ارتش ایالات متحده در حال توسعه موشک های هوش مصنوعی است که می توانند خودشان هدف را انتخاب نمایند

به گزارش صبح مهریز، ارتش امریکا دارد برای آزمایش و استفاده از نوع جدید موشک راهنمایی شونده هوش مصنوعی آماده می گردد. این موشک ها با استفاده از AI می توانند به طور هوشمندانه ای هدف را دنبال و مورد اضابت قرار دهند.

ارتش ایالات متحده در حال توسعه موشک های هوش مصنوعی است که می توانند خودشان هدف را انتخاب نمایند

پیش از این، ارتش ایالات متحده موشک هایی هوشمند ساخته بود که با استفاده از اشعه مادون قرمز قادر بودند تانک ها را از فاصله 200 متری شناسایی و مورد هدف قرار دهند.

اما موشک های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ارتش امریکا برد تشخیص هدف بیشتری داشته و هوشمندتر عمل می نمایند. چندین پیمانکار امیدوار هستند برنده پروژه C-DAEM شوند. قرار است نمونه های اولیه این موشک ها در سال 2021 نمایش داده شوند.

عمده تمرکز و زمان مورد احتیاج برای ساخت چنین موشک هایی، نرم افزارهایی است که باید این موشک ها را راهنمایی و اهداف خاص را شناسایی کند.

اولویت مهم بعدی در ساخت این موشک ها، توانایی انهدام اهداف زرهی در حال حرکت است به طوری که موشک بتواند موقعیت دقیق آن را محاسبه و با درصد اطمینان بالایی مورد اصابت قرار دهد. هنوز سطح استقلال موشک های هوش مصنوعی ارتش امریکا معین نیست ولی باید درصدی خودمختاری در تشخیص هدف و اصابت داشته باشد.

جایگزین کلاهک های هسته ای

یکی از دانشمندان ارتش امریکا در تشریخ این موشک های AI می گوید: برخلاف سلاح های راهنمایی شده با لیزر که یک هدف خاص مشخص شده توسط اپراتور انسانی را دنبال می نمایند؛ موشک های نسل جدید تعریف شده در پروژه C-DAEM باید خوشان هدف را پیدا نمایند.

البته، سخنگوی ارتش امریکا بحث خودمختاری و انتخاب هدف توسط موشک های C-DAEM را انکار می نماید و در بیانیه ای تاکید دارد دنبال ساخت موشک هایی هستند که یک هدف خاص از فاصله برد دورتری را مورد هدف قرار دهند و تجهیزات دیگر در منحرف کردن آن نقشی نداشته باشند.

در صورتی که ارتش امریکا پیروز به ساخت موشک های C-DAEM گردد؛ حایگزین کلاهک های خوشه ای خواهد شد که در نزدیکی یک هدف اصابت نموده و با چند تکه شدن و پرتاپ چند نارنجک سعی می کردند به طور حتمی هدف را از بین ببرند.

از آن جایی که قرار است این موشک ها در سال 2021 تازه رونمایی شوند؛ معین نیست اولین بار در کدام منطقه درگیری فیزیکی جدی مورد استفاده قرار گیرند.

موشک های هوش مصنوعی نمونه دیگر از کاربردهای خاص AI هستند. در سال های اخیر، هوش مصنوعی به طور گسترده ای وارد فاز نظامی شده است و انواع تجهیزات کشنده نظامی مبتنی بر AI ساخته شده است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 321

به "ارتش ایالات متحده در حال توسعه موشک های هوش مصنوعی است که می توانند خودشان هدف را انتخاب نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش ایالات متحده در حال توسعه موشک های هوش مصنوعی است که می توانند خودشان هدف را انتخاب نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید