ورزشکاران المپیک توکیو روزانه آزمایش انجام می دهند

به گزارش صبح مهریز، ورزشکاران حاضر در بازی های المپیک توکیو به منظور تشخیص اولیه وجود زمینه های بیماری کووید19 باید بصورت روزانه آزمایش بزاق دهان انجام دهند.

ورزشکاران المپیک توکیو روزانه آزمایش انجام می دهند

به گزارش ایرنا، مطابق با نخستین نسخه از دستورالعمل های مقابله با کووید19 به نام کتاب بازی PlayBook که در ماه فوریه برای ورزشکاران منتشر شد، دولت ژاپن و سایر برگزارکنندگان برنامه ریزی کردند که حداقل هر چهار روز یکبار آزمایش هایی انجام دهند اما در تازه ترین تصمیم کمیته برگزاری بازی ها به آزمایش روزانه تغییر یافت.

این همانند آزمایش های دوپینگ، آزمایش بزاق نیز با نظارت و کنترل انجام می گردد تا از اقدامات تقلبی مانند تعویض نمونه جلوگیری گردد. این برنامه برای هر مسابقه براساس راهبردی خاص تنظیم می گردد و ورزشکاران ممکن است روز قبل یا در روز مسابقه از آزمایش معاف شوند.

اما ورزشکارانی که علائمی مانند تب یا سرفه دارند مجبور به انجام آزمایش PCR با نمونه سواب نازوفارنکس در کلینیک دهکده ورزشکاران خواهند شد و افرادی که آزمایش مثبت دارند بلافاصله قرنطینه می شوند.

با تعویق یک ساله المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از 23 جولای تا 8 آگوست 2021، (اول تا 17 مردادماه 1400) و پاراالمپیک نیز از 24 آگوست تا پنجم سپتامبر 2021 (دوم تا چهاردهم شهریورماه 1400) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1632

به "ورزشکاران المپیک توکیو روزانه آزمایش انجام می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشکاران المپیک توکیو روزانه آزمایش انجام می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید