همایش سومین سال انتخاب مشهد به عنوان شهرجهانی گوهرسنگ ها برگزار گردید

به گزارش صبح مهریز، همایش سومین سال انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها با حضور مسئولان برگزار گردید.

همایش سومین سال انتخاب مشهد به عنوان شهرجهانی گوهرسنگ ها برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، ملیحه سلطانی دبیرمشهدشهرجهانی گوهرسنگ ها در این همایش که در موزه خراسان برگزارشد، گفت: بعد از انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها با بخش خصوصی درست گفت وگو نموده و به درستی نیز از این ظرفیت بهره مند شویم.

او ادامه داد: قبل از انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها موزه ای در این زمینه نقش نداشتیم اما بعد از آن سه موزه گوهرسنگ در مشهد ایجاد و راه اندازی شد، یکی از آن ها در موزه بزرگ خراسان، دیگری درپردیس آرامگاه فردوسی و سومین موزه نیز در پارک موزه علوم زمین مشهد نهاده شده است.

سلطانی به دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه گوهرسنگ ها اشاره نمود و گفت: احداث اولین هنرستان کاردانش هنرهای ایرانی اسلامی باهم افزایی اداره کل آموزش وپرورش استان اجرایی شد، مهرماه امسال دانش آموزان تحصیل را در این مدرسه شروع خواهند کرد.

او درباره اهمیت راه اندازی این مدرسه اظهار کرد: دانش آموزان پس از خاتمه دبیرستان قادر به کار خواهند بود و از همان دوره دبیرستان شاغل می شوند.

دبیرمشهدشهرجهانی گوهرسنگ ها اضافه کرد: استانداردسازی یکی از اقداماتی است که موجب اطمینان بخشی محصولات تولیدی می گردد، در این زمینه، تدوین استاندارد فیروزه و روش های آزمون آن، تدوین استاندارد عقیق و روش های آزمون آن انجام شد.

او اضافه کرد: ایجاد مرکز ملی گوهرسنگ ها در مشهد از دیگر برنامه های شهر جهانی است که مراحل اولیه ایجاد این مرکز طی شده است، در این مرکز تمام اتفاقاتی که گردشگر می تواند بداند و ببیند، پیش بینی شده است.

سلطانی اظهار کرد: ایجاد آموزشگاه تخصصی طراحی با همکاری شرکت شهرک های صنعتی و گروه تخصصی سازندگان طلا و جواهر، ایجاد آزمایشگاه تخصصی گوهرشناسی در مرکز فناوری های پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد، ایجاد انجمن تخصصی طلا و نقره، جواهر و سنگ های قیمتی مشهد، نصب المان های شهری با موضوع گوهرسنگ ها بعد از انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها صورت گرفته است.

آموزش مهم ترین تأکید شورای جهانی صنایع دستی

محمد مطیع معاون صنایع دستی خراسان رضوی نیز گفت: آموزش و اصلاح فرآیندهای آموزشی از مهم ترین مباحثی است که شورای جهانی صنایع دستی برآن تأکید دارد.

او اضافه کرد: کلاس های کوتاه مدت را افزایش دادیم و اصولی تر به بحث آموزش ورود پیدا کردیم، ایجاد هنرستان صنایع دستی در دستور کار نهاده شد که از مهرماه امسال دانش آموزان وارد این مدرسه می شوند.

جواد پیش بین رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران نیز در این همایش گفت: مشهد، تهران، اصفهان، یزد و تبریز به ترتیب تأمین کنندگان طلا، نقره و سنگ های قیمتی کشور هستند.

او با اشاره به صندلی استان خراسان رضوی و مشهد در این زمینه اظهار کرد: 4/28 درصد طلای کشور را ما در خراسان رضوی مصرف می کنیم.

در خاتمه همایش از استادان، کارآفرینان و دستگاه های اجرایی که همکاری موثری با دبیرخانه شهر جهانی داشتند، تقدیر شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 297

به "همایش سومین سال انتخاب مشهد به عنوان شهرجهانی گوهرسنگ ها برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش سومین سال انتخاب مشهد به عنوان شهرجهانی گوهرسنگ ها برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید