فروش 80 میلیون تومانی وام ازدواج!

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران ددر بعضی از سایت های فروش وام بعضی از افراد اقدام به فروش وام ازدواج خود نموده اند. بعضی از این افراد هنوز وام خود را دریافت نکردند و در انتظار دریافت وام هستند بعضی هم وام خود را دریافت نموده و حاضرند وام خود را به صورت فوری بفروشند.

فروش 80 میلیون تومانی وام ازدواج!

در این آگهی ها، متقاضی می تواند با نرخ سود چهار درصد و با بازپرداخت 120 ماهه و با اقساط ماهانه یک میلیون و 20 هزار تومان وام 100 میلیونی ازدواج را از فروشندگان دریافت کند.

در بعضی دیگر از این آگهی ها افراد با فروش وام 200 میلیونی ازدواج از مشتری خود 80 میلیون دریافت می نمایند و وام را به فروش می رسانند. بعضی از فروشندگان هم در ازای پرداخت وام 140 میلیونی 60 میلیون تومان پیش از پرداخت دریافت می نمایند و وام را به متقاضی می فروشند.

اقساط وام 200 میلیون تومانی ازدواج که مربوط به یک زوج است، حدود دو میلیون تومان برآورد می گردد و بعلاوه وام گیرنده باید 43 میلیون تومان هم سود وام بپردازد.

در واقع کسی که یک وام ازدواج 200 میلیون تومامی می خرد باید 80 میلیون تومان برای خرید وام بپردازد و 43 میلیون تومان نیز سود وام بپردازد که در مجموع این وام به قیمت 323 میلیون تومان تمام می گردد.

چرا مردم در پی خرید وام ازدواج می فرایند؟

وام ازدواج نرخ سود پایین و بازپرداخت بلندمدتی دارد و حتی با قیمت خرید 80 میلیون تومانی نیز برای بعضی از متقاضیان وام به صرفه است. چرا که اگر این فرد بخواهد یک وام 200 میلیون تومانی را شبکه بانکی دریافت کند باید آن را به سود 18 درصد به بانک برگرداند.

بانک ها معمولا تسهیلات خود را با اقساط 36 ماهه و نهایتا 60 ماهه پرداخت می نماید، بعلاوه این وام ها به سپرده گذاری چندین ماهه احتیاج دارد. اقساط یک وام 200 میلیون تومانی عادی با سود 18 و حداکثر بازپرداخت 60 ماهه حدود پنج میلیون تومان برآورد می گردد که نسبت به اقساط دو میلیون تومانی وام ازدواج بسیار سنگین تر است.

از نظر قیمت تمام شده نیز خرید یک وام ازدواج با نرخ سود چهار درصد، بازپرداخت 10 ساله و بدون احتیاج به سپرده گذاری 323 میلیون تمام می گردد؛ اما یک وام عادی 200 میلیون تومان با احتیاج به سپرده گذاری، اقساط پنج ساله و سود 18 درصد حدود 304 میلیون تومان هزینه بر است.

از نظر هزینه تمام شده، اگرچه وام ازدواج هزینه بیشتری دارد اما زمان بازپرداخت آن بلندمدت تر است و احتیاج به سپرده گذاری ندارد؛ در واقع سخت گیری بانک ها در پرداخت وام موجب شده که مردم به دنیال خرید وام ازدواج باشند.

خریدوفروش وام قانونی است؟

سایت های خرید و فروش وام برای دسترسی به اطلاعات تماس آگهی دهندگان مبالغی را ابتدا تحت عنوان ثبت نام در سایت دریافت می نمایند که میانگین عضویت در این سایت ها 50 هزار تومان برآورد می گردد.

بعلاوه به ازای هر آگهی هم 95 هزار تومان از متقاضیانی که می خواهند آگهی آن ها در سایت قرار بگیرد دریافت می نمایند. عایدی این سایت ها با توجه به تعداد آگهی و عضویت زیاد نیست و مبالغ هنگفتی را دربرنمی گیرد و به صورت تقریبی از محل عضویت و ثبت آگهی فقط 20 میلیون تومان عاید سایت می گردد.

در هنگام ثبت نام بارها در این سایت ها تکرار شده است که مسئولیت ضمانت و درستی آگهی ها بر عهده سایت نیست و آن ها مسئولیتی را قبول نمی نمایند و تنها بستری برای ثبت آگهی هستند.

در واقع متقاضی خرید وام مرجع و پشتوانه ای ندارد که بتواند به راحتی به آن اعتماد کند. زیرا ممکن است آگهی دهنده وام را بفروشد، ضامن را از خریدار دریافت کند و بعد از آن وام را به فروش نرساند که در این صورت متقاضی متحمل زیان بزرگی می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1999

به "فروش 80 میلیون تومانی وام ازدواج!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 80 میلیون تومانی وام ازدواج!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید