پروازهای روزانه تهران به استانبول با هواپیمایی ایران ایر

به گزارش صبح مهریز، پرواز استانبول ایران ایر یکی از پرتقاضاترین بلیط های پروازی در مسیرهای بین المللی از ایران می باشد، هواپیماهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یا همان ایران ایر هم در طول هفته پروازهای متعددی را در این مسیر برای مسافران دارند. همسایگی ایران با ترکیه و افزایش حجم ارتباط های تجاری در چند سال اخیر باعث شده، مقدار سفر به این کشور به خصوص به شهر استانبول ترکیه افزایش یابد و همین موضوع باعث افزایش درخواست ها برای بلیط هواپیما در این مسیر تقریبا سه ساعته گردد. شرکت هواپیمایی ایران ایر به صورت روزانه پروازهای رفت و برگشت از تهران به استانبول و بالعکس دارد تا مسافران از ایران به ترکیه و از شهر استانبول به تهران، به راحتی رفت و آمد نمایند.

پروازهای روزانه تهران به استانبول با هواپیمایی ایران ایر

شرکت ایران ایر به علت تجربه طولانی که در زمینه جا به جایی مسافران دارد جز شرکت های هواپیمایی محبوب بین مردم محسوب می گردد و اغلب مردم ترجیح می دهند در بین ایرلاین های ایرانی سفرهای خود را در مسیرهای داخلی و خارجی با پروازهای شرکت ایران ایر انجام دهند. اگر شما هم راهی استانبول هستید و بین شرکت های متعدد هواپیمایی برای انتخاب بلیط سردرگم شده اید، این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران در خصوص پرواز استانبول ایران ایر را تا پایان مطالعه کنید تا پاسخ بسیاری از سوال های خود را دریافت نمایید.

بلیط پرواز استانبول ایران ایر

همواره در بین گردشگران ایرانی تقاضا برای سفر کاری و یا تفریحی به استانبول زیاد است و در چند سال گذشته به واسطه مهاجرت زیاد هموطنان به این کشور همسایه درخواست ها برای بلیط پرواز استانبول چند برابر شده و معمولا بلیط های این مسیر بین المللی به سرعت به فروش می رود. برای بلیط پرواز استانبول ایران ایر همواره تقاضا وجود دارد و معمولا بلیط های پروازهای روزانه این مسیر سریعا فروخته می گردد و پیدا کردن صندلی خالی به خصوص در روزهای پایانی هفته کار دشواری است.

افرادی که برای سفر راهی استانبول هستند برای صرفه جویی در هزینه های سفر در صورت مشخص بودن زمان برگشت خود از استانبول می توانند بلیط هواپیما را به صورت رفت و برگشت خریداری کنند. از مزایای اصلی خرید بلیط به صورت دو طرفه علاوه بر کاهش هزینه سفر، از سردرگمی مسافران برای پیدا کردن پرواز استانبول به تهران هم جلوگیری می کند. برای خرید بلیط پرواز استانبول ایران ایر می توانید به خبرنگاران مراجعه نمایید و از قسمت بلیط هواپیما با مشخص کردن مبدا و مقصد بلیط خود را خریداری نمایید.

1. پروازهای روزانه و رفت و برگشت تهران به استانبول ایران ایر

مسافران تهران به استانبول برای تهیه بلیط پرواز در این مسیر می توانند به صورت 24 ساعته وارد قسمت خرید آنلاین بلیط هواپیما خبرنگاران شوند و به صورت لحظه ای و کاملا آنلاین با مقایسه پروازها بلیط مورد نظرشان را خریداری کنند. معمولا بلیط ها در این مسیر به صورت رفت و برگشت قابل خرید است و شما پس از مشخص کردن مبدا و مقصد و تاریخ سفر باید یک ایرلاین را برای خرید بلیط انتخاب کنید.

در مسیر بین المللی تهران به استانبول، پروازها روزانه و به صورت رفت و برگشت هست و گردشگران برای صرفه جویی در هزینه های سفر خود می توانند بلیط پرواز استانبول ایران ایر را به صورت دو طرفه یعنی همزمان بلیط رفت و برگشت را با هم خریداری کنند. خرید بلیط اکونومی استانبول به تهران ایران ایر و انتخاب زمان سفر برای روزهایی غیر از روزهای پایانی هفته و یا تعطیلات می تواند بر کاهش قیمت بلیط پرواز استانبول شما تاثیر چشمگیری داشته باشد.

2. مدت زمان پرواز استانبول با ایرلاین ایران ایر

پرواز استانبول ایران ایر از مبدا تهران به استانبول و بالعکس به صورت روزانه انجام می گردد، یکی از سوال های متداول مسافران در زمان خرید بلیط پرواز این مسیر پر تردد درباره طول مدت پرواز است. مدت زمان پرواز استانبول ایران ایر هم مانند دیگر ایرلاین های داخلی و خارجی برای پروازهای مستقیم حدود 3 ساعت و 15 دقیقه می باشد، البته اگر شرایط جوی و عوامل جانبی در مدت پرواز مساعد باشد.

3. بار رایگان پرواز استانبول ایران ایر

شرکت های هواپیمایی مختلف برحسب نوع بلیط و قوانینی که دارند به هر مسافر اجازه حمل مقدار مشخصی بار را می دهند که این عدد بر روی بلیط مسافر درج می گردد و در صورتی که وزن بار مسافر از مقدار مجاز بیشتر باشد باید مبلغی را به عنوان جریمه به ایرلاین پرداخت کند تا بار اضافه وی به وسیله شرکت هواپیمایی حمل گردد. برای مسیر پروازی استانبول هم این قانون در ایرلاین های مختلف متفاوت می باشد، وزن بار مجاز رایگان مسافران پرواز استانبول معمولا در ایرلاین ها عددی بین 20 تا 30 کیلوگرم است. در بلیط پرواز استانبول ایران ایر، وزن مجاز بار رایگان برای هر مسافر در مسیر رفت 30 کیلو و در مسیر برگشت 35 کیلو گرم میباشد.

4. انواع کلاس های پرواز استانبول ایران ایر

بلیط مسیر پرواز استانبول ایران ایر در سه کلاس اکونومی، بیزینس و فرست فروخته می گردد، مسافران این مسیر می توانند براساس بودجه و مقدار راحتی که در مدت پرواز انتظار دارند یکی از انواع این بلیط ها را تهیه کنند. در سفرهای هوایی که مدت زمان پرواز کوتاه است، شاید نوع کلاس پروازی تاثیر زیادی در کیفیت سفر شما نداشته باشد اما در پروازهای طولانی این موضوع صدق نمی کند. پرواز از مبدا تهران به استانبول و بالعکس جز مسیرهای پروازی خیلی طولانی محسوب نمی گردد ولی خدماتی که به کلاس های پروازی مختلف ارائه می کنند، توجیه خوبی برای خرید بلیط های گران قیمت تر است. زمانی که شما بلیط بیزینس پرواز استانبول ایران ایر را خریداری می کنید، خدمات متنوع تری نسبت به بلیط اکونومی در همین پرواز به شما ارائه می گردد که لذت سفر هوایی را برای مسافران بیشتر می کند.

سرو نوشیدنی خوش آمدگویی در بدو ورود به مسافران، تنوع و کیفیت غذا و سرو آن ها در ظروف چینی و قاشق و چنگال های استیل به جای ظروف پلاستیکی، صندلی های تختخواب شو که کاملا به عقب خم می شوند، بعضی از مزایای خرید بلیط بیزینس مسیر پرواز استانبول ایران ایر است. فرست کلاس یکی دیگر از انواع کلاس های پرواز استانبول ایران ایر می باشد که به مسافران این بخش از پرواز استانبول خدمات متنوع تری ارائه می گردد.

5. پرواز سیستمی استانبول ایران ایر

نحوه قیمت گذاری بلیط های هواپیما فرق دارد، آن دسته از بلیط هایی که شرکت های هواپیمایی به صورت مستقیم قیمت آن را مشخص و مستقیماً به مسافران می فروشند را بلیط سیستمی می نامند. بلیط پرواز سیستمی استانبول ایران ایر را اغلب مسافرانی ترجیح می دهند که برنامه سفر آنها از پیش برنامه ریزی شده است و در تاریخ معینی قصد حضور در استانبول را دارند. پرواز سیستمی مسیر استانبول معمولا در تمامی روزهای سال عرضه می گردد، خرید بلیط سیستمی پرواز استانبول به تهران از یک ایرلاین داخلی مانند ایران ایر قطعا برای مسافران به لحاظ هزینه ارزان و مالی خواهد بود. پروازهای سیستمی استانبول به تهران معمولاً تاخیر و کنسلی کمتری نسبت به سایر پروازها در همین مسیر دارند و در صورتی که از سفر منصرف شوید و یا برنامه سفرتان تغییر کند امکان استرداد وجه در این نوع بلیط ها وجود دارد.

بعلاوه اگر در سفر به کشور ترکیه، قصد خرید پرواز استانبول ایران ایر را دارید باید به شما بگوییم که نرخ بلیط برای سنین مختلف در این پرواز فرق دارد و اگر کودکتان هم شما را در این پرواز همراهی می کند هزینه بلیط سفر اون برای شما کمتر از بلیط های چارتری خواهد بود.

6. پرواز چارتری استانبول ایران ایر

بلیط های چارتری یکی دیگر از انواع بلیط سفرهای هوایی می باشد که به وسیله آژانس های مسافرتی مانند خبرنگاران پرواز به صورت اختصاصی اجاره شده و قیمت بلیط را شرکت یا همان آژانس چارتر کننده با توجه به عوامل مختلفی مشخص می کند. پرواز چارتری استانبول به تهران آن سری از پروازهایی هستند که تمامی صندلی های هواپیما به وسیله یک آژانس مسافرتی خریداری شده و تعدادی از آنها هنوز خالی مانده است. در بعضی مواقع قیمت بلیط های چارتری استانبول از بلیط های سیستمی این مسیر ارزان تر است ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت انصراف از سفر این بلیط ها قابلیت استرداد وجه را ندارد و قیمت بلیط چارتر برای همه سنین یکسان است. خبرنگاران چارتر کننده پروازهای این مسیر هست و برای سفر هوایی به استانبول می توانید در قسمت جست و جو بلیط هواپیما سایت خبرنگاران گزینه چارتر را برای تفکیک این بلیط ها از بلیط سیستمی انتخاب نمایید.

7. بلیط لحظه آخری استانبول ایران ایر

بلیط لحظه آخری استانبول در واقع به نوعی بلیط چارتری است که مسافران می توانند برای صرفه جویی در هزینه های سفر خود آن را خریداری کنند. شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی برای اینکه صندلی خالی در پرواز نباشد، بلیط هایی که در مسیر پرواز استانبول ایران ایر خالی مانده را در ساعت های نزدیک به زمان پرواز با قیمت بسیار کمتری نسبت به حالت عادی به مسافران عرضه می کنند تا پرواز با تعدادی صندلی خالی کمتری راهی مقصد گردد.

در واقع بلیط لحظه آخری استانبول برای هر دو طرف یعنی مسافر و شرکت هواپیمایی سود دارد و هر دو از این معامله راضی هستند. توجه داشته باشید که هرچه به ساعت پرواز نزدیکتر شویم، قیمت بلیط لحظه آخری هم به همان نسبت کاهش می یابد. بلیط لحظه آخری برای مسافرانی مناسب است که همواره چمدان آنها برای سفرهای بدون برنامه ریزی آماده است و در گوشه ای منتظر خرید بلیط و مشخص کردن مقصد سفر می باشد.

8. فرودگاه مبدا و مقصد پرواز تهران استانبول ایران ایر

یکی از عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما در مسیر پروازهای استانبول، فرودگاهی است که شما در این شهر انتخاب می کنید. استانبول شهر بزرگی است و به علت موقعیت مکانی که دارد سالانه میزبان گردشگر های خارجی بسیاری از سرتاسر دنیا می باشد به همین علت در این شهر چند فرودگاه فعالیت می کند. تازهترین فرودگاه استانبول با مرکز این شهر یعنی منطقه تقسیم حدود 50 کیلومتر فاصله دارد. کلیه پروازهای تهران- استانبول- تهران با ایرلاین ایر در فرودگاه تازه استانبول انجام میگردد. کلیه پروازهای خارجی ایران نیز از فرودگاه امام انجام میگردد.

سوالات متداول درباره پرواز استانبول ایران ایر

1. آیا پرواز استانبول ایران ایر به صورت روزانه انجام می گردد؟

بله، شرکت هواپیمایی ایران ایر به صورت روزانه پرواز رفت و برگشت به استانبول دارد.

2. مدت زمان پرواز تهران به استانبول ایران ایر چند ساعت است؟

در صورت مساعد بودن شرایط جوی و عوامل دیگر، مدت زمان پرواز تهران به استانبول و بالعکس حدود 3 ساعت 15 دقیقه است.

3. فاصله فرودگاه تازه استانبول تا مرکز این شهر چقدر است ؟

از فرودگاه تازه استانبول تا مرکز این شهر حدود 60 دقیقه با خودرو فاصله است.

جمع بندی درباره پرواز استانبول ایران ایر

استانبول یکی از مقصدهای سفر پرطرفدار از طرف ایرانی ها می باشد، زیرا برای رفتن به این شهر زیبا در کشور ترکیه احتیاجی به گرفتن ویزا نیست و با پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد به راحتی امکان سفر به استانبول را دارید. بلیط پرواز استانبول ایران ایر یکی از پرفروش ترین بلیط ها در این مسیر است و اغلب گردشگران بلیط سفر خود را به صورت دو طرفه یعنی رفت و برگشت خریداری می کنند تا در هزینه های سفر آنها صرفه جویی گردد.

برای خرید بلیط پرواز استانبول ایران ایر می توایند به قسمت بلیط هواپیما خبرنگاران مراجعه کنید و با چند کلیک ساده در هر ساعتی از شبانه روز که خواستید بلیط سفر خود را تهیه و راهی این شهر زیبا و شگفت انگیز در کشور ترکیه شوید. هر زمانی که برای خرید بلیط استانبول احتیاج به هدایت داشتید، کارشناسان پشتیبانی خبرنگاران آماده هدایت شما هستند تا بدون دغدغه بتوانید بلیط خود را تهیه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 آذر 1401 بروزرسانی: 14 آذر 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2186

به "پروازهای روزانه تهران به استانبول با هواپیمایی ایران ایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروازهای روزانه تهران به استانبول با هواپیمایی ایران ایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید