قدیمی ترین خانۀ انسان در آمریکا کشف شد

به گزارش صبح مهریز، باستان شناسان دندان های شتر و خراشنده هایی را پیدا کردند که روی آن ها اثر خون حیوانات به جا مانده است.

قدیمی ترین خانۀ انسان در آمریکا کشف شد

به گزارش فرادید، بر اساس تاریخ گذاری پرتوکربنی، قدمت این مواد 18250 سال است که ثابت می نماید تاریخ حضور انسان در این منطقه، بسیار قدیمی تر از تصورات قبلی است.

یک تیم تحقیقات در اورگان معتقد است شواهدی را کشف نموده که نشان می دهد انسان ها دست کم 18 هزار سال پیش در این استان می زیستند. یافته های این تیم تحقیقاتی، دلیلی است بر کشف قدیمی ترین مکان سکونت انسان در آمریکای شمالی.

از سال 2011، دفتر مدیریت زمین (BLM) و دانشکده باستان شناسیِ موزه تاریخ طبیعی و فرهنگی دانشگاه اورگان، برای حفاری پناهگاه سنگی ریم راک درا نزدیک رایلی، اورگان همکاری کردند. به گزارش BLM، پاتریک اوگریدی باستان شناس رهبری تیمی را برعهده داشت که سال 2012 یک اکتشاف بزرگ داشت. باستان شناسان قطعاتی از دندان شتر را که ابتدا در خاکستر های آتشفشانی ناشی از فوران کوه سنت هلن حدود 15000 سال پیش پنهان شده بود، کشف کردند.

نمای نزدیک از مینای دندان شتر

محققان سال 2012 یک خراش دهنده عقیق نارنجی با بقایای خون گاومیش کوهان دار و یک خراش دهنده اضافی را در سال 2015 پیدا کردند. کارشناسان BLM می گویند لایه بندی طبیعی رسوبات پناهگاه سنگی نشان می دهد قدمت این خراش دهنده ها حتی از خاکستر آتشفشانی و دندان شتر هم بیشتر است.

محققان پس از انجام تحلیل تاریخ گذاری رادیوکربن در سال 2018 و دوباره در امسال، خبر از کشف تازهتری دادند: قدمت دندان ها به 18250 سال پیش بازمی شود. اوگریدی درباره این یافته گفته است: شناسایی خاکستر آتشفشانی 15000 ساله شوک نماینده بود.

نمای نزدیک از سطح مقطع مینای دندان شتر

بر اساس گزارش BLM، تصور می شد سایت کوپرز فِری در آیداهوی غربی، قدیمی ترین مکان باستان شناسی ثبت شده در این منطقه باشد. مردم کلوویس که حدود 13500 سال پیش از آسیا و سیبری آمدند، نخستین آمریکاییان شمالی در نظر گرفته شده بود.

هدر اولریچ، سرپرست باستان شناسی اورگان/واشنگتن گفته است این شواهد تازه برای کسانی که در این حیطه فعالیت می نمایند، یک پیشرفت هیجان انگیز است: به لطف مشارکت با دکتر اوگریدی و دانشگاه، این تاریخ های تازه، دانش باستان شناسی ما را در خصوص سکونت انسان در آمریکای شمالی حتی قدیمی تر از تصورات پیشین می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1402 بروزرسانی: 21 تیر 1402 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2284

به "قدیمی ترین خانۀ انسان در آمریکا کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین خانۀ انسان در آمریکا کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید