موتورولا Edge 30 با اسنپدراگون 778G در گیک بنچ دیده شد

به گزارش صبح مهریز، موتورولا میخواهد به زودی از گوشی نو خود با نام Edge 30 رونمایی کند. محصولی که به تازگی با تراشه اسنپدراگون 778G پلاس در گیک بنچ دیده شده است.

موتورولا Edge 30 با اسنپدراگون 778G در گیک بنچ دیده شد

موتورولا از اواخر سال 2021 تا کنون از چند مدل گوشی رونمایی نموده است که از جمله قدرتمندترین آن ها می توان به Edge 30 پرو اشاره نمود. این گوشی البته در بازار چین به عنوان Edge X30 و Edge پلاس 2022 در بازار آمریکا شناخته می گردد. با این حال صرف نظر از نامی که برای آن در نظر گرفته شده، این گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که تراشه ای بسیار قدرتمند به شمار میرود.

کمی بعد، شرکت از موتو S30 هم رونمایی کرد. یک شبه پرچم دار با تراشه اسنپدراگون 888 پلاس که آن هم برای گوشی های اندرویدی، یک پردازنده بسیار قدرتمند به شمار میرود و توانایی انجام تمام کارهایی را که به آن محول می کنید دارد.

این طور که به نظر می رسد، موتورولا قرار نیست این فرایند را متوقف کند و می خواهد به زودی از یک گوشی دیگر که می توان آن را میان رده پریمیوم در نظر گرفت رونمایی کند. این گوشی موتورولا Edge 30 نام دارد و تراشه ای هم که به عنوان قلب تپنده، عهده دار امور پردازشی و گرافیکی آن خواهد بود، اسنپدراگون 778G پلاس است. یک نمونه ارتقا یافته از مدل استانداردی که در موتو Edge 20 و Edge 2021 استفاده شده است. این تراشه تازه از هسته های قدرتمندی با فرکانس 2.5 گیگاهرتز بهره می برد که نسبت به نسل قبل، 0.1 گیگاهرتز پیشرفت داشته است. البته ارتقای اصلی را در بخش گرافیکی شاهد هستیم، جایی که آدرنو 642L ایفای نقش می نماید و گفته می گردد 20٪ از نسل گذشته عملکرد بهتری هم دارد.

کوالکام معمولا تراشه پرچم دار خود را در دو مدل استاندارد و پلاس آن هم در نیمه های متفاوت از هر سال رونمایی و راهی بازار می کرد. ندیده بودیم این اتفاق با یک تراشه میان رده هم رخ دهد. هرچند اسنپدراگون 778G تراشه بسیار قدرتمندی به شمار میرود اما با وجود اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس، قطعا نمی توان خیلی این پردازنده را قدرتمند خطاب کرد. امیدوار بودیم شرکت ها بیشتر به جای اینکه از تراشه های میان رده در بعضی از گوشی های خود استفاده نمایند، رو به استفاده از تراشه های پرچم دار قدیمی بیاورند. مثلا اسنپدراگون 870، 888 یا حتی 888 پلاس تا بدین ترتیب کاربران با پرداخت هزینه های کمتر، قدرت سخت افزاری بیشتری دریافت نمایند و تراشه هایی نظیر اسنپدراگون 778G را در گوشی های مقرون به صرفه قیمت تر استفاده کند. هرچند به نظر می رسد این انتظار قرار نیست اصلا به حقیقت تبدیل گردد.

بر می گردیم به موتورولا Edge 30 که گفته می گردد از اندروید 12 به عنوان سیستم عامل پیش فرض بهره می برد. نمی دانیم موتورولا تا چه میزانی قرار است از گوشی تازه خود از لحاظ نرم افزاری پشتیبانی کند اما طبق خبرهایی که از سیاست تازه این شرکت منتشر شده، می توانیم بگوییم حداقل 2 سال این محصول را تحت پوشش خود قرار خواهد داد. استانداردی که تقریبا تمام گوشی های اندرویدی از آن بهره می برند.

این گوشی بعلاوه از 8 گیگابایت حافظه رم هم بهره می برد اما نمی دانیم آیا مدل دیگری با ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی دیگری در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر. از جمله قابلیت های این گوشی می توان به حالت Ready For اشاره نمود که خود موتورولا آن را توسعه داده و در واقع حالت دسکتاپ را به گوشی های این شرکت می آورد تا بدین ترتیب این محصولات بتوانند از توان و پتانسیل سخت افزاری خود در مولتی تسکینگ استفاده نمایند.

موتورولا Edge 30 با شماره مدل XT2203-1 به تازگی در وب سایت های صدور گواهی هم دیده شده اما متأسفانه این موضوع اطلاعات زیادی را از این گوشی برایمان فاش نکرد تا همچنان منتظر انتشار خبرهای بیشتر باشیم. اما بعید به نظر می رسد رونمایی از این گوشی دیرتر از سه ماه دوم سال جاری اتفاق بیفتد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2065

به "موتورولا Edge 30 با اسنپدراگون 778G در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورولا Edge 30 با اسنپدراگون 778G در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید