شروع عملیات گزارش تفریغ بودجه سال 1399 در دیوان محاسبات

به گزارش صبح مهریز، تهران (پانا) - دیوان محاسبات کشور بیان کرد که عملیات گزارش تفریغ بودجه سال 1399در این دیوان شروع شد.

شروع عملیات گزارش تفریغ بودجه سال 1399 در دیوان محاسبات

دیوان محاسبات کشور گفت: اولین جلسه کارگروه تفریغ بودجه سال 1399 کل کشور با حضور معاونین و سایر مسئولان دیوان محاسبات برگزار گردید.

این اقدام تحولی، از لحاظ زمانی، برای نخستین بار در تاریخ دیوان محاسبات رقم می خورد و نحوه اجرای بودجه سال گذشته، در اواسط تیرماه شروع شده است تا پس از ارائه رسمی به مجلس، وکلای ملت و نخبگان و عموم مردم با در اختیار داشتن فرصت کافی، عملکرد دستگاه های اجرایی را با اشراف بیشتری واکاوی نموده و لایحه پیشنهادی دولت برای سال آینده را با دقت مضاعف مورد آنالیز قرار دهند.

بعلاوه، این دستور کار انقلابی دیوان محاسبات موجب تسلط بیشتر سازمان برنامه و بودجه بر چگونگی عملکرد دولت و ارائه لایحه ای کارآمدتر برای سال آینده خواهد شد.

لازم به ذکر است طبق اصل 55 قانون اساسی جمهوری اسلامی، دیوان محاسبات موظف است حساب ها و اسناد و مدارک مربوطه را برابر قانون جمع آوری و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظرات خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم نماید. این گزارش باید در دسترس عموم گذاشته گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1727

به "شروع عملیات گزارش تفریغ بودجه سال 1399 در دیوان محاسبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات گزارش تفریغ بودجه سال 1399 در دیوان محاسبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید