چند تصویر از بهار در سراسر دنیا

به گزارش صبح مهریز، بهار همیشه الهام بخش هنرمندان برای خلق آثار هنری بوده است. در این گزارش به منتخبی از تابلوهای نقاشی که از مناظر نقاط مختلف دنیا خلق شده اند نگاهی داریم.

چند تصویر از بهار در سراسر دنیا

به گزارش خبرنگاران، از آن جایی که بسیاری از ما در این دوران ناچار هستیم در خانه های مان بمانیم می توانیم از دریچه نگاه هنرمندان به نقاط مختلف جهان سفر کنیم.

ایالات متحده آمریکا

این تابلو نقاشی بهاری زیبا توسط جولیان اندردونک، نقاش امپرسیونیست اهل تگزاس که از او به عنوان پدر نقاشی تگزاس یاد می گردد خلق شده است. او برای خلق تابلوهای نقاشی مسحورکننده از مناظر تگزاس که مملو از گل آبی رنگی به نام بلوبونت هستند مشهور است.

لهستان

جوزف مهافر یکی از قابل ستایش ترین هنرمندان لهستانی تمام طول تاریخ است که خانه او در نزدیکی کراکوف نیز یکی از مهم ترین بخش های میراث باقیمانده از اوست.

خانواده مهافر پس از مرگ او این خانه را به گنجینه ملی کشور اهدا کردند و درنهایت این خانه به موزه ملی کراکوف تبدیل شد.

این نقاشی نمایی از حیاط خانه این هنرمند را در فصل بهار به تصویر کشیده است.

اسپانیا

کلود مونه به درستی از خواکین سورولا به عنوان استاد نور یاد نموده بود. سورولا برای ترکیب رنگ های درخشان و رنگ های روشن در نقاشی هایش شهرت داشت. با این که آثار سورولا بی تردید تحت تاثیر امپرسیونیسم قرار گرفته بودند اما این هنرمند معتقد بود سبک نقاشی هایش نزدیک به سبک آثار جان سینگر سارجنت و آندرس زورن هستند.

این نقاشی یکی از چندین نمای باغ خانه او در مادرید را به تصویر کشیده است. این خانه اکنون به موزه سورولا تبدیل شده است. این هنرمند این تابلو نقاشی را در بهار سال 1920 خلق کرد.

ژاپن

هیروشی یوشیدا یک نقاش مشهور ژاپنی قرن بیستم بود. او از عظیم ترین هنرمندان سبک شین هانگا بود و برای چاپ نقش چوبی با طرح مناظر شهرت داشت.

این نقاشی که در آن عناصر سنتی ژاپنی به تصویر کشیده شده است احتمالا بر روی زیباترین جنبه زیبایی بهار در ژاپن یعنی درخت ساکورا (درخت گیلاس) تمرکز دارد.

دانمارک

پِدِر مورک مونستد که پس از سرانجام عصر طلایی دانمارک به جهان آمد یک نقاش مشهور دانمارکی بود که برای خلق تابلوهای نقاشی فضای باز که مناظر دانمارک را به تصویر می کشند به شهرت رسید.

این نقاشی حومه یکی از شهرهای دانمارک در ماه می را همزمان با شکفتن شکوفه های یاس های بنفش به تصویر می کشد.

استرالیا

با این که بهار در حوالی سپتامبر به استرالیا می رسد در این جا نگاهی داریم به نمایی از باغ های بریزبین که در سال 1903 خلق شده است. این نقاشی توسط ریچارد گادفری ریورز که یک هنرمند انگلیسی بود خلق شده است. در این نقاشی او به همراه همسرش درحالی که زیر درخت نورای پرشکوفه نشسته اند و چای می نوشند، دیده می شوند.

بریتانیا

این تابلو نقاشی که توسط بنجامین لیدر ویلیام خلق شده به نحوی گرامیداشتی از جنگل های پر از شکوفه های بهاری بریتانیا است که بخش نمادین فرارسیدن بهار در بریتانیا هستند.

با این که آثار اولیه بنجامین لیدر ویلیام بر خلق جزئیات دقیق تمرکز داشتند این هنرمند در آثار جدیدترش از ویژگی های سبک امپرسیونیسم استفاده کرد.

ایتالیا

این منظره توسط آیزاک لویتان نقاش چیره دست روسی که برای به تصویر کشیدن مناظر متنوع و چشم گیر شهرت داشت خلق شده است.

با این که لویتان به دلیل مسائل قلبی در سن 40 سالگی درگذشت اما میراث باارزشی شامل صدها اثر هنری الهام بخش از خود به جای گذاشت.

در سال 1979، یک منجم اهل شوروی یک سیارک را به احترام این هنرمند 3566 لویتان نام گذاری کرد.

فرانسه

این منظره زیبا نمایی از دهکده ای در فرانسه سال 1890 را به تصویر می کشد. این اثر توسط رابرت وونو از نخستین نقاش های آمریکایی که سبک امپرسیونیسم را به کار برد خلق شده است.

وونو پس از به اتمام رساندن تحصیلاتش در بوستون به پاریس نقل مکان کرد. او به طور مداوم بین آمریکا و فرانسه در حال سفر بود و برای خلق نقاشی های فضای باز مشهور شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1578

به "چند تصویر از بهار در سراسر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند تصویر از بهار در سراسر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید