برطرف فقر نیازمند یک کار مدون و حساب شده است

به گزارش صبح مهریز، خبرنگاران/اصفهان یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از بین بردن فقر مطلق را با کار یک دفعه ای نمی توان حل کرد و خانوارهایی که دچار چنین مشکلاتی هستند نمی توان در شرایط فعلی با کار ضربتی مشکل آنان را حل کرد.

برطرف فقر نیازمند یک کار مدون و حساب شده است

فتح الله تعیین در گفت وگو با خبرنگاران درباره وجود فقر در کشور و راهکارهای مقابله با آن، اظهار کرد: چند موضوع است که سبب وجود فقر در کشور شده است که یکی از این عوامل بیکاری است، به طوری که خانوارها نتواسته اند شغلی داشته و از کار افتاده شوند. اشتغال و برقراری مستمری برای افراد کار افتاده و کسانی که دچار فقر هستند کار زمان بری است.

وی اضافه نمود: تورم لجام گسیخته ای که در جامعه وجود دارد احتیاجمند برنامه ریزی مدون و مشخصی است که بتوان آن را کاهش داد که تا انتها سال نمی توان چنین کاری را انجام داد و فقر را به شکل ریشه ای حل کرد.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان، توضیح داد: کسانی که دچار فقر مطلق هستند معمولاً تحت پوشش کمیته امداد هستند و مستمری باید برای چنین خانوارهایی در نظر گرفته گردد. برطرف این مسائل آن هم به صورت مطلق با یک ماه و دو ماه قابل حل نیست.

تعیین گفت: از بین بردن فقر مطلق را با کار یک دفعه ای نمی توان حل کرد و خانوارهایی که دچار چنین مسائلی هستند نمی توان در شرایط فعلی با کار ضربتی مشکل آنان را حل کرد و تنها می توان مشکل آنان را التیام داد. فقر مشکل مداومی است و احتیاجها باید پاسخ داده گردد که احتیاجمند یک کار مدون و حساب شده است.

وی اضافه نمود: در اولین اقدام خانوارهای فقیر باید شناسایی دقیق شوند، اما شناسایی آنان ممکن است کاری زمان بر باشد. کسانی که امکان کار ندارند و از کار افتاده اند باید مستمری و یارانه ای به آنان تعلق بگیرد که جوابگوی احتیاج آنان باشد. بعضی افراد هم آماده کار هستند و مسئله ای از بابت وارد شدن به بازار کار ندارند و باید مشکل بیکاری آنان حل گردد تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2051

به "برطرف فقر نیازمند یک کار مدون و حساب شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف فقر نیازمند یک کار مدون و حساب شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید