زیباترین مکانهای دیدنی لاهیجان همراه با آدرس

به گزارش صبح مهریز، لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور است و برایش عنوان عروس شهرهای گیلان را انتخاب نموده اند. همین امر باعث شده هرسال میلیون ها گردشگر راهی سفر به آن شوند. قدم زدن در کنار استخر، بالا رفتن از شیطان کوه و خوردن کلوچه های داغ و تازه با بستنی تنها بخشی از جاذبه های شهر هستند. اگر شما قصد سفر به شهر چایی را دارید در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا جاهای دیدنی لاهیجان و اطراف را به شما معرفی کنیم و بتوانید بهترین برنامه را برای سفرتان بچینید و نهایت لذت را از زمان و هزینه ای که نموده اید، ببرید.

زیباترین مکانهای دیدنی لاهیجان همراه با آدرس

استخر یکی از معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان

استخر در بخش شرقی شهر و درست پایین شیطان کوه قرار گرفته و برای رسیدن به آن تنها باید به سمت کوه سرسبز پیش رویتان بروید. وسعت آن 17 هکتار است و 4 متر عمق دارد. هوا که خوب باشد مردم شهر دسته جمعی به کنار استخر می آیند و دور آن قدم میزنند.

برای برطرف خستگی روی نیمکت می نشینند یا در فضای سبز آن بساط پیکنیک را پهن می نمایند. در نزدیکی استخر انواع مغازه های خوراکی فروشی از بستنی و فالوده گرفته تا فست فود و البته کلوچه های داغ و خوشمزه فروخته می گردد. در میان استخر هم جزیره کوچکی قرار گرفته که پلی شما را به آن می رساند. هر چند امکان رفتن به جزیره نیست اما موقعیت خوبی برای دریافت عکس های یادگاری ایجاد می نماید.

پرندگان مهاجر زیادی هم به این حوالی می آیند و در کنار استخر بزرگ لاهیجان لانه می گزینند، تماشای پرواز دسته جمعیشان یا رهگذرانی که گاهی برایشان دانه می ریزند بر زیبایی های منطقه افزوده است.

بام سبز، تماشای تمامی جاهای دیدنی لاهیجان از بالا

بام سبز لاهیجان دست کمی از تصوراتمان از بهشت ندارد. چشم اندازی بی نظیر از عروس گیلان همراه با باغ های چای و مزارع برنج در کنار جنگل و البته استخر، زیبایی باشکوهی را شکل داده است. برای رفتن به بام می توانید پیاده روی کمی سخت را انتخاب کنید یا با ماشین راه را طی کنید که البته برای ماشین باید هزینه ورودی پرداخت گردد.

آن بالا انواع و اقسام سرگرمی ها برای بازدید نمایندگان تدارک دیده شده است. اگر می خواهید در سکوت از طبیعت لذت ببرید پیشنهاد ما آن است که صبح روزهای غیر تعطیل را انتخاب کنید. البته هیاهوی جمعیت و شور زندگی افراد نیز هیجان خاص خودش را دارد. تله کابین که خودش یکی از مکان های گردشگری لاهیجان به حساب می آید نیز در این جا قرار گرفته است. هر روز به طور میانگین 1000 نفر سوار تله کابین احرار می شوند و از ایستگاه اول آن (بام سبز) به ایستگاه دوم (تاج خروس) می روند. برای دانش آموزان خری بلیط نیم بهاست.

در هر دو ایستگاه سرگرمی های زیادی دارید اما بام سبز شلوغ تر است. انواع فروشندگان غذاهای خیابانی محصولات فصلی را می فروشند و هر کسی به کاری مشغول است.

آدرس: گیلان، لاهیجان، بام سبز لاهیجان، تله کابین احرار

شیطان کوه، نماد مکان های دیدنی لاهیجان

حتی اگر وارد شهر لاهیجان هم نشوید و از جاده های اطراف عبور کنید، شیطان کوه زیبا را خواهید دید. شیطان کوه در کنار استخر قرار گرفته و اغلب بازدید نمایندگان همزمان به این جاهای دیدنی لاهیجان می روند. در بالای کوه آبشار پرآبی قرار گرفته است که باید بگوییم مصنوعی است و توسط پمپاژ آب استخر جاری می گردد. برای رسیدن به بالای آبشار باید از 750 پله بالا بروید. برای اطلاعات بیشتر نگاهی به مطلب شیطان کوه، جاذبه ای رمزآلود در لاهیجان بیاندازید.

آدرس: شرق شهر لاهیجان، شیطان کوه

بقعه شیخ زاهد گیلانی از مناطق دیدنی اطراف لاهیجان

اگر با تاریخ ایران آشنایی داشته باشید حتما شیخ صفی الدین اردبیلی (بنیان گذار دودمان صفوی) را می شناسید.شیخ زاهد گیلانی تاثیر بسیاری بر روی شیخ صفی گذاشت و دختر شیخ زاهد نیز با شیخ صفی ازدواج کرد. این مقبره را نوادگان صفویه برایش ساخته اند. امروز آرامگاه 4 کیلوتر با محدوده شهر فاصله دارد و در میان مزارع عطراگین چای روستای شیخانور است. برای رسیدن به آن باید وارد لنگرود شده و به میدان شیخ زاهد بروید. اطلاعات کامل را در شیخ زاهد گیلانی بخوانید.

آدرس: لاهیجان، گوهر سرا، جاده شیخانبر

تالاب سوستان، دیدنی بکر شهر چای ایران

تالاب سوستای از دیگر جاهای دیدنی نزدیک لاهیجان است که البته کم تر کسی از آن اطلاع دارد و برای رسیدن به آن احتمالا باید از محلی ها سوال کنید. چرا که مقداری از انتهای راه روستایی و پر پیچ و خم می گردد. پیشنهاد می کنیم هنگام رفتن کمی امکانات رفاهی نیز همراه خودتان ببرید، آنجا هیچ مغازه ای وجود ندارد و ممکن است از نداشتن کمی خوراکی و نوشیدنی پشیمان شوید. (حتما زباله هایتان را در کیسه ریخته و آن را با خود برگردانید حیف است که آیندگان از دیدن زیبایی های طبیعت محروم شوند) برای رسیدن به مرکز رویش نیلوفر و نیزارها باید از خیابان شقایق به میدان دانشگاه آزاد لاهیجان رفته و پس از رسیدن به میدان تربیت معلم وارد جاده سوستان شوید.

آدرس: لاهیجان، انتهای خیابان شقایق، جاده کناری دانشگاه، معدن شن، تالاب سوستان

آرامگاه کاشف السلطنه، موزه تاریخ چای لاهیجان

این محل گردشگری لاهیجان را با نام های مقبره کاشف السلطنه، گنجینه چای، آرامگاه کاشف السلطنه پدر چای ایران و موزه تاریخ چای ایران نیز می شناسند و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. او وصیت نموده بود جسدش را در میان بوته های چایی دفن نمایند. سال 1375 موزه چای را هم در این محل تاسیس کردند که امروز بازدید نمایندگان زیادی دارد فقط باعث شده وصیتش انجام نشده و آرامگاهش دیگر در میان مزارع چای نباشد.

آدرس: لاهیجان، انتهای خیابان کاشف شرقی، بعد از میدان دکتر حشمت، در میان خیابان شهید هاشمی نژاد و کاشف شرقی

حمام گلشن، دیدنی به جا مانده از قاجاریان در لاهیجان

بخش زیادی از حمام طی زلزله و گذر سال ها تخریب شده و از 800 متر آن تنها 645 متر باقی مانده است. هنوز از آن بنا برای استحمام استفاده می گردد. حمام سال 1334 در فهرست آثار ملی به ثبت رسده و البته در زمان خودش ثروتمندان شهر از آن استفاده می کردند. متاسفانه شرایط نگهداری آن کاملا غیر اصولی است و هر روز آسیب های بیشتری می بیند رو به ویران شدن است.

آدرس: لاهیجان، میدان وحدت (چهار پادشاهان، محله میدان)، ضلع جنوب غربی میدان، خیابان سردار جنگل (حافظ جنوبی سایق) درب آن از ضلع جنوبی داخل کوچه

  • نزدیک ترین شهرهای دیدنی اطراف لاهیجان کجا هستند؟

اگر قصد سفر به لاهیجان را دارید پیشنهاد می کنیم بازدید از سیاهکل، دیلمان، آستانه، لنگرود و رودسر را هم (نسبت به زمانی که دارید) در برنامه سفرتان بگنجانید.

  • فاصله لاهیجان تا تهران چقدر است و وسایل نقلیه مناسب کدامند؟

فاصله لاهیجان تا شهر تهران 347 کیلومتر است با ماشین شخصی حدود 5 ساعته به مقصد می رسید. اتوبوس ها نیز هر روز از پایانه غرب و میدان آرژانتین برای لاهیجان ماشین دارند. در غیر این صورت باید با خرید بلیط قطار یا بلیط هواپیما رشت به شهر باران رفته و از آن جا با تاکسی یا اتوبوس به لاهیجان بروید.

  • آیا لاهیجان دریا دارد؟

خیر لاهیجان استخری 2 کیلومتری و چند تالاب دارد اما با نزدیکترین ساحل (چمخاله) 27 کیلومتر فاصله داشته و فاصله لاهیجان تا دریا حدود 40 دقیقه است.

در این مطلب جاهای دیدنی لاهیجان که شامل استخر معروف، شیطان کوه، بام سبز و تلکابین احرار، بقعه شیخ زاهد گیلانی، موزه چای ایران و حمام گلشن می شد را معرفی کردیم و راه های دسترسی به هر یک را گفتیم. امیدواریم که سفر خوبی را به عروس شهرهای ایران تجربه کنید. در صورتی که تا به حال از زیباترین مکان های دیدنی لاهیجان دیدن نموده اید نظراتتان را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 369

به "زیباترین مکانهای دیدنی لاهیجان همراه با آدرس" امتیاز دهید

1 کاربر به "زیباترین مکانهای دیدنی لاهیجان همراه با آدرس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مکانهای دیدنی لاهیجان همراه با آدرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید