زندگی در تورنتو

به گزارش صبح مهریز، رپرتاژ آگهی - تورنتو مرکز منطقه بزرگ شهری شش میلیونی و بزرگترین شهر کاناداست. صدر فهرست افراد برای رفتن به کانادا. تجربه ای منحصر به فرد با فرصت ناب و هیجان فراوان.

زندگی در تورنتو

همین ابتدای کار بگویم تورنتو اصلا شهر بی عیب و نقصی نیست، اما نمیتوان نادیده گرفت که ساکنین تورنتو شدیداً قدردان شهرشان هستند به طوری که اگر سری به لیست بهترین شهر های جهان برای زندگی سری بزنید نام تورنتو را خواهید یافت. با دیدن اینکه میلیون ها مهاجر، کارگران خارجی و دانشجویان از سراسر جهان تورنتو را وطن خود میدانند شاید شما هم به فکر مهاجرت به تورنتو بیفتید. اگر در چنین فکری در سرتان است در زیر به 19 نکته مهم اشاره خواهیم کرد تا با تورنتو بیشتر آشنا شوید.

تورنتو شهری با فرهنگ های گوناگون

تورنتو از نظر تنوع ساکنین در میان شهر های جهان کم نظیر است. بیش از نیمی از ساکنین آن را رانگین پوستان تشکیل میدهند. جالب است بدانید در تورنتو به بیش از 200 زبان صحبت میشود. اصلا مهم نیست اهل کجا هستید، مطمئن باشید همشهریتان را در تورنتو هخواهید یافت.

تورنتو امن است

در مقایسه با دیگر شهر های بزرگ آمریکای شمالی، تورنتو از نظر امینت عالی است. اگر چه بعضی از محله ها شاید کم تر امن باشند اما در کل مردم با خیال راحت در سرتاسر شهر در رفت و آمد هستند.

امکانات تفریحی و سرگرمی فراوان در تورنتو

عجیب نیست که از سرتاسر کانادا و جهان به تورنتو میایند. هر تفریحی که تصور کنید وجود دارد. این حجم از امکانات تفریحی شاید شما را سردرگم کند و برایتان چالش برانیز باشد

رفت و آمد در تورنتو چالش برانگیز است

حمل و نقل عمومی در تورنتو از نظر اهالی کند نیست، اما همگان شما را درک میکنند اگر برای دیرکردتان آن را سرزنش کنید. اما چاره این است که به فکر دوچرخه باشید یا از طرح های اشتراک ماشین استفاده کنید.

شهری برای تمام فصول

تورنتو چهار فصل دارد. تابستان های گرم و پاییز های رنگارنگ و زمستان های برفی و بهار پر بارش.

خبر خوب اینکه زمستان های تورنتو بر خلاف شهرهایی مثل مونترال یا اتاوا نسبتا ملایم است.

خانه در تورنتو گران است

این یک واقعیت است که خانه در تورنتو ارزان نیست. یک خانه غیرآپارتمانی متوسط حدود 1.35 میلیون دلار برایتان آب میخورد احتمالا تا مدتی از زمان ورودتان باید به فکر اجاره نشینی باشید.

بهای اجاره هم در تورنتو زیاد است

به خاطر استاندارد کانادایی بهای اجاره بالا است. علاوه بر این خانه برای اجاره کردن هم زیاد نیست. پس در اینجا نیاز است کمی زحمت را متحمل شوید اما به هر حال خودمانیم، ارزشش را دارد دیگر، اینطور نیست؟

فرصت های فراوان کاری

اگر چه مسکن در تورنتو پر خرچ است اما از نظر فرصت های کاری پتانسیل بالای دارد. یافتن شغل مناسب و کار در تورنتو شما راحت تر از آنچیزی است که گمان کنید. اگر به دنبال شغل های سطح بالا و کارافرینی و از اینجور چیزهای هستید تورنتو واقعا عالی است. از مهارت امور مالی گرفته تا سینما و آموزش و حتی تکنولوژی های به روز جهان مثل هوش مصنوعی همه فراهم اند.

پارک ها و ساحل ها

از جزیره تورنتو تا ساحلها و پارک ملی Rouge، همه اینها فراهم است. ساحل ها و جنگل های شهیر و پارک ها بدون نیاز به خارج شدن از شهر و بون ماشین به راحتی در دسترس اند.

خوردنی های متنوع

این هم یکی از مزایای زندگی در تورنتو است، تقریبا میتوانید مطمئن باشید که تنوع غذایی تورنتو فراتر از انتظراتان خواهد بود. هر چه بخواهید آنجا پیدا میشود.

ملاقات ها در تورنتو عموم از طریق فضای مجازی است

فرهنگ روابط اجتماعی زنده و پویا سر جای خودش اما در تورنتو مردم بیشتر و بیشتر علاقه مند میشوند که روابط را از طریف فضای مجازی ادامه دهند اپلیکیشن های مثل Tinder و Bumble

تنها یک طرف شهر را باید انتخاب کنید

رفت از این سر شهر تا آن سر شهر زمان زیادی را میطلبد. در بین مردم تورنتو مشهور است که اگر دوستتان از این طرف شهر به آن طرف شهر رفت دیگر او را نخواهید دید!

فرهنگ کافه نشینی

کافی شاپ ها در تورنتو فراوان است. از هر نوعی که دوست داشته باشید در آنجا پیدا میکنید. قرار های محبت آمیز تان را در آنجا میگذرانید و با غریبه ها در آنجا اشنا میشود.

انعام عمل اجباری است و البته گران

هنوز هم انعام 15 درصدی قابل قبول است اما به تازگی شروع به بالا رفتن کرده و به 18 یا 20 درصد رسیده.

کارت اعتباری تقریبا همه جا به کار می آید

به تازگی کارت اعتباری جای خودش را پیدا کرده و برای مثال در تاکسی های هم میتواید برای پرداخت از آن استفاد ه کنید. داشتن کارت اعتباری از بسکمک جهات زندگی را در تورنتو آسان تر می کند.

زبان رسمی در تورنتوی کانادا

زبان رسمی تورنتو فرانسوی و انگلیسی است. همچنین جمعیت نسبتا بزرگی به زبان چینی ایتالیایی و پرتغالی صحبت می کنند. پس اگر یکی از این زبان ها را بلد باشید در بیشتر اوقات کارتان راه می افتد. از قلم نیاندازید که تورنتو شهر متنوعی است پس حتما کسی را پیدا خواهید کرد که به زبانتان صحبت کند. هر چند به طور کلی نیاز به دانستن انگلیسی یا فرانسوی هست هر چند در حد مقدماتی در غیر اینصورت کارتان سخت است.

تلفن همراه در تورنتو کانادا

دو سرویس دهنده اصلی در کانادا وجود دارد. تلفن ها از شبکه CDMA استفاده می کنند اما اخیراً شبکه GSM هم معرفی شده است. GSM در آمریکای شمالی روی فرکانس 850.1900 مگا هرتز فعال است که با بقیه جاها فرق دارد. بهتر است همین الآن چک کنید که در آنجا دچار مشکل نشوید.

اگر دست داشته باشید در حین دیدن از تورنتو دائما در تماس باشید میتوانید در فرودگاه تلفن همراه اجاره کنید یا خودتان سیم کارت محلی تهیه کرده و استفاده کنید.

پیش شماره بین المللی کانادا 1+ است. کد های منطقه هم 416 و 647.

اینترنت در شهر تورنتو کانادا

در تورنتو از نظر اتصال اینترنت مسئله ای نیست . بیشتر هتل ها به مهمانان اینترنت ارائه می دهند فقط باید چک کنید که رایگان است یا نه. کتابخانه عمومی Torontopubliclibrary.ca اینترنت رایگان را به صورت عمومی ارائه می دهد. علاوه بر آن کافه ها و رستوران ها هم عموما مجهز به اینترنت هستند، کافی است روی صندلی بنشینید و با خیال راحت از سرویس آنها استفاده کنید.

شبکه بی سیم تورنتو دسترسی رایگان به اینترنت را در بعضی نقاط فراهم می کند. کافی است نام wirelesstoronto network را جستجو کنید. همچین میتوانید از سایت wirelesstoronto.ca برای یافتن مکان های ارائه اینترنت کمک بگیرید. بیشتر این مکان در مرکز شهر قرار دارند.

مهاجرت به تورنتو با تراست

تراست همواره به دنبال جلب اعتماد شما مشتریان عزیز است. شما می توانید به راحتی و بدون هزینۀ خاصی برای بررسی شرایط خود برای مهاجرت به تورنتو با تراست تماس بگیرید و از مشاورۀ رایگان در این خصوص بهره مند شوید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1465

به "زندگی در تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید