نوبخت: اجازه فروش یک قطره نفت را به ما نمی دهند

به گزارش صبح مهریز، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان جهش فراوری، بخش فراوری ملی را بی توجه به تحریم ها جهش می دهیم.

نوبخت: اجازه فروش یک قطره نفت را به ما نمی دهند

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای توسعه و برنامه ریزی همدان اعلام کرد: همه به ویژه رهبر معظم انقلاب می دانند که در سال سختی پیش رو داریم و باید به دشمن پیغام برسانم هر چه عرصه را سخت تر کند ما مقاوم و فعال تر به جهانیان نشان می هیم که ایران را در اوج تحریم ها ظالمانه اداره می کنیم.

وی اضافه نمود: شدیدترین مرحله تحریم نفت در برابر غذا بود اما الان در شرایطی هستیم که این بی انصاف ها و دژخیمان حتی برای غذا و دارو اجازه فروش یک قطره نفت را نمی دهند و اگر هم به فروش می رسد امکان تبادل اقتصادی نباشد.

رییس برنامه و بودجه کشور گفت: هرچند این تحریم ها برای دیگر کشورها کارساز است، اما ملت ایران با کارنامه هشت سال دفاع مقدس و با قدرت و بزرگی، آنها را پشت سر می گذارد.

نوبخت گفت: برنامه ای دولت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بود مبنی بر داشتن برنامه یکساله برای تکمیل طرح های در دست اجرا است.

وی اضافه نمود: اجرای 16 طرح عمرانی با 306 میلیارد تومان اعتبار در همدان پیش بینی شده که تا به امروز 92 تا 94 میلیارد تومان آن تخصص یافته و مابقی آن جزو مصوبات امروز است و سازمان برنامه و بودجه خود را متعهد به اتمام این برنامه عمرانی می داند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه نمود: اجرای این طرح ها موجب جهش فراوری شده است بنابراین باید به همت مسوولان و اختصاص اعتبار های لازم، به موقع آنها را به انتها رساند.

نوبخت اعلام کرد: علاوه بر این 2 طرح بهداشتی نیز امروز بازدید شد که بیمارستان اکباتان طبق توافق انجام شده 12 فروردین سال آینده بهره برداری می گردد و مرکز جامع سرطان نیز با همکاری خانواده فرشچیان در حال انجام است.

وی اضافه نمود: سهم دولت در ساخت مرکز مشارکتی سرطان همدان 100 میلیارد تومان بود که طبق برنامه زمانبندی تامین اعتبار شده است و پیش از شهریور سال جاری نیز 30 درصد اعتبار اختصاص می یابد و امید می رود مرحله نخست آن آبان سال جاری بهره برداری گردد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: احداث مرکز جامع سرطان علاوه بر همدان برای غرب و همه نقاط کشور منفعت دارد چرا که نمونه این مرکز در کشور کم نظیر است.

نوبخت با بیان اینکه طرح های فراوریی بستر ساز توسعه هستند گفت: 37 طرح فراوریی در عرصه های صنعتی، کشاورزی، خدمات و گردشگری همدان انتخاب و یک هزار و 71 میلیارد تومان از محل منابع دولتی، بانکی و سهم آورده برای این طرح ها پیش بینی شده است.

وی اضافه نمود: با اجرای این طرح ها 19 هزار 626 فرصت شغلی برای مردم استان همدان ایجاد می گردد همچنین ارزش اضافه نموده یک هزار و 71 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان بیش از هشت هزار میلیارد تومان است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: آنچه که به این طرح ها برکت می دهد توجه و تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت است مبنی بر توجه به اقشار محروم است.

نوبخت با بیان اینکه اقشار محروم جامعه سهم بالایی در پیروزی این انقلاب داشتند، اضافه نمود: این قشر بنا بر هر دلیل منابع کافی برای ساخت مسکن نداشتند بنابراین دولت کاری را از سال های گذشته شروع نموده است.

وی ادامه داد: ابتدا قصد بر ساخت 10 هزار واحد مسکن جایگزین کپرها در جنوب کرمان بود که این طرح اجرایی شد و کلید واحدها به نام هدیه نظام در اختیار اقشار محروم نهاده شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: سپس طرحی در سیستان و بلوچستان شروع و کلید واحدها سال گذشته تحویل داده شد و امام آدینه آن منطقه ما را صادق الوعده توصیف کرد و سال جاری هم از زاهدان به خاش با قطار می رویم.

نوبخت با عنوان اینکه 2 هزار واحد مسکونی نیز در ماه های آینده در همدان بهره برداری می گردد، گفت: امیدواریم پیش از انتها سال بخش زیادی از این واحدها تکمیل گردد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآوری کرد: اولویت دولت تدبیر و امید در اجرای این طرح ها افراد مددجو از جمله افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر یک روزه خود به همدان بعد از شروع عملیات مسکن روستایی محرومان، از هشت هزار واحد مسکن روستایی آسیب دیده در سیل 98 بهره برداری کرد.

بازدید از فرایند احداث بیمارستان اکباتان و حضور در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه نوبخت به همدان بود.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1166

به "نوبخت: اجازه فروش یک قطره نفت را به ما نمی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوبخت: اجازه فروش یک قطره نفت را به ما نمی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید