ماجرای درگیری در قطار مشهد، اهواز چه بود؟

به گزارش صبح مهریز، دیروز فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان دهنده درگیری در یکی از واگن های قطار در جهت مشهد به اهواز بود به طوری که در این فیلم مسافران از نبود تهویه هوا و سرمایش در واگن ها گلایه مند بودند.

ماجرای درگیری در قطار مشهد، اهواز چه بود؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این اتفاق در نهایت منجر به درگیری با مامواران قطار و پلیس و استفاده از اسپری فلفل شد.

در این فیلم مسافران به نبود وسایل تهویه قطار اعتراض داشتند که در همین زمینه دیروز شرکت راه آهن اطلاعیه را در این خصوص منتشر کرد که این اطلاعیه بدون هیچ اطلاع رسانی منتشر شد!

در این اطلاعیه آماده است: قطار مسافری مشهد-اهواز متعلق به یکی از شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری بخش غیر دولتی با بازدید مامورین فنی و بدون کوچکترین نقص فنی از مشهد حرکت نموده و پس از طی حدود 700 کیلومتر، تهویه یکی از 12 واگن این قطار (واگن شماره 5) به علت نشت گاز سیستم تهویه، از کار افتاده است که پس از هماهنگی های لازم به وسیله رئیس قطار، شارژ گاز این سالن، در ایستگاه راه آهن تهران انجام و مشکل برطرف شده است و بعد از سیر حدود 150 کیلومتر و در بلاک قم- ساقه، به دلایلی که به وسیله متخصصین فنی در حال آنالیز دقیق می باشد، برق و تهویه سالن ها دچار اختلال شده و مجددا در ایستگاه دورود، مشکل برق و تهویه قطار برطرف شده است.

در ادامه چند نفر از افراد متعلق به یک کاروان گروهی در سالن 5 که از بروز نقص فنی معترض بودند، از توضیحات رئیس قطار قانع کردن نشده و با ایجاد درگیری، مانع از خروج رئیس قطار از سالن 5 و انجام وظیفه وی در قطار شدند.

سپس پلیس، جهت تامین نظم قطار در ایستگاه بیشه در قطار حضور یافت. افراد معترض مذکور، با کشیدن مکرر ترمز اضطراری، با اختلال در حرکت قطار، موجب به مخاطره افتادن ایمنی سیر قطار شده و ضمن درگیری با پلیس، اقدام به شکستن شیشه قطار نمودند.

گفتنی است در درگیری پیش آمده، مامور پلیس از اسپری دفاع شخصی استفاده نموده است که علت آن، دفاع از خود و بیم خلع سلاح و خطرات جانی برای سایر مسافران عنوان شده و جزئیات آن در حال آنالیز است.

در نهایت در ایستگاه راه آهن اندیمشک چند نفر از مسافران کاروان مذکور در سالن 5، پس از پیاده شدن، به وسیله پلیس ایستگاه جلب و به پاسگاه پلیس راهنمایی شدند که با وساطت بعضی از مسئولین محلی، رئیس قطار و شرکت مالک قطار مسافری از شکایت علیه این مسافران مبنی بر ایجاد بی نظمی و ورود خسارت به قطار، انصراف دادند؛ که بر اساس دستورالعمل مربوطه، تمامی این قطار از روز گذشته می توانند نسبت به دریافت 50 درصد از بهای بلیت خود اقدام نمایند.

آقای آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس اعلام نموده است که قطار های جهت جنوب از بی کیفیت ترین و فرسوده ترین ناوگان در شبکه ریلی کشور و متاسفانه در حادثه قطار جهت مشهد به اهواز امیدوار هستیم که مسئولان راه آهن با خاطیان این حادثه برخورد نمایند.

با توجه به آنکه فرایند نوسازی وبازسازی واگن یکی از مهمترین اولویت های شرکت راه آهن است و در 13 تیر مراسمی با حضور وزیر راه وشهرسازی در مورد بهره برداری از 319 دستگاه ناوگان ریلی به ارزش قریب به 1000 میلیارد تومان برگزار گردید که در این مراسم از 305 دستگاه واگن باری نو، 6 دستگاه لکوموتیو نو، 7 دستگاه واگن مسافری بازسازی شده و 1 دستگاه لکوموتیو بازسازی شده است. این تعداد ناوگان، صد درصد در شرکت های داخلی فراوری شده است.

به گفته آقای رجبی رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری فرایند بازسازی واگن ها بسیار هزینه بر است و باتوجه به آنکه تبصره 18 هم در این بخش به مرحله پایانی خود رسیده است بنابراین فرایند نوسازی و بازسازی واگن ها کمی زمان برو هزینه بر خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2117

به "ماجرای درگیری در قطار مشهد، اهواز چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای درگیری در قطار مشهد، اهواز چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید