انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی در پایتخت

به گزارش صبح مهریز، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری 4 عضو باند جاعلان مدارک تحصیلی که به صورت شبکه ای در نقاط مختلف کشور مدارک تحصیلی جعل می کردند، اطلاع داد.

انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی در پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر گفت: یکی از نهادهای دولتی به مرکز فوریت های پلیسی تماس و از ارائه مدرک جعلی شهروندی اعلام شکایت کرد که ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی بلافاصله با دریافت این خبر، آنالیز موضوع را در دستور کار قرار دادند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران عظیم اضافه نمود: شاکی اظهار داشته فردی با در دست داشتن گواهی موقت انتها تحصیلات دوره پیش دانشگاهی، درخواست تایید اصالت مدرک مذکور را نموده است ولی در آنالیز ارکان و اصالت مدرک معین شد مدرک جعلی و فاقد اصالت می باشد.

این مقام انتظامی ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران پس از انجام تحقیقات فنی دریافتند ، فرد مورد نظر بدون اینکه در جلسات کلاس های درسی و امتحانات شرکت کند به وسیله آشنایی با یک جاعل، مدرک تحصیلی جعلی را در قبال پرداخت وجهی تحویل گرفته و برای تأیید گواهی موقت به یک از نهادهای دولتی مراجعه نموده است.

وی بیان داشت: ماموران پس از تحقیقات تکمیلی از متهم و انجام کار فنی و اطلاعاتی به این نتیجه رسیدند که یک باند چند نفره جاعل مدرک تحصیلی در چند استان کشور، این فعالیت مجرمانه را به صورت کاملا حرفه ای و در شبکه گسترده انجام می دهند و در قبال دریافت مبالغ هنگفتی از متقاضیان، مدارک تحصیلی به آنها مدرک جعلی تحویل می دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مخفیگاه یکی از جاعلان در حوالی محله اتابک تهران و 3 تن دیگر در استان های فارس و قم شناسایی شد، ادامه داد: با هماهنگی های قضائی و اخذ نیابت قضائی روز گذشته در چند عملیات ضربتی و هماهنگ هر 4 عضو این باند در تهران، استان فارس و شهر قم در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران عظیم با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهمان 200 مدرک آماده به تحویل کشف شد، گفت: هر 4 متهم به این پلیس انتقال و در بازپرسی های اولیه به جرم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

وی توضیح داد: متهمان در بازپرسی تکمیلی اظهار داشتند با اخذ مبالغی بین 50 الی 100میلیون ریال از متقاضیان برای آنها مدرک تحصیلی و سایر مدارک جعلی صادر می کردند و تا کنون 10 میلیارد ریال به این طریق به دست آورده اند.

سرهنگ راستی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، علاوه بر مدارک تحصیلی 25 مهر مربوط به نهادها و ارگان های دولتی کشف شد، اعلام کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1063

به "انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید