مهار سلول های سرطانی با ویتامین دی

به گزارش صبح مهریز، آزمایشات نشان داده اند که ویتامین دی می تواند بر رفتار یک راستا سیگنالینگ در سلول های سرطان ملانوما تأثیر بگذارد و سرعت رشد آنها را کاهش دهد.

مهار سلول های سرطانی با ویتامین دی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، آزمایشات نشان داده اند که ویتامین دی می تواند بر رفتار یک جهت سیگنالینگ در سلول های ملانوما تأثیر بگذارد و رشد آنها را کند نموده و گسترش آنها را متوقف کند.

هر ساله در انگلیس حدود 16 هزار مورد جدید سرطان پوستی ملانوما وجود دارد و طبق گفته این دانشگاه، بقای این بیماری در 40 سال گذشته در انگلیس دو برابر شده است.

دانشمندان قبلاً می دانستند که سطح پایین تر ویتامین دی در بدن در گردش خون با نتایج بدتر برای مبتلایان به ملانوم مرتبط است، اما آنها مکانیسم های ایجاد این بیماری را کاملاً درک ننموده اند. مطالعه اجرا شده توسط تیمی به سرپرستی محققان دانشگاه ممکن است به باز کردن رمز و راز پیرامون آن یاری کند.

این تیم با استفاده از موش ها در آزمایشگاه دریافتند که افزایش مقدار گیرنده ویتامین دی بر روی سلول های ملانوم باعث کاهش فعالیت جهت سیگنالینگ و کند شدن رشد سلول های ملانوم می گردد.

اگرچه این تحقیقات اولیه است، طبق گفته های این دانشگاه، این یافته ها در نهایت می تواند به راه های جدیدی برای درمان ملانوما منجر گردد.

جولیا نیوتن بیشوپ از دانشکده پزشکی می گوید: این قطعه جدید پازل به ما یاری می نماید تا چگونگی رشد و گسترش ملانوما را بهتر بشناسیم و امیدوارم راه های جدیدی برای کنترل آن پیدا کنیم.

برخی مواد غذایی سرشار از ویتامین دی هستند؛ ماهی های روغنی و روغن جگر ماهی منابع طبیعی خوبی برای این ویتامین محسوب می شوند.

این تحقیق در ژورنال تحقیقات سرطان منتشر شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 594

به "مهار سلول های سرطانی با ویتامین دی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار سلول های سرطانی با ویتامین دی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید