چرا تحول دیجیتال مهم است؟

به گزارش صبح مهریز، تحول دیجیتال فرآیندی است که طی آن شرکت ها، فناوری ها را در سراسر کسب وکار خود تعبیه می نمایند تا تغییراتی اساسی به وجود آورند. مزایای آن افزایش بهره وری، چابکی بیشتر کسب وکار و در نهایت ایجاد ارزش تازه برای کارکنان، مشتریان و سهامداران است.

چرا تحول دیجیتال مهم است؟

به گزارش دنیای اقتصاد، مسیر های مختلفی وجود دارد که منجر به تحول دیجیتال می شود و در این زمینه تجربه هر سازمان منحصر به فرد است. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است هوش مصنوعی یا محاسبات ابری را برای بهبود تجربه مشتری خود معرفی کند. یا ممکن است برای استفاده بهتر، زنجیره تامین خود را بازطراحی کند. یک شرکت حتی می تواند محصولاتی را که در چند ماه آینده مشتریان می خواهند پیش بینی کند، سپس فراوری را در جهت برآورده کردن تقاضا تغییر دهد.

با این حال، شروع یک تحول دیجیتال احتیاجمند یک طرز فکر تازه است. این فرصتی برای بازطراحی - اغلب از پایه - فرآیند هایی است که شرکت ها براساس آن کار ها را انجام می دهند.

قبل از همه گیری، تحول دیجیتال بر تجربه مشتری متمرکز بود. سپس همه چیز تغییر کرد و شتاب گرفت. اکنون، تحول دیجیتال محور اصلی بهره وری عملیاتی و نوآوری است. در کلیه صنایع، تغییرات در بازه های کوتاه تری اتفاق می افتد و مدیران فشار بیشتری احساس می نمایند، اما آن را فرصتی برای کل سازمان می دانند. طبق تازهترین نظرسنجی ما، از شروع همه گیری تحول دیجیتال به موضوع شماره یک مدیران تبدیل شده است.

تحقیقات ما نشان می دهد در گذشته شرکت های پیشرو در فناوری سازمانی دو برابر سریع تر از بیشتر شرکت ها رشد می کردند و اکنون با دوبرابر کردن سرمایه گذاری ها، پنج برابر سریع تر رشد می نمایند. مدیران از فناوری های ابری کلیدی، از جمله هوش مصنوعی، استفاده می نمایند تا از همتایان خود پیشی بگیرند. آن ها از فناوری های نوآورانه استفاده می نمایند، سرمایه گذاری بیشتری می نمایند و بودجه فناوری اطلاعات خود را به نوآوری اختصاص می دهند تا موجب عایدی و رشد بیشتری شود.

استراتژی تحول دیجیتال: ایجاد تغییرات بزرگ در سازمان بدون برنامه بسیار سخت است. پنج حوزه عمده وجود دارد که شرکت ها باید به طور موازی به آن ها رسیدگی نمایند.

تحول استراتژی کسب وکار: امروزه، همه شرکت ها و مدیران رویکرد فناورانه دارند؛ تحول دیجیتال، فناوری را در هسته استراتژی کسب وکار قرار می دهد. این رویکرد می تواند هزینه های عملیاتی و ناکارآمدی را کاهش دهد. حتی می تواند مسیر کسب وکار را تغییر دهد. با یک مدل واحد در تجارت و فناوری، دستیابی به خواسته های آینده آسان تر است. مسیر فناوری که اکنون انتخاب می کنید، قاطع تر از همواره، موفقیت شرکت شما را معین می نماید.

تنظیم مجدد عملیات تجاری: تغییر فرآیند های کسب وکار و اتخاذ روش های چابک تازه و آزمایش ها برای موفقیت بسیار مهم است. مشتریان و کارمندان شما بیشتر به چه چیزی احتیاج دارند و فرآیند های دیجیتال چگونه می توانند به شما یاری نمایند؟ شروع با این سوالات می تواند فرآیند های بهتری را ایجاد کند، این بهبود خدمات مشتری می تواند به وسیله داده ها و تجزیه و تحلیل بهتر، انتقال خدمات کلیدی به ابر، ایجاد پایداری در عملکرد های مهندسی و فراوری و زنجیره تامین باشد.

اتخاذ شیوه های تازه برای چابکی و آزمایش ها: با افزایش انتظارات مشتری و سرعت تغییر، لازم است راه های تازهی برای کار همراه با قابلیت های مهندسی مدرن معرفی شود. بیشتر شرکت ها در خصوص نحوه سرمایه گذاری های فناوری خود تصمیم های ناکارآمد می گیرند. همه چیز به پذیرش تغییر و نوآوری برمی شود. تحول دیجیتال موفقیت آمیز رویکردی کاملا متفاوت و رویکردی دردسترس و سازگار با کاربر است.

یک هسته فناوری انعطاف پذیر برای تغییر پایدار: شما نباید به یک فناوری خیره شوید. با چابکی و انعطاف پذیر ماندن، می توانید نوآوری را در شرکت خود تسریع کنید و به راحتی شراکت های اکوسیستمی ایجاد کنید که سرعت و مقیاس را ارتقا می دهند. تمرکز بر احتیاج های مشتری کلیدی است و رویکرد های مدولار امکان تغییر سریع و پایدار را فراهم می نماید.

افراد، مدیریت را تغییر می دهند: تحول دیجیتال بر تمام جنبه های کسب وکار تاثیر می گذارد. برای کارآیی تحول دیجیتال حمایت رهبران و فرهنگ سازمانی لازم است تا بتوان فناوری های تازه را به برترین روش در امور روزمره سازمان هماهنگ و ادغام کرد. آینده کار چگونه باید باشد؟ نقش ها و مسوولیت ها چگونه باید تکامل یابند؟ فناوری چگونه می تواند همکاری و اشتراک گذاری دانش را امکان پذیر کند؟ چگونه می توان رهبران را برای برقراری ارتباط بهتر، همدلی بیشتر و جلب اعتماد در محیط کار از راه دور آموزش داد؟ فناوری چالش های تازهی را برای کارکنان ایجاد می نماید، بعلاوه می تواند بسیاری از آن ها را نیز حل نماید. برای ایجاد تغییر پایدار، شرکت ها اغلب احتیاج به ایجاد مهارت های تازه دارند، زیرا کارکنان باید به روش های تازه کار نمایند.

چگونه تحول دیجیتال را فعال کنیم: شرکت ها می دانند که تحول دیجیتال لازم است. سوالاتی که اغلب می شنویم عبارتند از چگونه باید شروع کنم؟، از کجا شروع کنم؟ و چگونه می توانم این تحول را تامین کنم؟ اینجا شش مرحله وجود دارد که به این سوالات پاسخ می دهد:

آن را تحول کسب وکار در نظر بگیرید: در هر تحولی مشتریان باید اولویت اول باشند. شرکت ها باید با شناسایی نقاط کلیدی که ممکن است مشتریان با آن روبرو شوند، چه در فروش تجهیزات، قطعات، خدمات و... شروع نمایند. شرکت ها در سراسر صنایع، دست به دگرگونی هایی در مقیاس بزرگ می زنند، زیرا تغییرات چشمگیر بازار باعث اختراعات تازه می شود.

استراتژی و تغییر سازمانی خود را توسعه دهید: منظره روشن، رویکرد یکپارچه و تمرکز بر ارزش ها، کلید هر تحولی است. داشتن استراتژی تحول و محل کار مناسب - که معمولا دفتر تحول نامیده می شود - برای همه ذی نفعان حیاتی است.

موانع تغییر را از سر راه بردارید: تمرکز بر چالش های مشتری، یکپارچه سازی سازمان را ممکن می سازد و اصطلاحا سازمان را از اینکه هر دپارتمان در یک سیلوی عمودی منفرد مشغول به فعالیت باشد نجات می دهد (Breaking Down Functional Silos). به طور کلی چندین عملکرد برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و حل آن ها برای یک تجربه با کیفیت مشتری، لازم است.

رویکرد چابک را در پیش بگیرید: چابکی کلید هر تحول است؛ تقویت آن با ایجاد فرهنگ تجاری ای شروع می شود که با انجام آزمایش ها و ایده های نوآورانه می توانند شکوفا شوند.

تامین مالی را با رویکرد سرمایه گذاری انجام دهید: تامین مالی تحول دیجیتال یک فرآیند پیچیده است که باید با رویکرد مناسب انجام شود. در کوتاه مدت، تحول دیجیتال را با دیدی کلی از فرصت ها و الزامات دیجیتال در سراسر تجربه مشتری شروع کنید. از آنجا، چالشی را انتخاب کنید که متناسب با فرصت سرمایه گذاری و بازده مورد نظر شما باشد. با اجرای این روند، سازمان ها می توانند سرمایه لازم برای نوآوری را تامین نمایند، سرمایه گذاری های حوزه فناوری را بهینه نمایند و موانع تغییر را رفع نمایند.

مترجم: ساجده خطیری

منبع: Accenture

منبع: فرارو
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2213

به "چرا تحول دیجیتال مهم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تحول دیجیتال مهم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید