نکاتی مهم درباره خرید مدادرنگی که سورپرایزتان می نماید

به گزارش صبح مهریز، حس خوب خرید لواز م التحریر. یکی از آن لذت های نابی که همه درباره اش اتفاق نظر داریم. حالا اگر هدف خرید هم یکی از مجذوب کننده ترین و حال خوب کن ترین نوشت افزارهای دوران کودکی مان باشد همه چیز فوق العاده تر می گردد. مدادرنگی ها، خصوصا مدل های 12 رنگ شان همراه با دفتر نقاشی های چهل برگ، نوستالژی دوران کودکی همه ما به حساب می آیند. خیلی از ما با آرزوی نقاش شدن نقاشی های مان را رنگ نموده ایم و با فکر خرید مدل جعبه چوبی دسته دار به خواب رفته ایم.

نکاتی مهم درباره خرید مدادرنگی که سورپرایزتان می نماید

با این حال استفاده از مدادرنگی فقط مختص بچه ها نیست و بسیاری از افراد به واسطه کاری که انجام می دهند با آن سروکار دارند. به هرحال استفاده ازین نوشت افزار علاوه بر یاری به رشد خلاقیت بچه ها، به اثری که به وسیله بزرگسالان کشیده شده هم جلوه و زیبایی خاصی می بخشد. خوب است بدانید که رنگ آمیزی یکی از روش های اثبات شده برای کاهش استرس و دستیابی به آرامش است. امروز قصد داریم در این راهنمای خرید به معرفی انواع مدادرنگی بپردازیم و در ادامه نکاتی را ذکر کنیم که باید هنگام خرید این دوست داشتنی های مجذوب نماینده درنظر بگیرید.

تاریخچه کوتاه پیدایش مدادرنگی

اسناد قابل اتکایی برای اینکه بدانیم مدادرنگی ها اولین بار کجا ابداع شدند و اختراع آن کار چه کسانی بوده وجود ندارد اما روایت است که یونانی ها و رومیان باستان از نوعی قلم رنگی مبتنی بر موم استفاده می نموده اند. مدلی که اکنون یکی از روش های اصلی ساخت مدادرنگی است. ابزار ابداعی یونانیان نوعی مداد شمعی مبتنی بر موم بوده است. یعنی هیچ گونه روکشی دربرگیرنده آن نبوده و مستقیما با دست تماس داشته. اما میان رومیان استفاده از مداد رنگی مبتنی بر موم رواج داشته.

تاریخچه و منشا پیدایش مداد سیاه بسیار قدیمی تر از مدادرنگی است زیرا به نظر می رسد که در آن موقع ضرورت نوشتن بیش از اهداف هنری احساس می شده است. جالب است بدانید که نخستین قلم رنگی هم با هدفی غیر از مقاصد هنری شکل گرفته است. قدمت این نخستین نمونه به اوایل قرن نوزدهم بازمی گردد و هدف از ساخت آن علامت گذاری و معین کردن اهداف بوده است.

استدلر یکی از اولین کمپانی هایی است که دست به فراوری مدارنگی زد و در سال 1834 میلادی نوعی مدادرنگی روغنی ابداع کرد که از نوآورانه ترین نوشت افزارهای آن دوره بود. فراوری مدادرنگی اما به شکلی که امروزه وجود دارد به اوایل قرن بیستم میلادی بازمی گردد. مدادرنگی هایی که صرفا برای اهداف هنری طراحی و ساخته شده بودند و کار نقاشی و رنگ آمیزی را برای عموم مردم ساده تر کردند. فابرکاستل و کَرِن داش دو نام بسیار مهم در تاریخچه به وجود آمدن مدادرنگی هستند. دو شرکت پیشرو در صنعت لوازم التحریر که نخستین مدادرنگی های هنری را در سال 1924 روانه بازار کردند. البته که این شرکت ها هنوز هم از معتبرترین فراورینمایندگان برترین مارک مداد رنگی در دنیا به شمار می روند و کیفیت بالای محصولات شان زبانزد است.

پس از موفقیت تجاری بسیار بالای این محصول شرکت بِرول نیز این کار را از سال 1938 شروع کرد و به مرور فراورینمایندگان بیشتری در دهه های 30 و 40 میلادی، به فراوری این مدادهای دوست داشتنی پرداختند. دِروِنت، بلیک استودیو، لیرا رامبرانت و پراگرِسو کمپانی های لوازم التحریری بودند که اجازه ندادند فراوری مداد رنگی در انحصار یک شرکت یا فراورینمایندگانی معدود باقی بماند و با نوآوری و فراوری مدادرنگی های با بالاترین استانداردها بازاری رقابتی در این حوزه پرطرفدار به وجود آوردند.

  • بیشتربخوانید:

مقدماتی مهم در راهنمای خرید مداد رنگی

حالا که با چگونگی به وجود آمدن مدادرنگی آشنا شدید وقت آن است که مقدماتی مهم و کاربردی را برای خرید آن بازگو کنیم. توجه داشته باشید که راهنمای انتخاب برترین مدادرنگی، لزوما شما را به سمت خرید مجموعه های بزرگ و گران قیمت سوق نمی دهد و شما باید نخست نیاز و سطح کار خود را بشناسید تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

پس پیش از پرداختن به معیارهای اصلی در انتخاب مداد رنگی، به این پیش نیازها توجه کنید.

سطح کار هنری که در آن از مدادرنگی استفاده می گردد

در کلی ترین و اصلی ترین دسته بندی ، انواع مدادرنگی به دو گروه حرفه ای و دانش آموزی تقسیم می گردد. مدادرنگی های حرفه ای نیز می توانند پاسخ گوی نیازهای مختلفی از سطح مبتدی تا پیشرفته باشند.

اصلی ترین تفاوت این دو مدل در جنس مغزی آن هاست. مدادرنگی های آماتوری و غیرحرفه ای و اصطلاحا دانش آموزی دارای رنگ دانه های کم تری نسبت به گرافیت و خاک رس به کار رفته در آن هستند. این باعث می گردد که مغزی مداد ناخالصی داشته باشد و سخت تر بنویسد، به طوری که برای پررنگ کردن طرح باید فشار زیادی به آن وارد کنید. این در حالی است که مدادرنگی های حرفه ای به علت نسبت بیشتر رنگ دانه به گرافیت و میزان بسیار کم و حتی نبود خاک رس در ساختار مغزی شان نرم تر و پررنگ تر هستند. بعلاوه به علت نبود ناخالصی، کشیدن خطوط و رنگ آمیزی با آن ها نیازی به فشار قابل توجهی ندارد و مهم تر از همه می توان رنگ های مختلف شان را باهم ترکیب کرد.

مدادرنگی را برای چه کاری می خواهید؟

از بنیادی ترین نکاتی که هنگام خرید مدادرنگی باید به آن توجه گردد، اینست که اصلا مدادرنگی را برای چه کاری می خریم؟ دقت به این موضوع باعث می گردد که از هزینه های غیرضروری و خریدهای هیجانی جلوگیری گردد و با مناسب ترین قیمت برترین انتخاب اتفاق بیفتد.

مثلا اگر قرار باشد که از مدادها برای طراحی های دقیق و ظریف که روی کاغذها و مقواهای خاص کشیده می شوند بهره ببرید، خرید مدادرنگی حرفه ای را به شما پیشنهاد می کنیم اما اگر برای استفاده روزمره، مدرسه بچه ها، نقاشی های ساده و رنگ آمیزی های نه چندان حرفه ای در پی مدادرنگی هستید سراغ گزینه های معمولی و عادی بروید. خوبی این دسته اینست که با هزینه ای معقول می توانید تعداد رنگ بالاتری داشته باشید.

به رنگ های متنوع نیاز دارید یا طیف رنگی محدود؟

تعداد و طیف رنگی مداد رنگی ها از چند تا صدها عدد متغیر است. مهم اینست که شما به چند عدد مداد و چه طیف رنگی نیاز دارید؟ باید بنا به کاربردی که برای خرید مدادرنگی در نظر دارید، دست به انتخاب مدادی با طیف های زیاد و متنوع، یا بسته ای ساده و با چند رنگ محدود بزنید. اگر بنا باشد در اثری که قرار است با مدادهای رنگی فراوری کنید، طیف های رنگی متنوعی را به نمایش بگذارید، خرید تعداد اندکی مداد به طیف محدود برای تان کافی نخواهد بود؛ اما اگر هدف بزرگ و خاصی ندارید و فقط از مدادرنگی ها برای رنگ آمیزی ساده استفاده می کنید، یک بسته 12 رنگ ارزان قیمت هم کارتان را راه می انداز. ضمن اینکه، گاهی ترکیب رنگ ها هم می تواند به فراوری رنگ های تازه به شما یاری کند که البته این ویژگی در مدادرنگی های گران قیمت به چشم می خورد.

اصلا چه تعداد رنگ نیاز دارید؟

اگر یک فرد مبتدی هستید، خرید مداد رنگی 24 تا 36 رنگ احتمالا برای تان کافی خواهد بود. بدیهی است که هر چقدر بسته یک مداد رنگی، پروپیمان تر می گردد، قیمت آن هم افزایش می یابد. البته حق انتخاب با شماست. شاید حتی اگر به طور حرفه ای هم از مدادرنگی استفاده نمی کنید، دلتان بخواهد که یک بسته مدادرنگی بزرگ با طیف رنگی وسیع خریداری کنید. اگر از لحاظ نیز مشکل و محدودیتی ندارید، اصلا دیگر نیازی به رعایت نکات مختلف نیست! ولی یادتان باشد که برای غیرحرفه ای ها، یک بسته مداد رنگ کوچک با بسته ای بزرگ از مدادها با طیف های رنگی متنوع چندان تفاوتی ندارد.

مدت زمان استفاده از مدادرنگی

آیا یک دانشجوی هنر هستید و مدادرنگی را برای مدتی طولانی استفاده می کنید، یا دانش آموزی که فقط هفته ای یک بار آن هم 45 دقیقه در زنگ هنر مدادرنگی های تان را می بینید؟ چه مدت دوام و ثبات کیفیتی از مدادرنگی انتظار دارید؟ این مسئله در انواع مختلف مدادرنگی و برندهای آن فرق دارد. اینکه نوک مدادرنگی پس از مدتی بر اثر رطوبت یا عوامل محیطی کیفیت خود را از دست ندهد و بدنه اش در برابر ضربه یا فرسودگی مقاوم باشد دو نکته بسیار مهم هستند که باید در نظر بگیرید.

بودجه

قصد دارید چه میزان برای خرید مدادرنگی هزینه کنید. این مهم ترین سوالیست که پاسخ آن می تواند معیارهای دیگر را تحت شعاع قرار دهد. این راهنمای خرید مدادرنگی بر اساس این که محصول را برای چه مدت استفاده می کنید و چه کاربردی مدنظرتان است، شما را به سمتی راهنمایی می نماید که خرید ارزان تری باشد. پس اگر مسائل مالی برای تان مهم نیست، به فروشگاه رفته و گران ترین محصول از برترین برند را تهیه کنید و لذتش را ببرید.

انواع مدادرنگی

قدم بعدی و البته مهم ترین مرحله برای خرید مدادرنگی و داشتن درست ترین انتخاب، شناخت انواع مختلف آن است. مدادرنگی دارای مدل های بسیار متنوعی است و این تفاوت عمدتا به جنس بدنه و جنس مغزی آن ها بازمی گردد. از جمله مدل های مختلف مدادرنگی موجود در بازار می توانیم به مدادرنگی آبرنگی، مدادرنگی پلی کروم یا پلی کالر، مدادرنگی مومی و مدادرنگی روغنی اشاره کنیم.

مدادرنگی های مومی از بافت نرمی برخوردار هستند و کشیدن نقاشی با آن ها بسیار راحت است. مدادرنگی های روغنی نیز دارای مغزی خشک و محکمی هستند و معمولاً به وسیله بچه ها مورد استفاده قرار می گیرند. مدادرنگی های آبرنگی از نوترین انواع این نوشت افزار هستند که به بازار عرضه شده اند و برای فراوری آن ها از محلول رنگ و آب استفاده شده است. در آخر نیز مدادرنگی های پلی کروم هستند که باکیفیت ترین و برترین گزینه موجودند. این نوع مدادرنگی قابلیت ترکیب تا چند رنگ و ساخت رنگ نو را دارد.

مدادرنگی آبرنگی

اگر به هر علتی امکان خرید آبرنگ باکیفیت ندارید، اگر باید پروژه ای با متریال آبرنگ تحویل استادتان دهید اما طرح نهایی شلخته و خیس از آب درمی آید و اگر از کثیف کاری های معمول کار با آبرنگ خوشتان نمی آید، این مدل برترین انتخاب برای شماست. مدادهای آبرنگی دقیقا شبیه مدادرنگی معمولی هستند، با این تفاوت که با اضافه کردن اندکی آب جلوه ای متفاوت به اثر شما می دهند. این به علت آن است که رنگ دانه مدادرنگی معمولی به وسیله یک چسب مومی یا روغنی نگه داشته می گردد، اما مدادرنگی های آبرنگی دارای چسب نگهدارنده محلول در آب هستند. این متریال مجذوب نماینده در یک بدنه چوبی محصور شده است و از این رو می توان به راحتی آن را تراشید و جزئیات ریز و دقیق را طراحی کرد که این یک مزیت نسبت به قلم مو به شمار می رود.

خلاصه که دنیای مداد آبرنگی سراسر جادو و خوشحالی است، این مدادها ممکن است در نگاه اول شبیه مدادرنگی معمولی به نظر برسند، اما جادو زمانی اتفاق می افتد که کمی آب به نقاشی خود اضافه کنید و در کسری از ثانیه متوجه زیبایی پنهان اثر هنری خود شوید. این نوع مدادرنگی سه مزیت اصلی نسبت به انواع معمولی دارد که در ادامه می خوانید.

کنترل آسان: برای بیشتر مردم، کنترل مداد ساده تر از کنترل قلم مو است. مدادرنگی آبرنگی بعلاوه از آب کمتری استفاده می نماید که یکی از غیرقابل پیش بینی ترین جنبه های آبرنگ است. اگر کنترل بیشتری روی آب داشته باشید، می توانید رنگدانه های صفحه را بهتر تنظیم کنید.

جزئیات بیشتر: با این مدادرنگی می توانید جزئیات بیشتری را به طرح تان اضافه کنید. نوک تیز مدادرنگی آبرنگی به شما یاری می کند تا اطلاعات بصری بیشتری نسبت به نقطه انعطاف پذیر قلم مو در طرح تان داشته باشید.

راحتی استفاده: فقط کافیست پس از اتمام رنگ آمیزی طرح، با یک قلمو اندکی آب به آن اضافه کنید تا جادوی مدادذنگی آبرنگی نمایان گردد.

مدادرنگی پلی کروم یا پلی کالر

همین ابتدا بگوییم که اضافه کردن لایه های متعدد رنگ اساسی ترین تفاوت این مدادرنگی با سایر مدل های آن است. یعنی مدادرنگی به شما این امکان را می دهد که بر روی رنگ های قبلی، بدون پخش شدن رنگ، رنگ نوی را اضافه کنید و حتی با ترکیب چند رنگ، رنگ نو بسازید.

به عنوان مثال فرض کنید که قصد کشیدن چشم یک عقاب را دارید، وقتی بخشی از مردمک چشم را سیاه می کنید ، با مدادرنگی معمولی امکان گذاشتن دایره کوچک به رنگ سفید را روی رنگ سیاه نخواهید داشت ولی با مدادرنگی پلی کروم خواهید توانست روی رنگ سیاه یک لایه با رنگ سفید اضافه کنید. یکی دیگر از توانایی های این مدادرنگی ایجاد عمق رنگ با اضافه کردن لایه های متعدد رنگ است.

از دیگر ویژگی های قابل ذکر مدادرنگی پلی کروم ساخت آن با رنگ دانه های بسیار مرغوب است. این رنگ دانه های باکیفیت سبب شده اند تا نوک این مدادرنگی بافتی نرم و شبیه به پاستل روغنی داشته باشد. به همین علت اثری زنده و زیبا برجای می گذارد. به خاطر همین کیفیت بالا و نرمی نوک مدادرنگی پلی کروم، این مدل برای اجرای تکنیک های خاص نقاشی از قبیل هاشور زدن، محو کردن و سایه روشن ایده آل است و برای دیگر تکنیک های خاص مانند شیار اندازی، خراش و سفید کردن بسیار حرفه ای عمل می نماید. جالب است که پوشش SV سبب می گردد مغز مداد در عین نرمی، شنماینده نباشد و بعلاوه به علت روغنی بودن، در برابر آب مقاوم است.

اگر از کسانی هستید که سایه پردازی یکنواخت و معین نبودن مرز خطوط برای تان اهمیت دارد پیشنهاد ما این است که حتما از مدادرنگی های پلی کروم بهره ببرید تا از قابلیت عجیبی که در روی هم قرار گرفتن و محو شدن دارند شگفت زده شوید. با این ترفند حاصل کارتان یک رنگ آمیزی پیوسته و طبیغی خواهد بود که جلوه نقاشی شما را دو چندان می نماید.

با تمام این شرحات پلی کروم ها قیمت بالایی دارند که برای محصولی با چنین کیفیت و مرغوبیت دور از انتظار نیست. با این حال راهکار هایی مالی و به صرفه وجود دارد که شما را برای خرید مدادرنگی پلی کروم یاری می نماید. خرید مدادرنگی پلی کروم تکی یکی از راه هایی است که سازندگان پیش روی شما گذاشته اند. با توجه به فوق حرفه ای بودن این محصول، نیازی نیست حتما آن را به صورت بسته بندی و در تعداد بالا خریداری کنید. شما می توانید رنگ های مورد نیاز خود را به صورت دانه ای خریداری و بهره ببرید. بعلاوه اگر در بسته بندی از قبل خریداری شده، رنگی را بیشتر استفاده کردید و زودتر تمام شد می توانید همان یک رنگ را مجدد شارژ کنید. یک راه دیگر هم این است که از میان دو نوع بسته بندی فلزی و چوبی، نوع فلزی را انتخاب کنید زیرا جعبه های چوبی قیمت بالاتری دارند.

مداد رنگی مومی

همان طور که قبلا هم گفته شد، رنگ دانه ها در مغز بعضی از مدادهای رنگی به یاری موم در کنار هم قرار می گیرند. ترکیب کردن رنگ مدادهای رنگی مومی نسبت به مدادهای روغنی ساده تر است. این مدادها نرم تر هستند و ترکیب رنگی بهتری را نسبت به مدادهای روغنی در اختیارتان می گذارند. البته نرمی نوک این نوع از مدادرنگی، احتمال شکسته شدن شان را هم افزایش می دهد. نرمی مدادهای رنگی مومی باعث می گردد تا راحت تر از سطح کاغذ و مقوا پاک شوند.

مداد رنگی روغنی

در مدادهای رنگی روغنی به جای موم از روغن برای نگه داشتن رنگدانه های مداد در کنار یکدیگر استفاده می گردد. این روغن ها عموما گیاهی هستند. در ساختار این مدادها از موم هم استفاده می گردد اما بخش غالب آن روغن است. مقاومت رنگی این مدادها نسبت به آب زیاد است، دیرتر شکسته می شوند و مدادرنگی حالت سفت تر و خشک تری دارد و ماندگاری اثر آن ها معمولا بیشتر از مدادرنگی مومی است. ترکیب کردن رنگ های مختلف در مدادهای رنگی روغنی هم سختتر از دیگر مدل هاست.

نکاتی که برای خرید مدادرنگی باید به آن ها دقت گردد

و اما می رسیم به مهم ترین بخش خرید یک مدادرنگی مناسب. با مقدماتی که گفته شد، انواع مدادرنگی را شناختید و فهمیدید که چه پیش زمینه های برای داشتن یک خرید درست مورد نیاز است. حال می خواهیم شما را با ویژگی های اصلی مدادرنگی خوب آشنا کنیم.

کیفیت و مرغوبیت مداد رنگی

این مهم ترین نکته ای است که در انتخاب مدارنگی ایرانی و خارجی باید به آن توجه گردد. کیفیت مدادرنگی باکیفیت دربرگیرنده مجموعه ای از فاکتورهاست که در ادامه مهم ترین آن ها را ذکر می کنیم.

مغزی مداد رنگی

اصلی ترین بخش مدادرنگی مغزی آن است. مغز مدادرنگی از ترکیب گرافیت با موم یا روغن، رنگدانه و مواد چسباننده مانند خاک رس ساخته می گردد. هرچه درصد رنگدانه بالاتر باشد، مدادرنگی پررنگ تر و به این ترتیب، مرغوب تر و گران تر است. البته استحکام را نیز فراموش نکنید. رنگدانه ها در معرض ترکیب با دو ماده موم یا روغن قرار می گیرند. در نوع ترکیب شده با موم، مغز مداد نرم تر است در حالی که در نوع روغنی، مغزی سخت تر و نسبت به آب مقاوم تر است. بعلاوه مدادرنگی های سخت در کشیدن جزئیات ظریف و مدادرنگی های نرم در رنگ آمیزی بخش های وسیع تر کاربرد دارند.

بدنه مداد رنگی

رایج ترین متریال برای ساخت بدنه مداد رنگی، چوب است. گاهی نیز برای دوستی با طبیعت و توجه به محیط زیست از بعضی مواد بازیافتی مانند روزنامه های باطله برای ساخت بدنه استفاده می گردد. در هرصورت برترین بدنه آن است که ضمن استحکام لازم، راحت و نرم تراشیده گردد. چوب درختان منطقه ها سردسیر برترین متریال شناخته شده در دنیا برای ساخت بدنه مداد است.

رنگ و جلد

جنس لایه پوششی که روی بدنه مدادرنگی قرار گرفته است نیز باید کیفیت لازم را دارا باشد. مدادرنگی ابزاری است که در تماس مستقیم با دست است. اگر مواد به کار رفته در آن مرغوبیت نداشته باشد یا حساسیت زا باشد، نمی توان با آن کار کرد. بعلاوه کیفیت چاپ برند و سایر اطلاعات روی بدنه نیز نکات مهمی را به خریدار منتقل می نماید. برندهای خوب و مطرح حتی در این مورد نیز با دقت و ظرافت کار می نمایند و معمولا در یک بروشور تمام موارد، از حساسیت زا بودن تا جنس چوب و مغزی و… را ذکر می نمایند.

سابقه برند مداد رنگی

این نکته ای است که در خرید مدادرنگی بیشتر برای حرفه ای ها مطرح است. اگر تاریخچه ای که در ابتدا آوردیم مرور کنید، کمپانی هایی هستند که قدیمی ترین سابقه را دارند و تا به امروز جایگاه خود را در صدر حفظ نموده اند. از جمله آن ها می توان به فابرکاستل، استدلر و کرن داش اشاره نمود. این برندهای معتبر دنیای معمولا پاسخ گوی انتظاری هستند که یک هنرمند از کیفیت دارد. بعلاوه در فراوری مدادهای تخصصی پیش تاز هستند. به همبن خاطر با خیالی آسوده می توانید به خربداری محصولات این برندها پرداخته و از تمام جهات خاطر جمع باشید. بعلاوه می توانید با کمی جست وجو در اینترنت روش هایی که خود این شرکت ها برای تشخیص اصل بودن محصولاتشان معرفی نموده اند را یاد بگیرید.

شکل بسته بندی مدادرنگی

مدادرنگی یکی از مجذوب نماینده ترین کالاهای دنیاست و تنوع بی نظیری در بسته بندی دارد. مجموعه های بزرگ معمولا دارای جعبه های فلزی و محکم هستند که البته به ندرت حمل می شوند؛ اما اگر کودک یا دانش آموز قصد استفاده از آن را دارد، بهتر است به بسته بندی های مقوایی که برای تعداد محدود رنگ طراحی شده اکتفا کنید. این بسته ها هم سبک تر هستند و هم باز و بسته کردن شان که معمولا به صورت کشویی است، برای بچه ها راحت تر است. البته اگر استحکام هم برایتان مهم است، می توانید از انواع دارای جعبه فلزی استوانه ای بهره ببرید.

فرم بدنه مداد رنگی

ارگونومی بدنه مدادرنگی به عنوان وسیله ای که ممکن است ساعت ها در دست قرار بگیرد بسیار مهم است. بعضی بدنه ها مقطع گرد و بعضی دیگر مقطع شش یا هشت ضلعی دارند. باید ببینید دست شما با کدام فرم راحت تر است و هنگام استفاده از کدام یک تسلط بیشتری دارید.

برترین مدادرنگی برای بچه ها

تمام بچه ها عاشق مدادرنگی هستند و چشمان شان با تماشا یک جعبه مدادرنگی از خوشحالی برق می زند. نقاشی و رنگ آمیزی هم یکی از دوست داشتنی ترین تفریح ها برای آن هاست اما کیست که نداند این فعالیت مجذوب نماینده تنها جنبه تفریح ندارد و در رشد ذهنی، مهارت های دستی و خلاقیت بچه ها بسیار تاثیرگذار است؛ به همین علت در مدارس و مهدکودک ها به آن توجه ویژه ای می گردد. اگر نمی دانید که چه نوع مدادرنگی برای کودک دلبندتان مناسب است این بخش از مقاله مختص شماست.

نکاتی که در خرید مدادرنگی برای بچه ها باید رعایت شوند

به طور کلی چهار اصل مهم در خرید مدادرنگی برای بچه ها وجود دارد که در ادامه به تفصیل درباره هرکدام شرح داده ایم.

مداد رنگی بچه ها با مدادرنگی حرفه ای فرق دارد

به عنوان پدر و مادری نمونه شاید دوست داشته باشید برترین برند مدادرنگی را برای فرزند خود تهیه کنید اما باید بدانید اولویت با نام نیست بلکه با نیاز فرزند شماست. بچه ها در سنین پایین مهد و دبستان واقعا نیازی به مدادرنگی حرفه ای ندارند. با یک بسته مدادرنگی 12 رنگ هم می توانید نیاز او را رفع کنید زیرا اساسا سطح آموزش نقاشی در مدارس ما چندان بالا و حرفه ای نیست که به بیشتر ازین نیاز باشد.

قابل حمل بودن ابعاد جعبه مدادرنگی برای کودک

درست است که مدادرنگی تعداد بالا، طیف وسیع تری از رنگ را پوشش می دهد و کودک انتخاب های بیشتری دارد، اما در نظر داشته باشید که حمل چنین جعبه بزرگی از مدادرنگی برای بچه ها سخت است و قطعا او را خسته می نماید.

نرمی مناسب نوک مداد رنگی

اگر مداد رنگی نوک سختی داشته باشد و کودک برای رنگ آمیزی های پُر، مجبور باشد آن را زیاد فشار دهد، مداد رنگی مناسبی نیست؛ بعلاوه از آنجا که بچه ها در نقاشی مبتدی هستند و تسلط کافی در به دست گرفتن مداد ندارند، اگر مغز مداد بیش از حد نرم و شنماینده باشد هم آنان را در نقاشی دچار مشکل می نماید.

استحکام مناسب

بچه ها معمولا بازیگوش هستند و در مراقبت از وسایل خود کمی سهل انگار. به همین علت امکان گم شدن یا خراب شدن مدادرنگی ها در طول سال تحصیلی کاملا طبیعی است. مدادرنگی ممکن است بارها از دست بچه ها یا از روی میز، بر زمین بیفتد و به علت عدم توجه زیر پای هم کلاسی ها برود. در این موقعیت مدادرنگی اگر دوام و استحکام مناسبی نداشته باشد و زود بشکند، بسته ناقص می گردد و احتمالا ناچارید یک بسته مداد رنگی دیگر برای کودک تهیه کنید. بنابراین از خرید برندهای گران قیمت و لوکس چشم پوشی کنید و یک کالای میانه خریداری کنید تا پول تان را دور نریزید.

آشنایی با برترین مارک های ایرانی و خارجی مدادرنگی

انتخاب برترین مارک مدادرنگی در بازار، آن هم از میان صدها برند ایرانی و خارجی متنوع کار چندان ساده ای نیست و ممکن است شما را به دردسر بیاندازد. تا اینجای راهنمای خرید مدادرنگی با ویژگی ها و معیارهای محصول خوب آشنا شدید. در ادامه تعدادی از برترین برندهای فراوری نماینده مداد رنگی ایرانی و خارجی را به شما معرفی می کنیم که نام شان تضمینی بر کیفیت آن هاست.

برترین مارک مدادرنگی ایرانی

حوزه نوشت افزار و ابزار نقاشی فراورینمایندگان مطرح و باسابقه ای در داخل کشور دارد. کوشش این فراورینمایندگان برای فراوری کالاهای باکیفیت و مرغوب همراه قیمتی مناسب تر از کالاهای خارجی قابل تقدیر است. البته حمایت هموطنان عزیزمان از این فراورینمایندگان ایرانی نیز ستودنیست. کیفیت کار این فراورینمایندگان چنان است که نمی توان از میان آن ها، یکی را به عنوان برترین مارک مدادرنگی معرفی کرد. با این حال کوشش می کنیم در ادامه تعدادی از برترین برندها را که نمونه برترین مداد رنگی ایرانی هستند، معرفی کنیم.

آریا

این شرکت خوش نام ایرانی فعالیت خود را از سال 1340 شمسی شروع نموده است. اگرچه نخستین فراوریاتش محدود به خمیر بازی و ملزومات مجسمه سازی بود اما بعدها حوزه فراوریاتش را توسعه داد و به یکی از برترین برندهای ایرانی فراوری نوشت افزار، ابزار طراحی - نقاشی و انواع وسایل مدرسه تبدیل شد. به جرات می توان گفت که مدادرنگی آریا برترین مارک مدادرنگی ایرانی است که روی طراحی بسته بندی هایش حسابی وقت و فکر گذاشته شده.

از برترین محصولات این شرکت می توان به مداد رنگی 24 رنگ اشاره نمود که تنوع رنگی عالی دارد و قیمت آن نیز مناسب است. نوک مداد رنگی های آریا دارای استحکام در برابر ضربه هستند و در عین حال نرمی خوبی برای رنگ آمیزی دارند. مداد رنگی آریا به علت استفاده از مواد غیرسمی در محصولاتش، برترین مارک مداد رنگی برای بچه ها نیز به شمار می رود.

پلیکان

دیگر برند مطرح ایرانی که از نظر سابقه و کیفیت هم پای آریاست، برند پلیکان است. این فراوری نماینده برتر از سال 1345 به فراوری لوازم التحریر می پردازد. نوک مدادرنگی های این شرکت رنگ دهی بسیار خوبی دارد که نشانه رنگدانه های زیاد آن است. مدادرنگی پلیکان در بسته های 12، 24 و 36 رنگ فراوری و عرضه می گردد و از نظر کیفیت و قیمت نمونه برترین مداد رنگی ایرانی به شمار می رود. بعلاوه بهتر است بدانید که محصولات این شرکت تحت لیسانس پلیکان سوئیس است.

پارسی کار

اگرچه این برند، قدمت دو برند نامبرده قبلی را ندارد، اما خیلی زود به معروفیت رسیده و سهم خوبی از بازار را کسب نموده است. کیفیت عالی در کنار تنوع خوب محصولات، سبب شده پارسی کار در دسته برندهای مشهور ایرانی قرار گیرد. مدادرنگی های دوازده رنگ پارسی کار در دو بسته بندی فلزی و مقوایی، برترین مدادرنگی ایرانی برای مدرسه محسوب می شوند. این شرکت بعلاوه فراوری نماینده مداد فانتزی دخترانه و پسرانه است که در کنار مداد رنگی هایش هدیه ای مناسب برای بچه ها و نوجوانان است.

ادمیرال

ادمیرال نیز با تنوع محصول خوبی که در زمینه لوازم التحریر، به خصوص مدادرنگی دارد به معروفیت و محبوبیت خوبی رسیده است. ادمیرال فراوریات خود را در بسته بندی های 6 تا 24 رنگ فراوری می نماید. بعلاوه بسته بندی های مخصوص دخترانه و پسرانه دارد. این برند از خوش قیمت ترین محصولات بازار است که این ویژگی به هیچ عنوان علت پایین بودن کیفیت محصولات این برند نیست.

این چهار برند نمونه های برترین مارک مداد رنگی ایرانی هستند که محصولاتشان کیفیت عالی و قیمت مناسبی دارند و قابل رقابت با برندهای مطرح خارجی هستند.

برترین مارک مدادرنگی خارجی

از میان فراورینمایندگان خارجی مدادرنگی، بعضی دارای قدمت و سابقه ای بسیار بالا هستند. بعضی دیگر نیز آن قدمت را ندارند اما فراوریات متنوع، حرفه ای و درخشانی دارند که آنان را رقیب برندهای باسابقه نموده است. این قسمت به معرفی نمونه هایی از برترین مداد رنگی خارجی می پردازیم.

فابرکاستل

صدر جدول در اختیار یک نام آشنا، مشهور و محبوب در حوزه انواع نوشت افزار و ابزار نقاشی است که شنیدن اسمش کیفیت را در ئهن تداعی می نماید. مغز مداد رنگی فابرکاستل به علت روغنی بودن، بسیار روان است. این برند بعلاوه پیشتاز فراوری مداد رنگی پلی کروم است که در نقاشی های حرفه ای و تخصصی کاربرد دارد. قیمت مداد رنگی های فابرکاستل به علت کیفیت آن ها بسیار بالا است اما با کمی جست وجو می توان آن ها را با قیمت مناسب تری هم خریداری کرد. این برند فراوری نماینده برترین مارک مداد رنگی در بسته بندی های متنوع از 12 تا 160 رنگ است.

لیرا رامبراند

نمونه یک مدادرنگی بسیار سطح بالا که نقاشان حرفه ای را مجذوب خود نموده است. محصولات این شرکت از مدادرنگی های معمولی تا آبرنگی و پلی کالر گسترده اند و برترین کیفیت را ارائه می دهند. مدادرنگی های برند لیرا با توجه به متریال مرغوبی که در ساخت شان استفاده شده قیمت بالایی دارند اما هم زمان طول عمر زیادشان آن ها به گزینه ای مناسب و به صرفه برای خرید تبدیل می نماید.

برونزیل

این برند هلندی مانند شیائومی در دنیای لوازم التحریر است. بالاترین کیفیت و رقابتی ترین قیمت. جالب است بدانید چوب های استفاده شده در مدادهای این شرکت مستقیما از فنلاند وارد می گردد و بوی خاصی دارد که ببسیار مجذوب نماینده است. بدون دغدغه خرید کنید و از حس خوب محصولاتش لذت ببرید.

پریسما کالر

برند آمریکایی پریسماکالر در فراوری مدادرنگی های حرفه ای در تعداد رنگ بالا و نیز مدادرنگی های پلی کروم با فابرکاستل رقابت تنگاتنگی دارد. هرچند در سابقه به پای آن نمی رسد اما نرمی و روانی مدادهای پریسماکالر مثال زدنی است و خیلی خوب با هم ترکیب شده و رنگ های خاص می سازند. قیمت آن ها نیز به علت کیفیتی که دارند، بالاست بنابراین برای افراد حرفه ای مناسب است.

کنته پاریس

همان طور که از نام آن پیداست، برندی فرانسوی است که سابقه ای بیش از دو قرن دارد. کنته پاریس نیز از فراورینمایندگان برترین مدادرنگی خارجی برای حرفه ای ها به شمار می رود. این کمپانی مدادهایی با کیفیت بالا فراوری می نماید که البته قیمت شان نیز همچون فابرکاستل و پریسماکالر بالاست. رنگ های مداد رنگی کنته پاریس اشباع و روان هستند و خیلی خوب با هم ترکیب می شوند. کابرد مدادرنگی سفید که برای بسیاری از مصرف نمایندگان غیر حرفه ای فلسفه وجودی آن نامعین است، در این انواع حرفه ای آشکار است، ترکیب با رنگ های دیگر به عنوان رنگ مکمل و ساخت رنگ نو.

استدلر

استدلر هم یک نام باسابقه و آشنای دیگر در حوزه فراوری انواع نوشت افزار و مدادرنگی مناسب مدرسه است. این برند بسیار باکیفیت آلمانی نیز حدود دو قرن سابقه دارد و نمونه برترین مارک مدادرنگی به شمار می رود. اصلا مگر می گردد محصولات آلمانی بد باشند؟ در مقایسه با سایر برندهای خارجی نامبرده، استدلر قیمت مناسب تری دارد و اساسا متناسب با مصارف دانش آموزی فراوری می گردد. هرچند از نظر کیفیت با برندهایی چون فابرکاستل رقابت می نماید.

منبع: art-is-fun

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2252

به "نکاتی مهم درباره خرید مدادرنگی که سورپرایزتان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی مهم درباره خرید مدادرنگی که سورپرایزتان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید