ایران نقش تعیین کننده ای نسبت به حضور آمریکا در منطقه دارد

به گزارش صبح مهریز، خبرنگاران/خراسان رضوی مشاور وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه ایران نقش تعیین کننده ای نسبت به حضور آمریکا درمنطقه دارد، گفت: آمریکایی ها اذعان دارند بعد از چهاردهه قدرت ایران چند برابر شده است.

ایران نقش تعیین کننده ای نسبت به حضور آمریکا در منطقه دارد

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: شما به عنوان مربیان جامعه در آموزش و پرورش، حساس ترین رسالت ها را برعهده دارید، ممکن است عده ای قدر کار شما را بشناسند و افرادی هم ممکن است قدر شما را نشناسند اما این چیزی از حساسیت و ارزش کار شما نمی کاهد.

مشاور وزیر و مدیرکل اداره اطلاعات خراسان رضوی با اشاره به نقش فرهنگیان در رشد آحاد جامعه اظهار کرد: اگر می خواهیم فردای روشن جامعه را ببینیم باید ببینید که امروز چه چیزی را به جامعه آموزش می دهید امروز شما، فردای جامعه را بنا می کنید، اگر در شرایط کنونی درگیر مسائل تربیتی هستیم به این دلیل است که در گذشته خوب کار نکردیم.

وی گفت: فرهنگیان باید دانش و بینش دانش آموزان را ارتقا بدهند اینکه مدرک بدهیم ولی دانش و بینش آنها را تقویت نکنیم کار درستی نیست. باید معنویت و روح توحیدی را در دانش آموزان افزایش دهید و روح برادری و پایبندی به منافع ملی و استقلال طلبی را تقویت کنید. همچنین دشمن شناسی از جمله مسائلی است که در سیستم آموزشی باید برجسته شود.

مشاور وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارتقای روزافزون جایگاه جمهوری اسلامی در معادلات جهانی و منطقه ای گفت: وزارت دفاع آمریکا در گزارش راهبردی اول سال 2020 خود 5 محور را درباره ایران تصریح می کند، در این گزارش قید شده که ایران در معادلات خاورمیانه به دنبال نظم نوینی با موضوع خود است و تلاش می کند متحدان خود را هم حفاظت کند. همچنین ایران ضمن تلاش برای کاهش نفوذ آمریکا در منطقه به دنبال از بین بردن گروه های افراطی و تروریستی است و موازی با آن برای دستاوردهای علمی خود نیز تلاش می کنند.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی اظهار کرد: آمریکایی ها معتقدند بعد از چهاردهه از عمر انقلاب به هر دوره که نگاه می کنیم ایران قدرتش چندین برابر افزایش پیدا کرده است، در حالی که دهه های اول انقلاب اسلامی، ایرانی ها تلاش می کردند فقط خودشان را حفظ کنند، امروزه قرار است در منطقه نظم ایجاد کنند.

وی در ادامه با اشاره به مسائل داخلی که ناشی از سه عامل تحریم، فساد و سوء مدیریت است، تاکید کرد : مشکل تحریم ها را با صبر می شود حل کرد، ولی فساد و سوء مدیریت را نمی توان با صبر حل کرد بلکه راه حل دیگری می طلبد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 783

به "ایران نقش تعیین کننده ای نسبت به حضور آمریکا در منطقه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران نقش تعیین کننده ای نسبت به حضور آمریکا در منطقه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید