چین بمب افکن راهبردی جدیدش را رونمایی کرد

به گزارش صبح مهریز، ارتش جمهوری خلق چین هم زمان با برگزاری یک رزمایش، یک بمب افکن راهبردی خود را به نمایش گذاشت.

چین بمب افکن راهبردی جدیدش را رونمایی کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، با تشدید تنش ها در دریای چین جنوبی و اعزام رزم ناوهای آمریکا به منطقه، ارتش جمهوری خلق چین هم زمان با برگزاری یک رزمایش، یک بمب افکن راهبردی خود را به نمایش گذاشت.

به نوشته دیفنس ورلد این بمب افکن H-6J (شیان) نام دارد و در حال حاضر دوربردترین هواپیمای نظامی ارتش این کشور است. این بمب افکن راهبردی قادر به حمل 7 تیر موشک کروز ضد کشتی فراصوت YJ-12 است. این نخستین بار است که ارتش چین به طور رسمی این هواپیمای بمب افکن را به نمایش گذاشته است.

به گفته منابع آگاه، این هواپیما در هر نوع شرایط آب و هوایی قادر به اجرای مأموریت است و دقت هدف گیری بالایی دارد. به گفته مقامات آمریکایی، این بمب افکن قابلیت سوخت گیری هوایی را نیز دارد. ارتش چین در سال 2018 این بمب افکن را برای آزمایش در دریای چین جنوبی به پرواز درآورد. به دلایل امنیتی مشخصات بیشتری از این بمب افکن منتشر نشده است.

چندی قبل نیز هم زمان با شدت یافتن تنش های آمریکا و چین، بعضی رسانه های آمریکایی به آماده شدن یک بمب افکن رادارگریز و فراصوت چین به نام شیان-ایچ20 اشاره کردند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1241

به "چین بمب افکن راهبردی جدیدش را رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بمب افکن راهبردی جدیدش را رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید