات ایران فراوری و توزیع می شود.0.811.5
57 کوچک0.812.5
زیکا (Zica)شرکت دخانیات ایرانزیکا کوچکسیگار زیکا، یکی از سیگارهای فراوری ایران است که به وسیله شرکت دخانیات ایران فراوری و توزیع می شود.0.659
زیکا قرمز0.811
زیکا لایت0.78
زیکا سوپر اسلیم0.45
تی فور (T4)شرکت دخانیات ایرانتی فورسیگار تی فور، یکی از سیگارهای فراوری ایران است که به وسیله شرکت دخانیات ایران فراوری و توزیع می شود.0.44
جی وان (G1)شرکت دخانیات ایرانمشکیسیگار جی وان، یکی از سیگارهای فراوری ایران است که به وسیله شرکت دخانیات ایران فراوری و توزیع می شود.0.66
نقره ای0.55

انواع سیگارهای خارجی:

پس از اینکه با سیگارهای ایرانی و توضیحات هر یک آشنا شدیم، در این بخش قصد داریم به جزئیات سیگارهای خارجی بپردازیم.

1- سیگار مارلبرو (Marlboro):

  • شرکت فراوری کننده شرکت فیلیپ موریس (زیرمجموعه گروه آلتریا) است. انواع آن قرمز (غلیظ) مدیوم، لایت (مارلبرو طلایی)، اولترالایت (مارلبرو نقره ای)، منتول، منتول لایت، منتول اولترالایت، منتول مل، GOLD، فیلتر پلاس، فیلتر پلاس وان، پریمیوم بلک، آیس، فلاور، فلاور پلاس(لایت)، فلاور کد، دابل میکس، دابل ایس، تاچ (با بسته بندی مشکی) و اِج است.
  • مارلبرو نام یک برند تجاری ثبت شده در ایالات متحده امریکا است. در سال 1924، سیگار مارلبرو با شعار سیگار لوکس آمریکایی برای اولین بار عرضه شد و عمدتا در هتل ها و استراحتگاه ها فروخته می شد.

5 فایده سیگار کشیدن برای سلامتی ????

  • در حدود دهه 1930، این شرکت با شعار ملایم همانند ماه می و به عنوان یک سیگار مناسب برای خانم ها آغاز به تبلیغ کردند. نام مارلبرو برگفته از مارلبرو استریت نام خیابانی در لندن بود که کارخانه فیلیپ موریس در آن احداث شده بود. در دهه 1950، تبلیغ سیگار بیشترا بر روی معرفی سیگارهای فیلتر دار بود برای همین فیلتر سیگارهای مارلبرو روی کاغذی قرمز رنگ چاپ می شد تا اثر ماتیک خانم ها را که حین پک زدن روی سیگار به جا می ماند را مخفی کند.

2- سیگار وینستون (Winston):

  • محصول شرکت تنباکوی آر. جی. رینولدز است. انواع آن وینستون لایت (آبی)، الترالایت، ایکساس لایت الترا ،ایکس استایل لایت الترا، لایت الترا اسلیم ، وینستون دبل ،پلاتینیوم 4 و وینستون قرمز (عقابی) است.

از نیکوتین بیشتر بدانید، چای بنوشید تا سیگار نکشید!

  • کشور فراوری کننده این سیگار ایالات متحده آمریکاست و ششمین محصول ارزشمند شناخته شده است. شرکت رینولدز توتون و تنباکو با استفاده از شعار وینستون طعم خوبی مثل سیگار را دارد به سرعت یکی از مارک های برتر فروش سیگار شد که معروف ترین نوع آن هم همان وینستون آبی است.

3- کنت (Kent):

  • شرکت فراوری کننده بریتیش امریکن توباکو و شرکت دخانیات آر.جی. رینلودز است. انواع آن کنت پلاس پلاس 8، پلاس 6، پلاس 4، کنت سوئیچ، سوئیچ 8، میکس آروما، میکس فرش لاک، دمی سوئیچ یا اچ دی سوئیچ، کنت قرمز، کنت آبی، کنت نقره ای، کنت سفید، کنت اچ دی، اچ دی 6، اچ دی 4، اچ دی 1، کنت نانو، نانو آبی 4، نانو سفید 1، کنت سری اس، سری اس 7 ، سری اس 5 است.
  • سیگار کنت در کشور ایالات متحده آمریکا فراوری می شود که به وسیله بسیاری از افراد به طور گسترده ای به عنوان نخستین سیگار فیلتردار محبوب شناخته و در سال 1952 به وسیله شرکت دخانیات لوریلارد معرفی گردید.
  • تبلیغات برند کنت به طور گسترده ای با اشاره به فیلتر میکرونیت معروف آن صورت می گرفت و به مصرف کنندگان خود وعده عالی ترین حفاظت از سلامتی در تاریخ را می داد.
  • سیگارهای کنت متنوع ترین سیگارهای موجود در بازار ایران هستند. نشان تجاری کنت، که محصولات آن در داخل ایران فراوری می شوند، در کنار برندهای وینستون و مارلبرو جزو پرفروش ترین سیگارهای بازار ایران است.

4- کمل (Camel):

شرکت فراوری کننده سیگار کمل، شرکت تنباکوی آر. جی. رینولدز است. انواع آن کمل زرد، نقره ای، سفید، آبی، مشکی است. سیگار کمل عمدتاً شامل مخلوطی از توتون و تنباکو ترکی و تنباکو ویرجینیا است. کشور مالک این سیگار ایالات متحده آمریکا است.

5- فیلیپ موریس (Philip morris):

  • فراوری کننده آن شرکت دخانیات آمریکایی-سوئیسی است. انواع فیلیپ موریس، سفید و آبی است که در بیش از 200 کشور محصولات خود را ارائه می نماید و 15 درصد از بازار بین المللی سیگار در خارج از ایالات متحده را در اختیار دارد.
  • شرکت فیلیپ موریس مالک برند مارلبرو می باشد. بخشی از سهام این شرکت در بازارهای بورس نیویورک و سیکس سوئیس معامله می شود.

سیگاری ها زودتر کرونا میگیرند!

6- مگنا (Magna):

  • سیگار مگنا هم در بازارهای ایران فروش خوبی دارد. البته نسخه های ایرانی آن با نمونه های خارجی قابل قیاس نیستند.

    در ایران این سیگارها با طعم و مزه وینستون فراوری می شوند یعنی بیشتر کسانی که این سیگار را می کشند با سیگار وینستون هیچ مسئله ای ندارند. اما نمونه خارجی آن به مراتب مرغوب تر از سیگار وینستون است و اصلا طراحی آن متفاوت با آنچه ما در ایران شاهد آن هستیم، می باشد. انواع آن لایت، کلاسیک، اولترا است و در سه رنگ قرمز، سفید و نقره ای ارائه شده است.

7- دانهیل (Dunhill):

  • دانهیل هم از سیگارهای خوب و مرغوب است البته سیگار دانهیل به دو صورت ارائه میشوند. یکی دانهیل هایی که در جعبه های مربعی ارائه می شوند و طعمشان با دانهیل پاکت مستطیلی فرق دارد. انواع آن کلاسیک لایت و در رنگ های قرمز، آبی ، مشکی، نقره ای است.

8- کاپیتان بلک (Captain black):

  • کاپیتان بلک به وسیله شرکت Lane limited فراوری می شود که مارک نوعی سیگار و تنباکوی آمریکایی است. پر فروش ترین سیگار کوچک این شرکت لین است که حدود 4.4 درصد از بازار فروش سیگار آمریکا را به خود اختصاص داده است. علاوه بر تنباکو و سیگار این شرکت عطر و ادکلن هم فراوری می نماید و مشتریان زیادی دارد. انواع آن کاپتان بلک چری پاچ، بلک لایت پاچ، بلک رویال پاچ، بلک گلد پاچ و بلک رگ پاچ است.

9- اسه (Esse):

  • این سیگار معمولا به مردان توصیه نمی شود و اغلب به وسیله خانم ها استفاده می شود. بعلاوه خطر عقیم شدن را در مردان تشدید میکند و بیشتر به صورت سوزنی شکل هستند.
  • مدل باریک و پایه بلند آن در ایران هم مریدان زیادی دارد. در حال حاضر به وسیله کی تی اند جی در کره جنوبی فراوری می شود. به علت باریک بودن سیگارهای این برند و اندازه کم قطران آن، جامع هدف آن به طور خاص زنان هستند. انواع آن اسه سیب سبز به رنگ سبز، اسه توت فرنگی به رنگ صورتی، اسه سفید و اسه مشکی است.

10- پین (Pine):

  • انواع آن کلاسیک، لایت جعبه ای، لایت پاکتی، لایت سوزنی پایه بلند، اولترا و نعنایی است.

11- پال مال (Pall mall):

  • شرکت مبدا آن بریتانیا است و به وسیله شرکت تنباکوی آر. جی. رینولدز که در کارولینای شمالی واقع شده است فراوری می شود. حق پخش گسترده جهانی این مارک بر عهده شرکت بریتیش امریکن توباکو است. انواع آن در سه رنگ آبی ، قرمز ، مشکی، نقره ای و سبز است. انواع مقالات علمی و دانستنی را می توانید در مجله دانستنی خبرنگاران مشاهده کنید.

12- مونتانا (Montana):

  • در میان تمامی سیگارهای لایت، دود این سیگار از همه سنگین تر و حتی حجمش بیشتر است. ته مزه خاصی دارد که برای مزاج هر کسی خوشایند نیست و ممکن است حتی طرف را در حد سرگیجه به پیش برد. در دو نوع لایت و کلاسیک و همین طور در رنگ های مشکی، قرمز ، طلایی می باشد.

انواع مقالات تازه و متنوع در مجله اینترنتی خبرنگاران

13- اونیکس (Onyx):

  • در سه نوع لایت، کلاسیک، اولترا و در سه رنگ سیاه، طلایی و سفید است که در نوع خود هواداران زیادی دارد.

در این مقاله با انواع سیگار ایرانی و خارجی آشنا شدیم. از آنجایی که سیگار عامل اصلی سرطان است، پیشنهاد می شود از سیگار استفاده نکنید. نظر شما راجع به سایر اطلاعاتی که درباره سیگار است چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: اُکالا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1892

به "تور ارزان قطر: جدول نیکوتین و قطران سیگارهای مختلف" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان قطر: جدول نیکوتین و قطران سیگارهای مختلف" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: جدول نیکوتین و قطران سیگارهای مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید