معرفی شرکت هواپیمایی ایر صربیا

به گزارش صبح مهریز، آشنایی با شرکت هواپیمایی ایر صربیا | Air SERBIA

امروز می خواهیم یکی از شرکت های قدیمی و ریشه دار هواپیمایی در کشور صربستان را مورد آنالیز قرار دهیم، شرکت هواپیمایی ایر صربیا (Air SERBIA) که تا 5 سال پیش نام دیگری داشت. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، کلاس های پروازی و اطلاعات و قوانین ضروری این ایرلاین برای مسافرانش را به اتفاق یکدیگر مورد آنالیز قرار دهیم.

معرفی شرکت هواپیمایی ایر صربیا

تاریخچه شرکت هواپیمایی ایر صربیا

شرکت هواپیمایی ایر صربیا که به زبان صربستانی Ер Србија نوشته می گردد و ار ایستریا خوانده می گردد، در سال 1927 در شهر بلگراد، مرکز کشور صربستان تاسیس شد. در حال حاضر نیز دفتر مرکزی این شرکت هواپیمای در بلگراد قرار گرفته است. همانطور که اشاره کردیم این شرکت تحت تابعیت پرچم کشور صربستان است. مرکز و قطب اصلی این ایرلاین، فرودگاه بین المللی بلگراد نیکولا تسلا (Belgrade Nikola Tesla Airpor) می باشد. این شرت هواپیمایی در ابتدا نام دیگری داشت.

در واقع این شرکت از سال 1927 تا 2013 یعنی به مدت 80 سال، با نام ایروپات (Aeroput) فعالیت می کرده است و همانطور که گفتیم از اکتبر سال 2013 به بعد با نام ایر صربیا خدمات پروازی خود را ادامه داده است.

در سال 2016 این شرکت به عنوان چهارمین شرکت بزرگ هواپیمایی در زمینه حمل و نقل هوایی و زمینی در منطقه اروپای مرکزی و بعلاوه اروپای شرقی شناخته شد. این شرکت از زمانی که تغییر نام داد، تا مدتی با نام شرکت هواپیمایی جت ایر ویز (Jat Airways) فعالیت می نمود. این شرکت در سال 1948 به عنوان خطوط هوایی ملی صربستان به جای شرکت هواپیمایی یوگوسلاوی سابق (Jugoslavenski Aerotransport)، شناخته شد.

البته گفتنی است که بعد از فروپاشی یوگوسلاوی سابق شرکت های هواپیمایی دیگری نیز به وجود آمد. سرآمد این ایرلاین های تازه تاسیس، شرکت هواپیمایی ایر صربیا کشور صربستان است. در تاریخ 29 فوریه سال 1992، سهام شرکت هواپیمایی ایر صربیا در بازار سهام عمومی عرضه گشت و به این ترتیب مالکیت این شرکت از حالت خصوصی به صورت عمومی عایدی.

البته این نکته درباره این بخش از سال های فعالیت این ایرلاین گفتنی است که، در سال 2003 این شرکت نام خود را به نام جت ایر ویز (Jat Airways) تغییر داد و به مدت 10 سال در زمینه حمل و نقل هوایی با این نام، فعالیت می نمود.

در ادامه این ایرلاین به دلیل قدیمی و به اصطلاح پیر بودن بیشتر هواپیماهایش و بعلاوه کمبود سرمایه اقتصادی، پس از گذشت سال ها از فعالیت خود، رکود سرمایه اقتصادی خود را ثبت نمود. پس از این اتفاق، دولت صربستان به صورت عملی برای ارائه و عمل به برنامه ای استراتژیک برای گذر این شرکت از این شرایط وارد عمل شد.

در پی همین مسئله در تاریخ 1 آگوست سال 2013، شرکت هواپیمایی Jat Airways با شرکت هواپیمایی اتحاد (Etihad Airways) در پی یک توافقنامه با یکدیگر وارد مشارکت استراتژیک شدند.

در طی این توافقنامه شرکت هواپیمایی اتحاد، 49 درصد از سهام این شرکت هواپیمایی را به دست آورد. بعلاوه این شرکت طی یکی از بندهای این توافقنامه توانست حق مدیریت این ایرلاین را برای مدت 5 سال به دست آورد.

بر اساس این توافقنامه، کشور صربستان و ایر صربیا 51 درصد از سهام این شرکت را همچنان حفظ نمودند. با این توافقنامه، شرکت هواپیمایی Jat Airways در حال حفظ و احیای خود بود. Jat Airways در اوت همان سال، نام خود را به نام فعلی ایر صربیا تغییر داد. این شرکت در تاریخ 26 اکتبر سال 2013، با نام تازه خود اولین پروازش از بلگراد به مقصد ابوظبی کشور امارات را شروع نمود.

این شرکت در تاریخ 23 ژوئن سال 2016 برنامه پروازهای بدون توقف خود را از بلگراد به نیویورک که با هواپیمای ایرباس A330-200 انجام می شدند را به اتحاد جت ایرویز (Etihad Jet Airways) اجاره داد.

البته این نکته را نباید چشم پوشی نماییم که اولین پرواز طولانی و بدون توقف این ایرلاین در سال های قبل یعنی از زمانی که این شرکت عضوی از شرکت هواپیمایی یوگوسلاوی بوده است انجام می شده اما با رسیدن سال 1992 و تغییر نام این ایرلاین به نام JAT و یا همان Jat Airways، تمامی پروازهای طولانی مدت این شرکت از جمله همین پرواز، متوقف شد.

مدیریت هیئت مدیره ایر صربیا در حال حاضر با دانکن نامسمیت است و نظارت کلی بر امور از طرف این فرد صورت می گیرد. قابل ذکر است که شرکت هواپیمایی ایر صربا در سال 2002، سرویس حمل و نقل زمینی خود را نیز تاسیس نمود.

سرویس زمینی این شرکت اقدام به ارائه خدماتی همانند: حمل مسافران، حمل بار، محموله ها و پست می کند. تا به الان این سرویس سالانه به بیش از میلیون مسافر خدمات زمینی ارائه کرده است.

از جمله خدمات دیگری که شرکت هواپیمایی ایر صربیا ارائه می کند می توان به کترینگ اختصاصی این شرکت اشاره کرد که اقدام به ارائه برترین غذاهای هواپیمایی برای این شرکت می کند.

این کترینگ علاوه بر ایر صربیا برای دیگر شرکت های هواپیمایی و حمل و نقل در بلگراد نیز خدمات ارائه می کند. این کترینگ در سال 1967 تاسیس شد و از سال 2005 به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت نمود اما در اوایل سال 2014، مجددا به یکی از اعضای تشکیل دهنده ایر صربیا تبدیل گشت.

اطلاعات شرکت هواپیمایی ایر صربیا

نام شرکت هواپیمایی ایر صربیا: Air SERBIA

کد یاتا: JU

کد ایکائو: ASL

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی ایر صربیا: www.airserbia.com

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ایر صربا

اکونومی کلاس: سرویس این شرکت هواپیمایی در این کلاس پروازی را در بلگراد، آمستردام، بیروت، بخارست، دوسلدورف، لندن، پراگ، مسکو، آتن، وین، رم، میلان، فرانکفوت و چندین مقصد دیگر ارائه می گردد.

اگر پرواز شما در مسیرهای طولانی همانند نیویورک باشد، می توانید 2 چمدان 32 کیلوگرمی را با خود حمل نمایید. مسافرین این پرواز می توانند در هنگام خرید بلیط هواپیمای خود، خدمات و سرویس های اضافه ای که در هنگام پرواز احتیاج دارند را انتخاب کرده و هزینه آن را بپردازند.

بیزینس کلاس: در بیزینس کلاس ایر صربیا مسافرین این ایرلاین می توانند فضای استراحت و کار را با هم داشته باشند. در پروازهای بالای 80 دقیقه این ایرلاین غذای مسافرین به صورت مجانی حساب می گردد.

تفریح های حین پرواز نیز عبارتند از: فیلم های روز دنیا، 20 شبکه تلویزیونی بین المللی، بازی های ویدئویی، اینترنت، … و بسیاری از تفریح های دیگر.

اطلاعات ضروری برای مسافرین شرکت هواپیمایی ایر صربیا

  • چک این پرواز خود را تا 24 ساعت قبل از پرواز نهایی نمایید.
  • اپلیکیشن همراه این ایرلاین را بر روی گوشی های خود نصب نمایید و به صورت آنلاین امور پرواز خود را مدیریت نمایید.
منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2004

به "معرفی شرکت هواپیمایی ایر صربیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی ایر صربیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید