نحوه اعلام شکایات به تشعشعات آنتن های مخابراتی

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بزرگ فرد گفت: اپراتورها برای ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات مبتنی بر فناوری های نسل چهارم و بالاتر تلفن همراه به منظور برطرف احتیاج کاربران خود، احتیاجمند احداث سایت و نصب دکل نو هستند. حال ممکن است بعضی افراد نگران اثرات تشعشعی امواج رادیویی این تجهیزات باشند. به همین علت رگولاتوری براساس وظایف خود، در همکاری با سایر سازمان های متولی در این حوزه مانند سازمان انرژی اتمی ایران، به طور مستمر تشعشعات آنتن دکل ها را به سه روش زیر میزان گیری می نماید.

نحوه اعلام شکایات به تشعشعات آنتن های مخابراتی

وی درباره اولین روش اندازه گیری تشعشعات به نصب سنسورهای اندازه گیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیسی در 70 نقطه شهر تهران و 18 نقطه شهر شیراز اشاره نمود و اضافه کرد: در حال حاضر اندازه تشعشعات تجمعی در این دو شهر به وسیله حسگرهای نصب شده، اندازه گیری می گردد.

مدیرکل دفتر نظارت بر طیف رگولاتوری بیان نمود: در روش دیگر اندازه تشعشعات پرتوهای رادیویی در 10 نقطه از شهرهای اهواز، تهران، کرج، شیراز، اصفهان، قم، تبریز، مشهد و ساری به صورت دوره ای و ماهانه اندازه گیری می گردد. علاوه بر این، یک پایش دیگر هم وجود دارد که براساس درخواست ثبت شده به وسیله شهروندان در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 و به صورت موردی انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و 100 مورد درخواست اندازه گیری تشعشعات در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 ثبت شده است، گفت: شهروندان می توانند شکایت و یا درخواست خود برای اندازه گیری تشعشعات آنتن های فعال مخابراتی محل مورد نظرشان را به وسیله سامانه 195 به نشانی https://195.cra.ir/ ثبت نمایند.

فرد بیان نمود: پس از دریافت درخواست، رگولاتوری متخصصان خود را به همراه دستگاه سیار برای اندازه گیری تشعشعات به محل مورد نظر اعزام می نماید. نتایج این اندازه گیری ها برای آنالیز به سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی ایمنی تشعشعی در کشور ارسال شده و در آنجا آنالیز و تحلیل می گردد که خوشبختانه تا به امروز هیچ موردی مبنی بر غیراستاندارد بودن تشعشعات اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2250

به "نحوه اعلام شکایات به تشعشعات آنتن های مخابراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه اعلام شکایات به تشعشعات آنتن های مخابراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید