فتح قله های رشته کوه هیمالیا برای کوهنوردان امکان پذیر شد

به گزارش صبح مهریز، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، فتح قله های رشته کوه هیمالیا برای کوهنوردان امکان پذیر شد.

فتح قله های رشته کوه هیمالیا برای کوهنوردان امکان پذیر شد

بازگشایی اورست پس از 7 ماه

برای نخستین بار در هفت ماه گذشته، فتح بلندترین کوه های هیمالیا امکان پذیر شد. دولت نپال درحالی مجوز ورود گردشگران خارجی به این کشور را صادر کرد که با توجه به شرایط نامطلوب گسترش ویروس کرونا در نپال، بازشدن دوباره مرزهای این کشور به روی گردشگران خارجی انتقادهایی را بدنبال داشته است.

نپال خانه هشت مورد از 14 کوه بلند جهان است که از جمله آنها به اورست می توان اشاره نمود. گردشگران خارجی منبع عظیم درآمد نپال بخصوص شهر کوچک لوکلا محسوب می شوند.

اما با بازشدن دوباره مرزهای نپال به روی گردشگران خارجی شهروندان کدام کشورها اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت؟

در حال حاضر بازگشایی دوباره مرزها با محدودیت هایی همراه خواهد بود و امکان ورود بیشتر مختص افرادی خواهد بود که قصد کوهنوردی در رشته کوه های این کشور را داشته باشند.

رودا تامانگ، مدیر کل دپارتمان گردشگری نپال اعلام کرد: ما قصد نداریم مرزهای کشور را به روی تمامی بازدیدنمایندگان باز کنیم و فقط کوهنوردانی که از قبل مجوز دریافت نموده باشند می توانند وارد نپال شوند.

علاونه بر ویزا، بازدیدکننگان باید از پیش مجوز دریافت نمایند، اطلاعاتی درباره برنامه سفرشان ارائه نمایند، از یک همسفر محلی یاری بگیرند و بیمه سلامتی را در اختیار داشته باشند که در صورت احتیاج، درمانهای مختص ابتلا به ویروس کرونا را پوشش دهد.

همچنین گردشگران باید پیش از ترک کشورشان نسبت به انجام آزمایش ویروس کرونا اقدام نمایند و به مدت یک هفته در هتلی واقع در کاتماندو در قرنطینه بمانند و برای بار دوم آزمایش کرونا را انجام دهند و پس از تمامی این مراحل می توانند سفرشان را در پیش بگیرند.

حدود 800 هزار نفر شاغل در صنعت گردشگری نپال تحت تاثیر توقف گردشگری این کشور قرار گرفته اند. در شرایط عادی این افراد در فصل های بهار و پاییز درآمد کافی دارند که برای تمام سال کافی است.

بهار فصل اصلی برای کوهنوردانی است که با هدف فتح بلندترین قله های هیمالیا به نپال سفر می نمایند و فصل پاییز فصل محبوب کوهنوردانی است که با هدف کوهنوردی در دامنه کوهها به این کشور سفر نموده اند. حالا مسئولان امیدوارند با بازگشت گردشگران به نپال در فصل پاییز، بخشی از خسارتهای وارد شده به صنعت گردشگری این کشور جبران گردد.

در ادامه بخوانیدقله اورست | بلندترین قله و بام جهانمنبع: همگردی
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1324

به "فتح قله های رشته کوه هیمالیا برای کوهنوردان امکان پذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتح قله های رشته کوه هیمالیا برای کوهنوردان امکان پذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید