تور یونان: نشست روز ملی ایران شناسی و ایرانگردی در یونان برگزار گردید

به گزارش صبح مهریز، ایلنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، نشست روز ملی ایران شناسی و ایرانگردی در یونان برگزار گردید.

تور یونان: نشست روز ملی ایران شناسی و ایرانگردی در یونان برگزار گردید

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

سفیر جمهوری اسلامی و رایزنان فرهنگی، مالی و کنسولی سفارت حول موضوع جهانگردی و بهبود این صنعت با فعالان جهانگردی دو کشور به گفت وگو پرداختند.

در ابتدای این نشست احسان بخشنده (رایزن مالی سفارت) شرحات کاملی را در خصوص روز ملی ایران شناسی و جهانگردی بیان نمود و سپس کلیپ کوتاهی از جاذبه های جهانگردی ایران به نمایش عایدی.

احمد نادری (سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونان) ضمن خوشامد گویی به مدعوین و تشکر از پذیرش دعوت به وسیله مدیران آژانس های معروف یونانی و دیگر فعالان مالی دولتی و خصوصی این حوزه گفت: به مناسبت بزرگداشت روز ملی ایران شناسی و ایرانگردی تصمیم گرفتیم از تعدادی از فعالان حوزه جهانگردی و مدیران آژانس های جهانگردی دعوت کنیم تا در کنار هم این روز را گرامی داشته و جشن بگیریم.

او اضافه کرد: در واقع از شما دعوت ننموده ایم که در خصوص جاذبه های گردشگری در ایران برای شما شرح بدهیم، زیرا بر این تصوریم که شما کاملا با ایران و جاذبه های جهانگردی آن آشنا هستید. دو کشور ایران و یونان دارای روابط تاریخی و سنتی طولانی با هم هستند و هر دو بنیانگذار دو تمدن بزرگ جهانی بوده اند.

نادری اعلام نمود: بنابراین مردم ایران و یونان شناخت نسبتا خوبی نسبت به یکدیگر دارند. بعلاوه دو کشور دارای جاذبه های جهانگردی فراوان و ظرفیت های بسیار زیادی برای همکاری در حوزه جهانگردی هستند. کشور یونان طی سالهای گذشته به خوبی از ظرفیت جهانگردی خود استفاده و تعداد زیادی جهانگرد را جذب کشور نموده است، ولی در ایران به علت تحریم های ظالمانه ای که دولت آمریکا بر ملت ما تحمیل نموده اند، متاسفانه از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است. از سویی دیگر به موازات این تحریم های ظالمانه، بعضی رسانه های مغرض غربی تبلیغات منفی علیه ایران را انجام داده و اقدام به سیاه نمایی علیه کشور ما نموده و کوشش می نمایند تا اتباع غربی را از سفر به ایران بترسانند.

او در ادامه اضافه کرد: در حالیکه بسیاری از گردشگر های غربی که به ایران سفر نموده اند، در بازگشت از ایران علاوه بر اینکه به شدت مجذوب زیبایی و جاذبه های جهانگردی ایران می شوند، همگی گواهی می دهند که در ایران امنیت و آرامش کامل برقرار است و مردم ایران با اینکه خود در سختی های ناشی از تحریم زندگی می نمایند، ولی بسیار مهمان پذیر هستند.

نادری ادامه داد: طی سالهای اخیر خوشبختانه در بخش جهانگردی ایران، پیشرفت ها و موفقیت های خوبی حاصل شده و تعداد جهانگردان به ایران افرایش قابل توجهی داشته است. بعلاوه آژانس های مسافرتی در یونان هم اخیرا در زمینه اعزام گرشگران به ایران بسیار فعال شده اند. پیرو این اقدام مستندی از جاذبه های جهانگردی در ایران به وسیله آقای تاسوس دوسیس اینفلوئنسر معروف یونانی تهیه شده بود که در شبکه تلویزیونی OPEN به نمایش عایدی و با استقبال بسیار زیاد و گرم مردم یونان روبرو شد. بطوریکه ما با هر یک از مقامات و مردم عادی یونان روبرو می شویم، همه تحت تاثیر این مستند، آرزوی سفر به ایران را دارند. بعد از پخش این فیلم تعداد مراجعه نمایندگان یونانی به بخش کنسولی سفارت برای دریافت ویزای جهانگردی، افزایش قابل توجهی پیدا نموده است.

او گفت: ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن آمادگی کامل خود را برای همکاری با آژانس های جهانگردی در ایران به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای اعزام جهانگردان به ایران اعلام می کنیم.

در ادامه حجت الله رحمانی (کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان) طی سخنانی ضمن اشاره به انواع ویزا، شرایط دریافت ویزا را برای مدعوین بیان کرد و درباره آسان شدن فرایند دریافت ویزا گفت: همانطور که می دانید ویزا حق حاکمیتی هر کشور است و به اتباع سایر کشورها این اجازه را می دهد که به آن کشور سفر نمایند. ویزا انواع مختلفی دارد و من تنها به دو نوع آن یعنی جهانگردی و درمانی اشاره می کنم. ایران یکی از برترین کشورهای خاورمیانه در ارائه خدمات درمانی است. به علت افزایش ثبت درخواست ویزا از سوی یونانیان، تصمیم بر آن شد که ما این جلسه را داشته باشیم تا ضمن آنالیز دقیق این موضوعات، بتوانیم خدمات بهتری را به جهانگردان یونانی ارائه کنیم.

بعلاوه مهدی نیک خواه قمی (رایزن فرهنگی کشورمان در یونان) ضمن اشاره مختصر به فعالیت های رایزنی فرهنگی گفت: از جمله اهداف ما ارتقای تصویر ایران در جامعه یونان با استفاده از ابزار فرهنگی است. واضح است که شناخت بهتر و تصویر واقعی از جامعه میزبان موجب ترغیب جهانگردان شده و از سوی دیگر توسعه صنعت جهانگردی به شناخت متقابل و توسعه تعاملات فرهنگی منجر خواهد شد.

او اضافه کرد: در این راستا ما از تاثیر گذاران فضای مجازی برای سفر به ایران و فراوری محتوا حمایت می کنیم. علاوه بر این پایگاه جامعی از جامعه، فرهنگ و جذابیت های جهانگردی ایران به زبان یونانی راه اندازی نموده ایم که شما می توانید از تمامی محتوای آن برای جذب جهانگرد به ایران بهره برداری کنید. بعلاوه آمادگی خود را برای همکاری در فراوری محتوای مناسب برای سفر جهانگرد یونانی به ایران را اعلام می داریم.

در ادامه رایزن فرهنگی کشورمان بخش هایی از پایگاه جامعه و فرهنگ ایران به آدرس www.iranculture.gr را برای حضار معرفی کرد.

بعلاوه در هماهنگی که سفیر جمهوری اسلامی ایران با مدیران ستادی استان اصفهان بعمل آورده بود، مدیران اتحادیه آژانس های مسافرتی در اصفهان طی ارتباطی مجازی، حاضران را با ظرفیت های گسترده جهانگردی در ایران و اصفهان آشنا نموده و در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای مدیران آژانس های مسافرتی خارجی، مطالبی را مطرح و به سوالات حاضران در این نشست پاسخ دادند. در خلال این برنامه دو ساعته، ویدئو کلیپ هایی از جذابیت های جهانگردی ایران نیز به نمایش عایدی.

در این رویداد تعدادی از فعالان صنعت جهانگردی یونان و مدیران ارشد موسسات گردشگری Joy tours ،Mideast travel ،Heronia star ،Cosmorama travel ،Pyramis travel ،Himalaya travel Pimenidis travel و بعلاوه مدیر برنامه ریزی استراتژیک، بخش روابط بین الملل وزارت جهانگردی یونان و مدیر یکی از خطوط پروازی یونان حضور داشتند.

منبع: همگردی
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2064

به "تور یونان: نشست روز ملی ایران شناسی و ایرانگردی در یونان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: نشست روز ملی ایران شناسی و ایرانگردی در یونان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید