تشدید فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی ، اخطاریه سطح قرمز صادر شد

به گزارش صبح مهریز، هواشناسی خراسان جنوبی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان اخطاریه سطح قرمز صادر کرد.

تشدید فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی ، اخطاریه سطح قرمز صادر شد

خبرنگاران بیرجند - در این اخطاریه نفوذ توده هوای ناپایدار جوی و فعالیت سامانه بارشی از صبح شنبه در استان شروع شده و تا اواخر وقت دوشنبه در استان ادامه دارد.

در این اخطاریه وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، رگبار، میانه تا شدید باران، رعد و برق، خطر برخورد صاعقه، احتمال بارش تگرگ در منطقه ها مستعد و کوهیپایه ای، احتمال بارش برف در ارتفاعات، کاهش دید افقی و تشکیل مه در گردنه ها و جاده های کوهستنانی در این اخطاریه پیش بینی شده است.

این سامانه شهرستان های قائنات، سرایان، خوسف، طبس، بیرجند، درمیان، نهبندان، سربیشه، فردوس، حاجی آباد زیرکوه، و بشرویه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی، احتمال خسارت به تاسیسات زیربنایی، قنوات و ابنیه و راه ها بویژه در منطقه ها روستایی، اختلال در رفت و آمد در اثر لغزندگی جاده ها و کاهش دید افقی، احتمال خسارت به پوشش و سازه گلخانه ها و جداشدن سقف های موقت و شکسته شدن درختان آسیب پذیر و خسارت به دکل های برق در اثر وزش باد شدید در این اخطاریه پیش بینی شده است.

خودداری از سفر های غیر ضروری درون و برون شهری، پاکسازی آبراهه ها و کانال های جهت عبور آب، پرهیز ازچرای دام و توقف در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و عدم صعود به ارتفاعات، احتیاط در رانندگی و عبور و مرور وسایط نقلیه و رعایت فاصله طولی مناسب و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، مراقبت از پوشش گلخانه ها و اطمینان از استحکام سقف های موقت و محکم بودن تابلو های تبلیغاتی و آمادگی و اقدام ضروری دستگاه های اجرایی مرتبط با مدیریت برای کاهش تاثیر و خسارت ناشی از پدیده های جوی مخرب توصیه می گردد.

انتهای پیغام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2008

به "تشدید فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی ، اخطاریه سطح قرمز صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی ، اخطاریه سطح قرمز صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید