مکان های فراموش شده جنگ جهانی اول ، بخش دوم

به گزارش صبح مهریز، از قلعه های خرابه و میدان های نبرد کوهستانی تا اسلحه ها و کشتی های زنگ زده، در سرتاسر دنیا، مکان هایی وجود دارند که نمادی از جنگ دنیای اول هستند و اکنون به فراموشی سپرده شدند.

مکان های فراموش شده جنگ جهانی اول ، بخش دوم

در این مطلب قرار است به معرفی این مکان های فراموش شده از جنگ دنیای اول بپردازیم. همراه با ما باشید.

نورافکن، بلیث بتری، انگلیس

Searchlight emplacement, Blyth Battery, England

در خط ساحلی نورثامبرلند در کشور انگلیس، یک خط دفاع ساحلی وجود دارد که در سال 1916 میلادی ساخته شده تا از این کشور در برابر حملات دریایی آلمان حفاظت کند. بلیث بتری دارای دو نور افکن و دو مسلسل سریع شش اینچی است که در اختیار هشتاد سرباز قرار داشتند. از آن موقع، بلیث بتری به یک موزه جنگی تبدیل شده است که به وسیله افراد داوطلب اداره می گردد.

پناهگاه جنگلی، ایپرس، بلژیک

Sanctuary Wood, Ypres, Belgium

این مکان در بالای تپه ای مشرف به شهر بلژیکی ایپرس قرار گرفته است. این مکان دارای گودال های خارق العاده ای است که به خوبی حفظ شدند. پس از انتها جنگ دنیای اول در سال 1918 میلادی، یک کشاورز محلی و خانواده اش به این مکان بازگشتند و تصمیم گرفتند تا این گودال ها را حفظ نمایند. این مکان، یادآوری خوفناکی از وحشت های جنگ است و به مکان گردشگری محبوبی تبدیل شده است. در سال های گذشته، یک موزه به این مکان اضافه شده و یکی از برترین مکان ها در سرتاسر دنیا برای کاوش در زمینه گودال ها و سنگرهای جنگ دنیای اول محسوب می گردد.

سنگرهای سینکو توری، دولومیتس، ایتالیا

Trenches and fortifications, Cinque Torri, Dolomites, Italy

سینکو توری، مکانی است که جنگ میان نیروهای نظامی اتریش و ایتالیا در آن اتفاق افتاده است. این مکان با نام پنج برج شناخته می گردد. این مکان تحت اشغال نیروهای ایتالیایی قرار داشته و آن ها مرکز توپخانه خود را در اینجا بر پا کردند و خطی دفاعی برای مقابله با ضد حمله های اتریشی ها ساخته اند. در درون این صخره های سنگی، محل مسلسل، سنگر، پست های دیدبانی و خانه های نظامی وجود دارند. این مکان امروزه یک موزه فضای باز به شمار می رود.

محل استقرار سلاح، کوه موزیک، اسلوونی

Gun emplacement, Mount Možic, Slovenia

در کوه موزیک در کشور اسلوونی، یک برجک فولادی قرار گرفته است که تنها بازمانده از یک خط دفاعی بوده است. این محل استقرار سلاح، بخشی قابل مشاهده از مجموعه تونل ها و دالان هایی زیر زمینی است. این محل استقرار سلاح به لحاظ استراتژیکی در قله کوه نصب شده تا مشرف به رودخانه ایسونزو باشد.

قلعه کاناس، لیتوانی

Kaunas Fortress, Lithuania

این قلعه بین سال های 1882 تا 1915 میلادی ساخته شده است. این مجموعه دفاعی، واقعا بزرگ است. این قلعه که در کشور لیتوانی قرار گرفته، برای حفاظت از مرزهای غربی امپراتوری روسیه ساخته شده است. در سال 1915، قلعه کاناس از یازده روز حمله جان سالم به در برد تا اینکه به دست نیروهای آلمانی افتاد. این قلعه خارق العاده، یکی از مدرن ترین استحکامات نظامی در امپراتوری روسیه به شمار می رفته است.

کوهستان کارپاتیان، اروپا

Carpathian Mountains, Europe

کوهستان کارپتانیان در مرکز و شرق قاره اروپا توسعه یافته است و محل جنگی میان نیروهای روسیه و اتریش-مجارستانی بوده است. در این تصویر، خط مقدم سابق میان نیروهای آلمانی و روسیه در این مکان دیده می گردد.

قلعه 48 باتووایس، کراکوف، لهستان

Fort 48 Batowice, Kraków, Poland

این قلعه خوفناک، قبلا بخشی از حلقه دفاعی بیرونی از قلعه های توپخانه نیروهای اتریشی-مجارستانی بوده است که پیرامون کراکوف در جنوب کشور لهستان قرار داشته اند. این قلعه در سال 1880 میلادی ساخته شده است و یک نمونه بسیار عالی از قلعه توپخانه ای جنگ دنیای اول محسوب می گردد. در بخش داخلی آن، یک حلقه دفاعی قدیمی تر قرار گرفته است که احتمالا مربوط به یک قلعه قرون وسطایی بوده است. این قلعه به خوبی حفظ شده و به وسیله ارتش تا سال 1974 میلادی مورد استفاده قرار گرفته است.

مهمات، گالیپولی، ترکیه

Ammunition, Gallipoli, Turkey

در این تصویر، گلوله های استفاده شده کارتریژ موزر در شبه جزیره گالیپولی در کشور ترکیه دیده می شوند. در طی جنگ دنیای اول، اسلحه آلمانی موزر گور 98 ، اسلحه استانداردی بوده که مورد استفاده ارتش عثمانی قرار داشته است.

محل توپخانه، کوه زووتو، ایتالیا

Artillery emplacement, Mount Zovetto, Italy

پس از نبرد کاپوریتو در سال 1917 میلادی، نیروهای ایتالیایی مجبور شدند تا عقب نشینی نمایند. در پی فشار نیروهای اتریشی و مجارستانی، نیروهای کمکی بریتانیایی در ماه نوامبر همان سال به این مکان اعزام شدند. این محل توپخانه، به وسیله نیروهای توپخانه بریتانیا در سال 1918 میلادی ساخته شده است. این مکان، محل بسیار خوبی برای قرارگیری سلاح بوده است.

اس اس ایرفیلد، سیدنی، استرالیا

SS Ayrfield, Sydney, New South Wales, Australia

در قلب خلیج هومبوش در سیدنی کشور استرالیا، این کشتی باری متروکه قرار گرفته است که چشم انداز خوفناکی را شکل داده است. کشتی اس اس ایرفیلد در سال 1911 میلادی در انگلیس ساخته شده و بین نیوکاسل و سیدنی، ذغال سنگ جابه جا می نموده است. با این حال، در طی جنگ دنیای دوم، به عنوان یک کشتی ترابری برای نیروهای استرالیایی به کار گرفته شده است. در دهه هفتاد میلادی، این کشتی پس از چندین دهه خدمت، از رده خارج شد. امروزه، به جای مانده های زنگ زده این کشتی تسلیم طبیعت شده و گیاهان آن را پوشانده اند. این مکان، یکی از جاذبه های منحصربه فرد سیدنی به شمار می رود که به نام جنگل شناور معروف شده است.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2134

به "مکان های فراموش شده جنگ جهانی اول ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های فراموش شده جنگ جهانی اول ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید