تشدید بیماری صرع به دلیل گرانی دارو

به گزارش صبح مهریز، دسترسی به دارو برای بیماران مبتلا به صرع به دقیقه و ساعت بستگی دارد حال آن که آنان به دلیل گرانی داروها باید ماهانه هزینه بسیاری بپردازند و از این رو با مسائل بسیاری روبه رو هستند.

تشدید بیماری صرع به دلیل گرانی دارو

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، داریوش نسبی طهرانی، مدیرعامل انجمن صرع ایران، با اشاره به گران بودن بسیاری از داروهای بیماران مبتلا به صرع در کشور گفت: این بیماران با توجه به نوع صرع هر ماه بین 200 هزار تا یک میلیون تومان پول دارو می دهند.

وی به تشریح شرایط بیماران مبتلا به صرع در کشور پرداخت و ادامه داد: در حال حاضر پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و 400 هزار بیمار مبتلا به انواع صرع در کشور وجود داشته باشد که 400 هزار بیمار دچار مقاومت های شدید به درمان و دارو هستند.

مدیرعامل انجمن صرع ایران با اشاره به وجود بیش از 20 نوع صرع بیان کرد: بیماران مصروع که مقاوم به درمان و دارو هستند به خدمات ویژه ای نیاز دارند که شامل دسترسی به دارو و حمایت های اجتماعی و اقتصادی است.

  • نبود دارو؛ افزایش احتمال بروز حملات خطرناک

نسبی طهرانی با اشاره به گران بودن اغلب داروهای ضد صرع گفت: این بیماران باید همیشه دارو مصرف کنند از این رو لازم است دارو همیشه در دسترس آنها باشد.

وی با اشاره به شرایط تحریم ها و شرایط اقتصادی کشور توضیح داد: دارو برای بیمار مصروع حیاتی است. دسترسی به دارو برای این بیماران به دقیقه و ساعت بستگی دارد و دیر شدن داروی آنها باعث بروز حملات خطرناکی می شود.

مدیرعامل انجمن صرع ایران اضافه نمود: ما همیشه به بیماران مبتلا به صرع می گوییم ذخیره دارویی داشته باشند که اگر در مسافرت و... بودند بتوانند به موقع داروی خود را مصرف کنند.

نسبی طهرانی درباره داروهای مصرفی بیماران مصروع توضیح داد: بخش عمده داروهای این بیماران در داخل تولید می شود، اما مسئله ای که در حال حاضر وجود دارد این است که آن دسته از داروهای با کیفیت خوب کمیاب شده است و دلیل آن نیز کمبود مواد اولیه تولید این داروهاست.

وی با بیان این مطلب که بیماران مصروع با برخی داروهای موثرتر پیوند بیشتری دارند، اضافه نمود: استرس یکی از عواملی است که می تواند کنترل بیماری را به هم بریزد از این رو بیماران مصروع نباید دغدغه ای در تهیه دارو و دیگر نیازهای خود داشته باشند.

  • 400 هزار بیمار صرع در لیست بیماران خاص

مدیرعامل انجمن صرع ایران در مورد شرایط بیماران مصروع که هنوز در لیست بیماران خاص قرار نگرفته اند، توضیح داد: به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرده ایم حداقل همین 400 هزار بیمار مصروع که مقاومت شدید به درمان و دارو دارند، در لیست بیماران خاص قرار بگیرند. زیرا داروهای این دسته از بیماران بسیار گران است و مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است و باید بیشتر از آنان حمایت شود.

وی با انتقاد از بیمه ها که همه داروها را تحت پوشش قرار نداده اند، گفت: برخی داروها خارجی اند و یا این که گران هستند و بیمه ها این دسته از داروها را تحت پوشش قرار نمی دهند و یا این که درصدی را پوشش می دهند و همین مسئله باعث شده است هزینه های دارویی این بیماران زیاد شود.

نسبی طهرانی گفت: بسته به نوع صرع و دارو، هزینه ماهانه بیمار مصروع از 200 هزار تا یک میلیون تومان متغییر است. بیماران مقاوم به درمان و دارو نیز ماهانه بین 600 تا 700 هزار تومان پول دارو می دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 674

به "تشدید بیماری صرع به دلیل گرانی دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید بیماری صرع به دلیل گرانی دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید