همه چیز درباره قطار 3 ستاره الوند

به گزارش صبح مهریز، یکی از جدیدترین واگن های موجود در سیستم ریلی ایران، قطار الوند است. این قطار که توسط شرکت حمل و نقل رجا راهنمایی می گردد، هم بازسازی ظاهری شده و هم از لحاظ فنی مورد بازبینی قرار گرفته است.

همه چیز درباره قطار 3 ستاره الوند

ما امروز می خواهیم تا درباره پیشینه قطار 3 ستاره الوند، امکانات، تجهیزات، جهتها و ساعات حرکت این قطار برای شما بگوییم.

قطار الوند بیشتر برای کسانی توصیه می شود که هم می خواهند هزینه ای معقول برای سفر خود پرداخت کنند و هم به امکانات خوبی دسترسی داشته باشند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر با این قطار آشنا شویم.

آشنایی با قطار سه ستاره الوند

قطار الوند از جمله قطارهای بازسازی شده شرکت مسافربری رجا است که واگن های درجه یکی را در خدمات مسافران خود می گذارد. این قطار که هم داخلش و هم بیرونش مورد بازبینی مجدد قرار گرفته، از جمله قطارهای قدیمی این شرکت بوده است. در نتیجه این بازبینی امکانات بسیار زیادی نسبت به قبل به قطار چهار تخته الوند جدید اضافه شده است. اگر می خواهید تا با انواع قطارهای رجا آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که به مجله خبرنگاران سر بزنید. از قطار الوند به عنوان یکی از قطارهای مقرون به صرفه و مالی ناوگان حمل و نقل ریلی ایران هم یاد می شود.

یکی از ویژگی های این قطار که جدیدا به آن اضافه شده این است که؛ از پرسنل و مهماندارن آموزش دیده و با تجربه ای در کادر خود بهره می برد که همه آن ها خوش برخورد بودن و صبوری را اصل مهم برخورد خود با مسافران گذاشته اند. ضمناً، هر کدام از کوپه های قطار 3 ستاره الوند برای 4 نفر مناسب است. با توجه به امکانات قطار سه ستاره الوند آن را برای سفرهای خانوادگی و یا محبت آمیز پیشنهاد می کنند. فضای این قطار بسیار آرام است و سر و صداهای آزاردهنده در آن وجود ندارد. چه در کوپه ها و چه در فضای راهروی قطار، شیشه های دو جداره به کار برده شده است و همچنین بدنه قطار هم از فولاد دو لایه ساخته شده است.

امکانات قطار الوند

در هر کدام از واگن های این قطار، 2 سرویس بهداشتی موجود است که برای همه مسافران در دسترس است. در هر کدام از کوپه های آن امکاناتی همچون؛ سیستم های صوتی و تصویری، رستوران، سیستم تهویه هوا و پذیرایی برای مسافران در نظر گرفته شده است. در هر کدام از کوپه ها، پریزهای برق 220 ولتی قرار داده شده است که مسافران می توانند وسایل برقی خود را به راحتی شارژ کنند.

ضمناً باید این نکته را بگوییم که غذای رستوران این قطار دارای کیفیتی معمولی است و در صورتی که رژیم غذایی خاصی دارید، پیشنهاد می کنیم که منوی این رستوران از قبل حتما آنالیز کنید. شما می توانید تا در هنگام خرید بلیط قطار، غذا هم سفارش دهید ولی در غیر این صورت مطمئن باشید که هزینه آن حتما از پرداختی نهایی شما کسر می شود. هر کدام از تخت های قطار الوند، دارای روکش های یک بار مصرفی هستند که پس از خاتمه هر سفر به دور ریخته می شوند و یک روکش جدید جایگزین آن می شود و به همین خاطر می توانید از پاکیزگی تخت خود از هر لحاظ مطمئن باشید.

جهتهای قطار الوند 3 ستاره

با این که قطار الوند برای جهتهایی همچون تهران به مشهد، تهران به شیراز و تهران به ساری در نظر گرفته شده است اما در حال حاضر اطلاعات مربوط به این قطار می گویند که تنها قطارهایی از مبدا تهران به سمت مشهد و شیراز برگزار می گردند. ضمناً دانستن این نکته ممکن است به کارتان بیاید که خط تهران به مشهد این قطار در شهرهای دامغان، سمنان، نیشابور و شاهرود عبور می نماید و در مقابل برای جهت تهران به شیراز هم از شهرضا، اقلید، محمدیه و کاشان عبور خواهد نمود. قطار 4 تخته الوند در همه این ایستگاه هایی که گفتیم توقف می نماید و شما اگر می خواهید به هر کدام از این شهرها بروید نیز می توانید از این قطار استفاده نمایید. ضمناً، می توانید دیگر بهترین قطارهای تهران مشهد را در خبرنگاران آنالیز کنید.

مقایسه قطار 3 ستاره الوند با قطار 3 ستاره خلیج فارس

قطار خلیج فارس در مقایسه با قطار الوند یک قطار معمولی است و سریع السیر نیست. این قطار بیشتر از خدمات و امکانات قطارهای معمولی بهره می گیرد و در قطار 3 ستاره الوند در مقایسه با آن یک قطار پر امکانات تر محسوب می شود. ظرفیت این قطار 44 نفر است که نسبت به الوند با ظرفیت 32 نفر بیشتر است. این موارد تنها بعضی از تفاوت های این دو قطار در یک سطح با یکدیگر است و انتخاب نهایی با شماست.

قیمت بلیط قطار الوند

بالاتر اشاره کردیم که این قطار از لحاظ هزینه کاملا مالی و به صرفه است. به هر حال با توجه به قیمت های روز در تاریخ 1398/06/21 که این مطلب به رشته تحریر در آمده، قیمت بلیط قطار 3 ستاره الوند در جهت تهران به مشهد برابر با 149 هزار تومان و در جهت تهران به شیراز، 152.800 تومان است. لطفا برای خرید بلیط قطار به وب سایت خبرنگاران مراجعه کنید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 8540 تماس بگیرید.

ضمناً این نکته را به یاد داشته باشید که اگر به صورت رفت و برگشت بلیط قطار خود را خریداری کنید، بین 5 تا 10 درصد از هزینه پرداختی بلیط شما کمتر می شود.

در این مطلب به صورت کمل درباره تمامی امکانات قطار 3 ستاره الوند و جهتهای این شرکت را برایتان مورد آنالیز قرار دهیم. ما حتی قیمت های روز بلیط های این قطار را که تا تاریخ 10 مهر 1398 اعتبار دارند را نیز برای شما معین نمودیم. در آخر از شما می خواهیم تا اگر مسافر مشهد و یا شیراز هستید، حتما معینات دیگر قطارهایی که برای این دو جهت موجود است را در مجله خبرنگاران مطالعه بفرمایید. ضمناً، اگر تا به حال با این قطار سفر نموده اید، لطفا تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 388

به "همه چیز درباره قطار 3 ستاره الوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز درباره قطار 3 ستاره الوند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره قطار 3 ستاره الوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید