هشدار ویروس شناس ژاپنی درباره احتمال انتقال کرونا در المپیک

به گزارش صبح مهریز، یک ویروس شناس ژاپنی نسبت به احتمال انتقال ویروس کرونا به وسیله ورزشکاران حاضر در المپیک به کشورهای دیگر هشدار داد.

هشدار ویروس شناس ژاپنی درباره احتمال انتقال کرونا در المپیک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک ویروس شناس ارشد و مشاور دولتی ژاپنی نسبت به خطرات شیوع ویروس کرونا در جریان بازی های المپیک ژاپن هشدار داد.

هیروشی اوشیتانی، استاد دانشگاه توهوکو در واکنش به شیوع کرونا در این کشور خواهان ممانعت از حضور مردم در اماکن بسته و شلوغ شد.

این استاد دانشگاه به تایمز لندن گفت: دولت و کمیته اجرایی شامل کمیته بین المللی المپیک مدام می گویند که المپیک را امن برگزار خواهند کرد. اما همه می دانند که خطراتی در این میان وجود دارد. 100 درصد برگزاری المپیک بدون خطر شیوع بیماری در ژاپن و بعلاوه پس از المپیک در کشورهای دیگر غیرممکن است.

این کارشناس ژاپنی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها فاقد واکسن هستند، گفت: کشورهایی هستند که موارد ابتلای زیادی ندارند و تعدادی هم فاقد کرونا هستند. ما نباید کاری کنیم که المپیک باعث انتشار کرونا در این کشورها گردد.

دولت کلانشهر توکیو روز دوشنبه 235 مبتلای نو به ویروس کرونا در مرکز را تأیید کرد. این تعداد نسبت به دوشنبه هفته گذشته 25 نفر کمتر بود که بیست و پنجمین روز پیاپی افت هفتگی را رقم زد. کل تعداد افرادی که در توکیو به ویروس کرونا مبتلا شدند تا کنون 163 هزار و 915 نفر است. توکیو بعلاوه سه مورد مرگ ناشی از کرونا را در همین روز گزارش کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1770

به "هشدار ویروس شناس ژاپنی درباره احتمال انتقال کرونا در المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ویروس شناس ژاپنی درباره احتمال انتقال کرونا در المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید